30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Kikar in och önskar alla en riktigt God Jul - hoppas ni får det riktigt mysigt och härligt allihop .
Kikar in och önskar alla en riktigt God Jul - hoppas ni får det riktigt mysigt och härligt allihop .
Jossan: vi har en Britax hi-way. Först hade vi den fram, men flyttade bak den i somras när vi skulle köra långt. Sedan dessa har vi haft kvar den där och det funkar bra. Man kan sitta i framsätet utan problem, även långa personer .
Anna: wiiih, vad roligt!! Önskar dig varmt lycka till!!
Somna: hej
Sara: hoppas det kommer gå bättre nästa vecka!!! Hur menar du med föräldradagar vid VAB? Är det bättre att ta en föräldradag än en "VAB-dag" vid VAB ?? **okunnig**
Sara: japp, klarare, det var ju så jag trodde att det var, blev bara förvirrad av ditt inlägg . Hur ser nästa vecka ut för er? Ska ni vara där heldagar med barnen då? Hoppas verkligen att det kommer gå bättre och att tårarna tar slut så att de snart inser att det är SKOJ med dagis och få massa lekkamrater . Kram på dig!
cissi: grattis till A . Typiskt med sjukdom, men förstår att ni valde att ställa in... Hoppas ni kan ta igen det nästa helg!
Anna: alla har redan skrivit så kloka ord till dig och jag håller med i allt! Du är så oerhört stark och jag förstår dig till 110%. Förstår också att du innerst inne hoppas att han ska bli en mänsklig varelse, men frågan är ju länge du orkar vänta och hoppas? Skönt att du har tagit beslut om CPH - glad för din skull att du tar tag i det!! Kram vännen
juni: orkade inte ens läsa...
Vinkar till alla - kram från en lycklig Lycklig
Anna: kram, kram och åter kram! Det låter verkligen som att du har kommit långt i tankarna redan och hunnit bearbeta mycket själv (?). Oerhört tråkigt om det går mot sitt slut men samtidigt så måste du tänka på ditt och Kaspers bästa!!! Bamsekram
johlinn: oj vad du har att stå i! Hoppas du snart får vila lite - både från sjukdomar och svärmor!! *kram*
Sara: usch för feber ...
Hanya: snygg telefon . Vill minnas att min pappas första mobil såg ut ungefär så... .
Olimpia: otäckt med branden . Hoppas säkerheten blir bättre snart med grindar och dylikt!!
Somna: vad tekniskt du är .
Mrs Fisk: hoppas allt har gått bra på din pappas operation idag!! Njut av livet och hoppas så innerligt att det är den övre gränsen han uppnår!! Kram
juni: pumps för 3-åringar ??? Storlek 25 passar ju E (tror t o m han kan ha större ) och det innebär att även en 2-åring kan ha dem ??? Nej, nej, nej!!!
Barba: ingen aning vad du/ni kan göra - E verkar vara inne på lite av samma spår. Han gör ALLT hemma som han inte får, men är sååå duktig på dagis! Igår sa de t o m "oj vad busig du blev nu när mamma kom", för då satte han på kranen och skulle tvätta sig. Jag tog bort honom o då sprang han till nästa rum med vask. Där fick han sånt ös på vattnet att han kunde skvätta ut det över hela golvet utanför (dörren var öppen). När jag skulle torka tog han toalettborsten och började härja I TOALETTEN. Jag tog bort den o fortsatte torka o då tog han borsten på nytt...och så höll vi på. Efter många om och men hade jag till slut fått på overallen och då springer han rakt igenom sin avdelning, vidare igenom nästa avdelning in på DERAS toalett och sätter på kranen på högsta speed... Suck!!! Ok, inte samma sak som att spotta ut mat, men man blir ju trött när de inte lyssnar och de verkligen vet att de gör nåt de inte borde...
Sara: E blev ju sjuk med feber dagen innan inskolningen, så första veckan gick "sådär" och i samband med febern började matvägran. Den höll i sig LÄNGE (och återkommer fortfarande då och då ) och även på dagis - konstigt nog! Jag hade räknat med att han skulle äta där med sina "kompisar" när han såg att de åt, men icke... En dag när jag hämtade hade han ätit EN makaron och en lite bit morot, samt knaprat på en halv knäckemacka... Han var ändå pigg och kry så jag försökte att inte gör det till nån stor affär. Hemma ville han fortsatt inte ha, men jag försökte lura in någon sked då och då. Ibland tog jag till välling om han inte ville ha nån middag hemma. Sen en dag när jag kom för att hämta honom (tror han hade gått ett par veckor på dagis) så säger en av fröknarna direkt - IDAG HAR HAN ÄTIT!!! Jag blev sååå glad att jag blev tårögd . De hade haft spagetti och köttfärssås och det hade han ätit mycket av . Så försök att ta det lugnt och hoppas att det vänder! Kan han äta Ellas Kitchen smoothie? Jag vet att jag fick tips om att lämna med sådana till dagis om det var så att E skulle fortsätta med matvägran i all oändlighet, då vet man ju att de åtminstone får i sig något . Lyckas till och hoppas att det vänder!! *kram*