Ela skrev 2010-11-18 21:52:59 följande:
Lime - Vad sköööönt att en maxdos med sömntabletter fick dig att sova gott (för jag förstår att din sömn inte har någonting att göra med hur A uppträdde under natten!!).
Jag vill heller inte outa några så jag ställer en helt hypotetisk fråga. Är det inte märkligt fantastiskt att en tvåbarnsfamilj i vilken det yngsta barnet går sin första termin på dagis inte har behövt vabba en enda dag hittills under hösten trots att det gått såväl magsjukor, förkylningar som konstiga feberåkommor på dagis?
Meh! Ska man inte ens kunna diskutera en hypotetisk familj utan att dra olycka över en av sina telningar?
Imorse vaknade T vid fem och vägrade somna om (en ovana som hon - till skillnad från sin lillasyster - inte har numera). Vid sjutiden hade hon lite förhöjd temp och vi tyckte därför att det var bättre att hon fick bli hemma med mig. Hon sov en timme på förmiddagen och efter det hade hon 39,5.
Väldigt spak tjej som dock piggade på sig rejält efter en Ipren. Det har dock inte varit helt fel att få en hel dag på tu man hand med min lilla stortjej. Hon är så go! Vi låg och gosade ett bra tag i dubbelsängen och pratade om allt möjligt. "Vad synd att du är sjuk T, men jag tycker att det är lite mysigt att ha sällskap av dig idag" sa jag. "Mmmm, för när du är själv är du så ensam".
Nu har hon fått en till Ipren och så ska vi se om hon somnar till Postkodlotteriet.
Stort krya på sig till både Assars och Somnas G-killar också!