Anna - Fy, vad jobbigt. Kom ihåg i allt att du är fantastisk. Hur din sambo kan med att riskera att förlora dig förstår jag bara inte...
Hanya - T håller sig från 19 till 07 men hon är ju visserligen tre år (fast det har nog inte med åldern att göra i och för sig eftersom hennes mamma som är 37 år inte klarar att hålla sig i tolv timmar ).
Mrs Fisk - Åh, vad roligt att läsa om D:s framsteg med språket.
T är inne i en jätterolig period nu tycker jag. Hon har mycket mer tålamod att pyssla och rita och så - sådant jag har sett fram emot. Sedan några veckor tillbaka har hon börjar rita saker som föreställer något istället för att "bara" dra pennan fram och tillbaka över pappret. En och annan huvudfoting har hon gjort och häromdagen ritade hon en kamel med en termometer i rumpan och nja, det kanske inte hade varit min första gissning om jag bara såg teckningen men när hon berättade vad det föreställde kunde jag se den konstnärliga tanken.
R är en riktig åsiktsmaskin. hon har synpunkter på allt. Nänänänänä! säger hon om man försöker göra något som hon anser vara felaktigt och hon pekar med hela handen om än det ena än det andra. Både gulligt och lite påfrestande.