• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Lycklig - Vi är med i samma bokklubb och tycker att den är bra. Vi har ju dock huvudboken från +2 år (men beställer inte varje månad) men man kan ju välja fritt oavsett vilken kategori man "tillhör".

Måste återigen slå ett slag för "Vem-böckerna". R ääääälskar dem (vi har 5-6 stycken och jag bara måste köpa fler - jag bara ääääääskar dem jag med). Varje kväll får tjejerna välja några böcker var till nattningen och R väljer nästan alltid ett par av Vem-böckerna. Och så ligger hon och kommenterar de korta meningarna. "Man får inte bitas:" "Ne-ej!" Hjärta

http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=stina+wirs%e9n&title=stina+wirs%e9n&fromproduct=False&onlylocallanguage=1

Så mycket bättre...
  • Ela

Olimpia - Kram! Det är inte lätt att reda ut vad som är andras (och egna) förväntningar på en och vad som är egen önskan.

Ha! Med anledning av mitt inlägg ovan pratade maken och jag återigen om R:s kärlek till Vem-böckerna och då kom han på att han fått ett presentkort från Adlibris i julklapp från jobbet. Eftersom det knappast är aktuellt att fylla på våra egna bokhyllor på ett tag efter tillskotten efter mamma så tyckte han att vi skulle beställa de böcker i Vem-serien som vi inte har. Så nu är det gjort.

Nej, jag är ingen manisk boksamlare. Nej, nej. Det är bara illasinnade rykten.

Så mycket bättre...
  • Ela

Och Olimpia. Jag håller helt med johlinn i syskonfrågan. Jag ser för övrigt alls inget konstigt i att känna sig nöjd och bekväm med att stanna vid ett barn. Jag hade nog själv kunnat göra det tror jag. Det var där vid att stanna vid två som det blev svårt.

Det här med antal barn är ju verkligen en fråga där det inte finns några rätt eller fel (förutom då att det är fel om sådana som önskar ett eller flera barn inte får det).

Så mycket bättre...
  • Ela

Nu har jag gått igenom massa bilder på datorn och passade på att lägga in några nya i galleriet. Två nya mappar - "Sommaren 2010" (nej, det var inte igår ) och "Vintern 2010-11" - om någon är nyfiken.

Och jag vill att fler gör detsamma för jag vill se bilder på fina trådbarn!

Så mycket bättre...
  • Ela
    ilja73 skrev 2011-02-01 19:52:27 följande:
    Kram till Hanya! Typiskt att det ska vara så...

Lycklig, vi har dem inte, men jag har tittat på dem eftersom jag tycker om teckningarna. Jag skulle säga att E är lite för stor för dem, men det är bara jag! Jag skulle satsa på samma författares böcker om Fia istället. Fia och djuren är toppen! 
    Ela:
    Kul att du har lagt upp bilder. Synd att jag inte kan se dem bara...
    Det kan du nu. Skäms
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Marge75 skrev 2011-02-01 20:36:55 följande:
    Ela, jag knackar också på hos dig!
    Välkommen!
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Marge75 skrev 2011-02-01 21:30:40 följande:
    Ååååh vilken fin familj du har, Ela! Hjärta
    Ja, men faktiskt. Visst har jag väl det?! Hjärta

Och tack.

Barba - Tack till dig med. Nytillskottet kom inte in i galleriet förrän idag.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Lycklig och Somna - Ni är insläppta.

Vad många jag saknade i min adressbok...  

Så mycket bättre...
  • Ela

Tjet - Jag blir så glad att jag vet inte vad av att läsa att E tar allt så bra. En stor eloge till dig och ex:et att ni hanterar det hela så bra! Och så klappar jag lite extra på dig för det är klart att allt river upp känslor och det är ju inte konstigt att känna sorg trots att beslutet är rätt och riktigt. Men rädslan för framtiden hoppas jag att du kan släppa för du duger mer än bra. Du är ju för bövelen en helt fantastisk person! Och jag är gärna med på aktivitet. E är fortfarande så pass liten (läs: sover en hel del och brukar gå att muta med amning) så jag tror t o m att jag skulle våga ha med honom på någonting kvällstid - i alla fall om vi är i innerstan så att jag kan ta mig hem lätt om allt havererar.

Wiiieee! Du är en riktig vän du som tänker på oss stackare som inte är med på FB (*blänger menande på Somna* ). Ska genast in och beundra E!

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13