• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Frågar här med om någon har koll på Slarvan? Länge sedan hon hördes av...

Låter som att många haft en bra helg (förutom sjuklingarna ). Vi har också haft det. I lördags hade vi inga planer alls och för att vara en sådan dag blev den väldigt fullspäckad. Vi hann med T:s gymnastik (ja, den var ju visserligen inbokad), utevistelse hela familjen i strålande sol, T åt lunch och lekte hos grannarna, maken åkte längdskidor, grannarna var här och lekte och fikade, syrran med familj kom på spontan take-away-middag och sen - ja sen hann vi nog inte med något mer. Igår blev det lite lugnare men vi åkte i alla fall iväg och tittade på ett hus. Vi vill absolut inte flytta i nuläget men tycker att det är bra att scouta lite områden, hustyper etc så att vi har mer koll när vi känner att det är dags. Min största skräck just nu är att vi ska hitta DET huset.

Så mycket bättre...
  • Ela

juni och Anna - Mjo, men då måste ju huset ha bästaste dagiset runt knuten, fantastiska grannar etc också. Gångavstånd till makens jobb (Riksdagen) kanske vi kan kompromissa med men kommunikationerna måste vara mkt mkt bra. Kommer att bli svårt med andra ord...

Kate - Nej, vi ska INTE flytta till förorten nu. Hemska tanke! Dock börjar jag inse att vi aldrig kommer att ha råd med en lägenhet som är tillräckligt stor i de här kvarteren så jag kör lite Hemnet-terapi med mig själv för att vänja mig vid tanken. Men så länge barnen är små får de trängas!

Fio - Vi är mest intresserade av Enskede-trakten. Och ja, det var bara bokhyllor vi flyttade runt.

Persefone - Fast vi tar redan med blöjor till vårt föräldrakooperativ. Betyder det att vår köpa-hus-budget är större än vi anat?

Anna - Kram!

Så mycket bättre...
  • Ela
    Älgen skrev 2011-02-14 20:27:43 följande:
    Ni har råd med större lägenhet om ni flyttar till mina kvarter, för där ingår blöjor på dagis. Så om ni räknar på att ni alltid byter innan ni går hem med barnet så blir det i princip bara en nattblöja/vardagsdygn som ni behöver bekosta! Smart va? Och här finns trevliga grannar!!!

Smaaaart!

Somnat skrev 2011-02-14 20:35:16 följande:
    Fö bor jag i ett villaområde och vi får både blöjor, tvättlappar och salva på dagis. Inte ligger det långt från Enskede heller...  

Intressant! Kanske inte mest med anledning av gratis blöjor etc utan mer p g a att jag då vet någon som jag kan fråga ut om området.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Kate Lynn skrev 2011-02-14 20:46:12 följande:
    Ela-puh! Men jag varnar dig, det var precis så jag hamnade ute i obygden (10 min från centralen) .
    Jag kan tänka mig det! Det är därför jag är så nervös. Hemnet-knarkande är farligt - rätt som det är tappar man omdömet.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Premiärskriver från nya telefonen som jag äntligen fått hem. Testing, Testing.

• Ela

Bra, det funkade. Då kan jag gratta Mysbrallan. GRATTIS!

• Ela
    Somnat skrev 2011-02-15 22:49:12 följande:
    Och:

Ela:
    Grattis till lyckat inlägg! Anv du appen, eller?
    Japp app! (men nu är jag på datorn igen)

Marge - F-n vad jobbigt!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Stackars bollar.

Sara -Vad tröstlöst att hamna i en sådan lönesits. Är du med i facket och har du i så fall hört efter vad de har att säga om saken? När jag jobbade fackligt och löneförhandlade var vi noga med att försöka rätta till sådana där snedsitsar. Arbetsgivaren fick "helt enkelt" se till att trolla fram pengar och det kunde bli en ganska bra hävstångseffekt i slutändan.

Kate - Låter kul men avancerat med origamiplan.

Jag har haft Struten hemma idag. Hon har en rejäl förkylning - massa snuva och rinniga och svullna ögon. Ingen feber men orken tryter lite mellan varven. Hon får vara hemma imorgon också och förmodligen även fredag. Med tanke på att idag var andra sjukdagen hittills sedan hon började dagis i oktober får man ju verkligen vara nöjd. Jag oroar mig mest för E:s skull eftersom RS-viruset har satt fart nu. Mina händer är helt nariga för att jag har tvättat dem hela tiden...

Så mycket bättre...
  • Ela

Lycklig - Hur går det med frukosten? Äter han hyfsat då? Jag tänker på det du skrev om att han nog var väldigt trött idag. Ofta är ju de barn som sover på dagen väldigt trötta vid både lunch och middag. Din kille kanske har svårt att äta om han är trött? Dricka kräver ju mindre ansträngning. Vår R åt väldigt dåligt i somras och det vände efter att jag under en period gav henne lunch efter middagsluren istället för före. Det kan ha varit en slump men jag vet inte.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13