Somnat skrev 2011-03-01 09:35:15 följande:
Och jag som bara besökt läkare för bihålorna (om man väljer att bortse från gången jag sökte för yrsel och hjärtklappning och det visade sig att jag var gravid och det är ju ingen sjukdom) önskar dig lycka till! Just bihåleinflammation är väl så lättdiagnostiserat att en gyn klarar det galant, även om det har med fel ihåligheter att göra. Så om det är slut tider på VC kanske du ska slå hen en signal?
Jag fick en tid på VC redan kl. 10.15 så jag behövde inte trakassera gyn.
Däremot var jag tvungen att lista mig på den VC där resten av familjen går för jag var nämligen skriven på den VC som ligger närmast mitt jobb. Alltså det jobb som jag slutade på för ganska precis tio år sedan. Går som sagt var inte till läkare så ofta om det inte är gravidrelaterat som tur är.
Persefone -
Jag behöll som tur var byxorna på. Och jag hade E i sjalen på magen så inte drog jag upp tröjan för magmätning heller (men mitt s/f-mått är nog tämligen imponerande fortfarande tyvärr).
Läkaren tyckte för övrigt att jag skulle testa med en allerginässpray i första hand. Hoppas att det hjälper för jag är inte så sugen på vare sig antibiotika eller spolning. Nåja, nu fick jag ju utnyttja mitt högkostnadskort som jag samlade ihop till genom sjukgymnastiken OCH jag passade på att lämna tillbaka de ångestladdade kryckorna. Skönt det.