• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Det måste vara dig, Somna. Jag och alla andra går omkring och sippar paraplydrinkar medan vi då och då kastar ett ängsligt öga upp mot palmerna för att se att ingen kokosnöt är på väg att dimpa ner. Kan inte alls förstå vad du ska med galonvantar till? Fodrade dessutom.

In my dreams...

Så mycket bättre...
  • Ela

Okejrå. Johlinn är det också fel på men ALLA andra bor i min värld. Men bara ni tar med er G och E så är ni välkomna över!

Så mycket bättre...
  • Ela
    Annaloo skrev 2011-03-22 22:35:34 följande:
    Lime: Jag vill inte förstöra dina drömmar, men... Bara för att de kan prata betyder det inte att de slutar kasta sig på golvet och vråla ursinnigt när de inte får som de vill Drömmer
    Det har knappt JAG slutat med och jag har ändå kunnat prata några år.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Visst är det ok att en treåring tittar lite för mycket på TV en dag när mamman är så trött att hon mår illa (hoppas i alla fall att det är därför) och har jämnt skägg med att hålla sjuk lillasyster och närhetstörstande lillebror på ok humör? Vi HAR pysslat lite och hon verkar hyfsat nöjd... Får så dåligt samvete bara.

• Ela

Mmm. Fast nu kräktes hon. Fan för det här rent ut sagt.

• Ela

Det var alltså T - som har verkat helt frisk sen i söndags - som kräktes. Nu ligger hon på ena sidan om mig i soffan, en helt utslagen R ligger på andra sidan och jag sitter och funderar hur jag ska lyckas kräkas utan att E får det över sig för han sover i sjalen. Tror inte att jag bara är trött. Har ringt hem maken. Vilken tur att han ställde in tjänsteresan.

• Ela

Barba - Jag brukar inte vara så känslig när det gäller TV-tittande men tyckte att hon var så förslöad som helst ville titta på TV. Jag fick liksom dra med henne till att göra annat. Men slöheten fick ju liksom sin förklaring nu. Tack för alla sympatier. Maken är hemma nu som tur är för jag är rejält illamående, yr och har magknip. Inga kräkningar än och jag hoppas slippa det då jag helammar och E har bestämt sig för att vägra flaska. Stackars T har kräkts massa gånger nu men har tappert tagit sig till toan varje gång och R har onda diarrér igen. Känns som att det går runt runt det här.

Så mycket bättre...
  • Ela

Skulle ha varit en radbrytning där efter den blå gubben. Skippar appen idag då den bara strular och det gick visst inte att köra retur i Safari.

Så mycket bättre...
  • Ela

Alltså T får inte behålla något alls. Vi skedar i henne saft med långa pauser mellan men hon bara fortsätter kräkas. Hinner kroppen ta upp någon vätska alls? Jag vet inte vad vi ska göra...

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13