30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Ah, funkar med datorn tydligen!
Ah, funkar med datorn tydligen!
Och jag är givetvis tacksam över att vi fick en grabb nu så att vi inte slösat bort pengar på bilar, Duplo etc i onödan. Vi får plocka undan och arkivera (under P som i Pojksaker) grejerna i några månader bara.
En Barbapapa mot en hammare...
*nynnar på Ska vi byta grejer*
Tack Somna för att jag fick avsluta en dag präglad av magsjuka med ett asgarv.
Och ovan nämnda magsjuka är det enda som gör mig tacksam över att jag inte var hos Lime och träffade en massa mammor med barn igår.
Tack Marge, men jag har läst något i en annan tråd som har satt det hela i lite perspektiv. Här är det bara R som har kräkts (första gången för henne - jag hade nästan börjat hoppas att hon var immun) men hon har inte kräkts sedan natten till igår även om hon fortfarande feber. T hade feber och magont igår men är pigg som en mört idag. Jag kände mig lite iffy igår men bra idag. Maken (och E) verkar peppar peppar ha klarat sig men han fick ställa in en tjänsteresa till Bryssel/Paris tyvärr (även om jag är tacksam för att sjukan bröt ut i helgen så att jag inte var ensam hemma med två sjuka barn och en helammande bebis). Detta var dock - om man inte räknar att T kräktes två gånger i toaletten under julhelgen - första magsjukan vi haft sen våren -09 så det (och tvättmaskinen!) får man ju vara tacksam för!
Assar - Gulle-G! Det är nästan så att man blir sugen på att fundera ut något litet snickarjobb så att man kan anlita honom.
Förresten Sara - Härlig bonus ni fick ut! Själv fick jag "äntligen" så här ett halvår senare beslutet att jag ska betala tillbaka en veckas felutbetald ersättning så där rök större delen av bonusen för oss.
Om G har det minsta lik humor som mina småbarn här hemma så kommer Barbabajs att vara högt älskad. R:s favoritskämt just nu är att skylla på någon annan när hon pruttar. "Vem var det som pruttade?" "Inte jag! Bätä, nej - mamma!" (Bätä är bebisen) och så skattas det vilt.
Lycklig - Nej, jag ändrade att jag skulle jobba en vecka istället för att vara föräldraledig men gjorde det så pass sent att utbetalningen redan registrerats. Jag har dock fått ringa ett par gånger och påpeka/påminna om att jag fått både FK-ersättning och lön för samma dagar och först nu ett halvår senare får jag äran att göra rätt för mig och betala tillbaka.
Och R är ingen skattmas som vill införa beskattning på pruttar utan hon SKRATTAR naturligtvis vilt.
Lycklig - Jo, eftersom det är man själv som söker föräldrapenning ska man ha koll på att man inte söker för perioder man arbetar och får lön. Om man blir "påkommen" med att få dubbelt kan det i värsta fall bli en polisutredning om bedrägeri.