Somnat skrev 2011-02-05 19:40:59 följande:
Jag är rätt hård (har tex inte gråtit vid dagislämning(ännu)), men när jag läste det där var jag tvungen att gråta en skvätt. Så härligt!
Samma här!
Vad kul att skenorna är en sådan hit hos E!
Välkommen hem Cissi och grattis igen!
Skönt att killarnas magar verkar ha lugnat sig, Sara!
Idag har det varit en SÅDAN dag. Mina nerver! Maken och jag är liiiite för trötta för att orka hantera när tjejerna är alltför på gång. Men men. Flera små guldkorn till ögonblick har vi faktiskt haft ändå.
1. T var på sitt första barnkalas av det slaget att barnen lämnas av föräldrarna. Eller föräldrar FICK vara kvar men maken förstod piken "Pappa, jag tycker att du ska gå nu!" fast den var fin.
Och sedan när jag hämtade ett par timmar senare hade allt gått jättebra och T pratade hela vägen hem om att hon skulle dela fiskdammspåseinnehållet med R. Det gjorde hon också.
2. När vi skulle äta middag vill R ha ett "sugrörsglas" (foten är som ett sugrör i spiral som sedan går upp bredvid glaset så det går att dricka ur) som har en bild på en groda på det. Vi har ett till med en jordgubbe på men när T kom till bordet ville hon givetvis ha grodglaset (note to self: köp likadana saker av ALLT hädanefter!). Det ledde till ett superutbrott och både maken och jag hamnade i vardagsrummet med T för att försöka häva det. När vi kom tillbaka till köket hade R ställt grodglaset på T:s plats, pekade på det och sa "Thea".
Sedan var det något mer men det har jag glömt så jag nöjer mig med:
3. Tjejerna somnade just så maken kom ut så att vi kan titta på Melodifestivalen NU!
Hej på er!