• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Men h*lv*t*s j*vl* sk*t!!! Nu snöar det major! Jag SA ju det!

Gullet - Det livar upp att se dig i alla fall!

Tjet - Jag håller på dig i schlagerdebatten!  Trist med jobb hela helgen. Hoppas du klarar magen.

Lime - Vad gjorde ni för att lyckas med A:s sömn? Du har säkert nämnt det men jag vill ha en manual pronto för R sover fortfarande kasst, men i morse överraskade hon med att vakna kl. 7.20 (hon hade visserligen vaknat massa gånger dessförinnan men ändå). Helt crazy! Vad gulligt med örhängen på A. R kör mer hip-hop-stuket med mössa inomhus. Varje dag när vi kommer hem går hon till klädkammaren och tar fram en tunn vårmössa som hon gillar. Igår hade hon på sig den inne på dagis med. Så söt!

Så mycket bättre...
  • Ela
    Kate Lynn skrev 2011-02-04 11:02:49 följande:
    Äh hörrni, coola ner er om vädret! Det är februari, dvs den kallaste månaden på året i mellersta Sverige, låt det snöa lite va? /Meteorologen
    Men jag VET! Det var ju därför jag tyckte att februari skulle coola ner sig (bokstavligt talat ) och inte låtsas att den är en vårmånad. Det är bakslaget jag är arg på.

Och hade inte E precis kommit in i en våga-vägra-sova-på-kvällarna-period hade jag banne mig övervägt ett schlagerbesök. Jag skulle nog må bra av lite paljetter (finns det amningströjor med dylika tro? ).
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2011-02-04 15:14:33 följande:
     Om du har en klänning med tillräcklig urringning kanske det funkar ändå
    Nämen, det är lugnt. Kate har ju sagt att det är ok att näcka. *amningschockar*

Så mycket bättre...
  • Ela

De håller på att stambyta i den delen av huset där vårt dagis ligger och det ska därför flytta till tillfälliga lokaler. På söndag vid kl. 10 ska föräldrarna (kooperativ) samlas för att frakta dit saker. Barnen kan ju inte vara med och eftersom en förälder i den här familjen helammar och fortfarande har foglossning kan ni kanske räkna ut vem som kommer att flytta lådor och vem som blir hemma med barnen.

Nån som vill komma hit och leka? 

Så mycket bättre...
  • Ela
    Annaloo skrev 2011-02-04 22:49:21 följande:
    Ela: Vi kommer gärna förbi om vi får K har knappt varit på dagis på två veckor (DE har magsjuka - K är frisk) och har ett visst uppdämt lekbehov
    KOM! Vad kul! Jag inboxar adress und so weiter imorgon - nu ska jag försöka skrapa ihop lite sömn.

Finns det fler intresserade så finns det plats. *nöjd över min spontana idé*
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2011-02-04 22:57:33 följande:
    Ela: Jag ska jobba lite, annars hade vi gärna tagit tåget för att träffa er  
    Lite svagt faktiskt.
    Tjet skrev 2011-02-04 23:15:34 följande:
    Ela, äsch. Jag som jobbar i helgen.
    En annan gång.
    Kate Lynn skrev 2011-02-05 07:08:52 följande:
    *lite avis på Ela och Anna* Ha så skoj!
    Äh, du kommer fortfarande att nöjd befinna dig i ett schlagerrus imorgon förmiddag.

Och stackars stackars Assar!
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Limefrukt skrev 2011-02-04 23:11:46 följande:
    Ela: Vi proppar ungen full med mat Resten sköter hon själv. Vi har inte gjort något annorlunda än att hon numera håller sig vaken till kl 20 istället för att börja gäspa före kl 18. Klart man ska ha mössa på sig inomhus!
    Tack för svar men äter gör ju R som bara den så det lär inte hjälpa här tyvärr. Gaaahh! Vad frustrerande det är att hon aldrig kommer till rätta med sömnen.
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Somnat skrev 2011-02-05 19:40:59 följande:
    Jag är rätt hård (har tex inte gråtit vid dagislämning(ännu)), men när jag läste det där var jag tvungen att gråta en skvätt. Så härligt!
    Samma här! Vad kul att skenorna är en sådan hit hos E!

Välkommen hem Cissi och grattis igen!

Skönt att killarnas magar verkar ha lugnat sig, Sara!

Idag har det varit en SÅDAN dag. Mina nerver! Maken och jag är liiiite för trötta för att orka hantera när tjejerna är alltför på gång. Men men. Flera små guldkorn till ögonblick har vi faktiskt haft ändå.

1. T var på sitt första barnkalas av det slaget att barnen lämnas av föräldrarna. Eller föräldrar FICK vara kvar men maken förstod piken "Pappa, jag tycker att du ska gå nu!" fast den var fin. Och sedan när jag hämtade ett par timmar senare hade allt gått jättebra och T pratade hela vägen hem om att hon skulle dela fiskdammspåseinnehållet med R. Det gjorde hon också.

2. När vi skulle äta middag vill R ha ett "sugrörsglas" (foten är som ett sugrör i spiral som sedan går upp bredvid glaset så det går att dricka ur) som har en bild på en groda på det. Vi har ett till med en jordgubbe på men när T kom till bordet ville hon givetvis ha grodglaset (note to self: köp likadana saker av ALLT hädanefter!). Det ledde till ett superutbrott och både maken och jag hamnade i vardagsrummet med T för att försöka häva det. När vi kom tillbaka till köket hade R ställt grodglaset på T:s plats, pekade på det och sa "Thea".

Sedan var det något mer men det har jag glömt så jag nöjer mig med:

3. Tjejerna somnade just så maken kom ut så att vi kan titta på Melodifestivalen NU!

Hej på er!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Tack själv Anna! En mycket trevlig lekdate med ovanligt få konflikter måste jag säga (ja, att du och jag skulle hålla sams kände jag mig tämligen säker på men hur övriga spelare skulle komma överens kan man ju aldrig förutse  ).

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, jag känner mig i alla fall inte ett dugg träffad av artikeln.

*ser inte längre tangenterna för Pinocchionäsan är i vägen*

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13