• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Hörrni! Hur gör vi med fika i veckan? Tisdag, onsdag eller torsdag lär det ju bli?

Fika dagtid med eller utan barn

Tisdag 8/2: Tjet, Annaloo (em), Ela, Gullet
    Onsdag 9/2:
    Tjet, johlinn(fram till 14.00), Annaloo, Ela
    Torsdag 10/2:
    Tjet, Annaloo (em), Ela, Gullet
    Torsdag 17/2:
    Tjet, Annaloo (fm), Ela

AW kvällstid -utan barn (förutom späääädisar, dårå!)

Onsdag 9/2: Tjet, Gullet
    Onsdag 16/2: Tjet, Annaloo, Kate
    Fredag 25/2: Tjet, Lime, johlinn, Annaloo, Kate
    Tisdag 1/3: Tjet, johlinn, Kate, Gullet

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, men då "leder" ju torsdag med fyra deltagare mot tre (johlinn men du får trösta dig med att ett av "dina" datum leder beträffande AW). Ska vi boka tors em då?

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, det kan ju verkligen köra ihop sig ibland. Idag skulle T, 3 år, R, 1,5 år, och E sju veckor kläs på och göras i ordning samt transporteras till dagis av deras mamma, knappt fyra år. Jeeeeesus! Hittills har mornarna gått relativt bra tycker jag men idag hade verkligen alla vaknat på fel sida. Inte blev det bättre av att jag-  och nu ska jag verkligen låta som den Östermalmsdam som Kate har pekat ut mig att vara -  kände mig sååå stressad *fläktar mig* av att jag ville att det skulle vara någorlunda upplockat eftersom vi har städning idag och bara tanken på att jag inte kunde gå hem efter lämning och lägga mig på soffan och äta praliner som jag både ville och behövde gjorde allt ä n n u  jobbigare. Så nu har stackars jag tillbringat förmiddagen på stan tillsammans med E och shoppat istället.

Kate - Vad bra att mötet blev lyckat igår. Vårt dagis har inget uttalat genustänk mer än det som "ska" vara men jag tycker att de är rätt ok även om det hoppar ut en och annan groda ibland. Jag tror att de flesta föräldrar är hyfsat medvetna också. Alla större barn på avdelningen (från T:s ålder och uppåt) är killar (ja, utom T då) och hade man haft otur så hade det lätt kunnat bli en ganska grabbig (jag hatar att använda det uttrycket i sammanhanget eftersom jag ju tycker att grabbar och tjejer får agera på samma sätt) stämning och T hade kunnat bli utesluten och så men så är det inte alls. Det är även skönt att det är helt ok med vilka kläder som helst. En av de äldsta killarna har a l l t i d rosa eller röda kläder med typ blommor och hjärtan på och den enda Lucian i tåget från vår avdelning hette Måns.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Kate Lynn skrev 2011-02-09 13:28:34 följande:
    Staaackars Ela, både städhjälp och lite shopping Jag lider med dig! En dam måste ju få sina praliner trots allt.
    Mmmm...jag vet. Och inte kommer jag ihåg om jag klickade i att jag ville ha praliner i den matleverans som kommer från Mataffären.se i eftermiddag heller. Det är verkligen ett HÅRT liv att gå hemma så här.

Shoppingen var dock mest fokuserad på eftermiddagsaktivering till tjejerna och mig. Tyvärr vaknade E och blev grinig precis när jag kom in på Panduro men jag roffade åt mig ett och annat i alla fall. Nu har jag precis förberett så att vi ska kunna dekorera ansiktsmasker (katter ) med glitterpennor och några slags självhäftande skumfigurer. Det blir nog kul.
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Kate Lynn skrev 2011-02-09 13:45:19 följande:
    Äh, du är nog ingen Östermalmsdam ändå. Ingen sådan med självaktning skulle väl gegga med glitterpennor frivillgt, det har man väl barnflickan till?
    Sant. Jag bor helt enkelt på fel sida av Valhallavägen.
    Kate Lynn skrev 2011-02-09 13:49:23 följande:
    Jösses vad skojsig jag är idag, då. Ni får en extra:
    Tack!
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Annaloo skrev 2011-02-09 20:55:39 följande:
    Hur blir det med fika i morgon? Var? När?
    Samma fråga har ställts till din inbox.
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2011-02-09 14:51:37 följande:
    Ela: Var du tvungen att köpa praliner på stan och bära hem dem själv då
    Hrrmmpff...skulle aldig komma på tanken. (Men om inte dubbel-Japp kan klassas som praliner låg det inga sådana i leveransen heller tyvärr.)

Angående städhjälp har vi varannan vecka vilket känns rätt lagom. Då vet man att det blir rejält rent mellan varven men barnen får se en städa i alla fall. För tro mig - det behövs städas oftare än så i det här hushållet.

Lime - Tror du att jag längtar till tider då man inte behöver ha så mycket kläder på barnen?
    Så mycket bättre...
  • Ela

Sara - Maskerna ligger på tork. Det var en riktigt lyckad aktivitet så eftermiddagen blev betydligt trevligare än morgonen. Alla var plötsligt på gott humör och tjejerna hjälpte friskt till med att packa upp varorna när de kom också. Det finns få saker som höjer spänningen så som att se en ettochetthalvtåring bära en glasflaska med saft över ett stengolv. Om man säger så.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vill också tacka Anna och Tjet för en jättetrevlig fika. Vad synd att barnflickan var sjuk så att jag var tvungen att avvika för att hämta barn.

Gullet - Du var saknad! Kram!

Fiji - Hoppas vi kan få till en fika snart!

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, fy vilket väder. Maken gick lite senare till jobbet så att han kunde lämpa av tjejerna på dagis på vägen. Skönt att slippa ta ut E nu på morgonen. Annars hade jag nog haft dem hemma men med tanke på att de sprang runt  runt här sjungandes "Malins lilla Skrållan" sista halvtimmen de var hemma var det nog bra att de fick komma iväg och aktiveras lite.

Vad kul att O verkar trivas på dagis, Fiolina.

Och jag gläder mig med dig Olimpia över att nya jobbet inklusive chef verkar så bra. Någon gång i ett annat liv ska jag också börja engagera mig lite i föreningsliv eller liknande igen. Vi har också pratat lite om att vara stödfamilj när barnen blir lite äldre men vi får se hur det känns. Något sådant ska man ju verkligen inte ta på sig om man inte tror att man kan ro hem det.

Pysslig - Med det erbjudandet om spahelg håller jag tummarna för storvinst för dig.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13