• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somnat skrev 2011-02-02 11:50:09 följande:
    Jaha, ni finns fortfarande...
    Tjet skrev 2011-02-02 09:58:57 följande:
    Så, trådfika? AW? Nåt? Vore toppen tycker jag!
    Japp! Assar och jag är del av en väldigt exklusiv klubb. Erkänn att du är bra avundsjuk spm inte är lika unik.

Jag är sur på vädret. Det är ju alldeles alldeles underbart och vårlikt. Men jag VET ju att det kommer att komma bakslag och då kommer jag att bli SÅ besviken! Det får inte hålla på att luras så här!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Förresten Somna - Jag är inte inbjuden till ditt konto så jag kan inte ens gå in där och konstatera att du inte har några bilder (eller svara i din gb för övrigt ).

Så mycket bättre...
  • Ela

Alltså jag lallar bingo åt den där väderexperten Assar. Jobbigt med magsjuka.

Jag beställde en iPhone igår! Jippie! Nu nästa fråga. Vi måste köpa en ny bärbar DVD. Eller, vi måste köpa något som vi kan roa barnen med under resor (huvudsakligen bil och flyg både i Sverige och utomlands vid enstaka tillfällen). Nu slog mig tanken om man istället ska satsa på en iPad (såg att det finns nackstödsfästen) eller är barnen för små? Andra för- eller nackdelar? I bilen har vi alla tre barnen bak.

Så mycket bättre...
  • Ela
    södermalm skrev 2011-02-02 13:41:50 följande:
    Vi funderar på en Mallis-resa över påsk, passa på innan L fyller två tänkte vi.
    Vi bokade en häromdagen men i juni (men innan R fyller två).
    Så mycket bättre...
  • Ela

Assar och Cissi - Intressant!

Somna - Ja, jag hoppades lite på dig angående tekniksnacket. Men jag tycker att ditt svar var lite felvinklat för jag vill nog ha en iPad ändå. Men man kanske ska investera i både och? Och angående tre barn kan jag bara säga "Jag veeet !". Här går man igenom foglossning, förlossningar och gud vet vad och så är man ändå inget annat än en Svensson. Hopplöst!

Så mycket bättre...
  • Ela

Somna (och Persefone) - Ja, konsumtionsdjävulen i mig ville ett tag där att alla bara skulle skrika iPaaaaaad! Men jag sansade mig lite framåt eftermiddagen och såg framför mig hur T och R skulle kasta sig framåt i sina bilbarnstolar för att tävla om att nå skärmen. Det får nog bli en sådan varaint som Pyttis beskriver (märke?) så att vi kan behålla makten över vad som visas i framsätet ett tag till. Sedan finns det ju inget (förutom att den är dyr och kanske liiiiite onödig) som hindrar att jag köper en padda till MIG men jag ska nog låta nyhetens behag med iPhonen lägga sig först.

Någon som kan rekommendera något bra skal förresten?

Sara - Vi har ingen regelrätt kombi utan en sjusitsig. En Ford S-max från 2007. Än så länge känns den bra men vi har inte gjort någon längre tur än. Vi kommer förmodlgen köpa takbox till även om packningsutrymmet är helt ok om de två bakersta sätena är fällda. Jobbigt med magsjuka! Jag tror att de på vår förskola menar regelrätt diarée som "sista symptom". Lite "kladdigt" (ooohhh, vilket mysigt samtalsämne) anses nog helt ok, men vi har som tur är inte behövt forska närmare i saken än så länge.

Så mycket bättre...
  • Ela

Och ja - STORT lycka till till Kate med fru!

Så mycket bättre...
  • Ela
    Somnat skrev 2011-02-03 09:33:03 följande:
    Ska man låta barnen anv den rekommenderar jag dock ett så tjockt skal som möjligt. Gärna vattentätt...
    Ja, det var lite det jag tänkte på.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Grattis kan inte sägas för ofta så det blir ett även i denna tråd - GRATTIS CISSI!

Fio - Tack! Jo, iPad:en är kanske som sagt var liiiiiite onödig, men det är ju ytterligare en grej man kan ha att ladda liksom.

Kate - Hoppsan! Segt med väntan! Hoppas resultatet blev bra till slut.

Skriver in mig dagtid med reservation att det måste fungera tidsmässigt med att jag hinner hämta tjejerna senast kl. 15.00 alternativt att vi är på en plats till vilken jag mäktar med att frakta alla tre. En eventuell kvällsträff skriver jag inte upp mig på eftersom det beror på dagsform om det funkar (har inte kollat av med maken än heller om han har något kvällstid).

Fika dagtid med eller utan barn

Tisdag 8/2: Tjet, Annaloo (em), Ela
    Onsdag 9/2:
    Tjet, johlinn(fram till 14.00), Annaloo, Ela
    Torsdag 10/2:
    Tjet, Annaloo (em), Ela
    Torsdag 17/2:
    Tjet, Annaloo (fm), Ela

AW kvällstid -utan barn (förutom späääädisar, dårå!)

Onsdag 9/2: Tjet
    Onsdag 16/2: Tjet, Annaloo, Kate
    Fredag 25/2: Tjet, Lime, johlinn, Annaloo, Kate
    Tisdag 1/3: Tjet, johlinn, Kate

Så mycket bättre...
  • Ela
    Gladhannapanna skrev 2011-02-03 20:31:36 följande:
    Har fått min iphone idag, men simkortet funkar inte än och det gamla simkortet är avaktiverat så jag kan inte använda vvarken iphone eller gamla tel. Hoppas att simkortet ska funka snart, man ska starta om då och då.
    Till mig som beställde i butik men kommer att få den hemskickad sa de att jag måste komma in i butik och få kortet aktiverat.
    Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13