• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Här hemma är nog ingen av oss extrema samlare men jag har vissa tendenser. Mycket handlar om att jag har saker efter mamma som jag har svårt att skiljas från. De närmsta veckornas projekt är att gå igenom x antal flyttlådor med böcker efter mamma och bara sortera ut de böcker som jag verkligen verkligen vill behålla. Syrran har haft möjlighet att hyra extra förråd där de bor nu men nu ska de flytta och då är det ajöss med lådorna. Kraftig ångest har jag men jag får bara acceptera att vi förmodligen inte kommer att få det där boendet där ett helt rum kan användas som bibliotek om vi ska bo kvar i Stockholm så det blir till att rensa ut lite av de egna böckerna (vi har redan för många även om jag hävdar att man i n t e  k a n ha för många böcker) och så får det i alla fall bli en ut en in när det gäller mammas böcker...

Cissi och Annaloo - Kul med pratglada killar!

Marge - Krya på dig! Nu är det sjuk-stopp på Margefamiljen ett bra tag framöver!

johlinn - Kram! Jag förstår att det är tungt men jag vill att du ska veta att jag blir sjukt impad av att du skriver att E far fram som en tornado med tanke på allt han har haft och har att tampas med. Vilken kille ni har!

Så mycket bättre...
  • Ela

Om det i ett förhållande finns en person som låter skeppa allt - inklusive sina gamla skolböcker - över det stora havet och en annan person som stör sig på att den första personens grejer tar en massa plats så är det inte den sistnämnda som har problem. Om man säger så.

Så mycket bättre...
  • Ela

Just ja! De som vet vad de pratar om brukar väl säga att man för att vara en god människa ska bemöda sig att se de bra sidorna hos människor som man i övrigt har lite svårt för? Då ska jag faktiskt berätta att min svärmor sedan sin pension har börjat rensa bland alla deras saker så att sönerna ska ha mindre att gå igenom när den tiden kommer. En eloge till henne!

Så mycket bättre...
  • Ela

Marge - Kram!

Fio - Vad jobbigt med O:s mage som inte verkar komma igång. Men hur mycket har han fått i sig sedan "tömningen" på sjukan? Jag tänker att det kanske inte finns så mycket som ska ut om han låg på minus tidigare och inte fått igång aptiten än?

Så mycket bättre...
  • Ela

Sara - Vi var ganska oroliga inför inskolningen av R eftersom hon typ avskydde alla vuxna utom sina föräldrar. Drömmer Men det gick verkligen över all förväntan och nu är hon en riktig "dagisunge" som gosar hej vilt med alla i personalen så de kan överraska de små liven.

Så mycket bättre...
  • Ela

Men vad skönt att det verkar ordna sig med sambons jobb Sara! Vad glad jag blir att läsa det (även om det är trist att chefen verkar så knepig)!

Så mycket bättre...
  • Ela

Jag tycker att sex 3-åringar låter PLENTY Kate. Absolut inte konstigt att bara bjuda årskullen från dagis. Alternativt skulle jag bjuda 1-2 från dagis - d.v.s. den eller dem som M leker allra mest med (eller vars föräldrar ni gillar mest om han inte har "bästisar" ) och era kompisar med barn i samma ålder. Jag tror inte på för många barn på kalas i den ålder. Inte heller på organiserade lekar men möjligtvis en fiskdamm.

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, just det. Trevligt (ja, fast jag ÄR bitter...) att läsa att ni hadde en bra dag igår. Önskar att jag kunnat delta men jag är tyvärr fortfarande alltför skruttig fysiskt för att kunna ge mig ut på äventyr. Men snart så (hoppas jag verkligen i alla fall)!

Så mycket bättre...
  • Ela
    Somnat skrev 2011-01-10 22:34:03 följande:
    Vi (el iaf jag, men jag tror mig kunna fungera som språkrör för fler) vill såklart jätte gärna träffa er när krafterna återkommer! Om inte annat för att det ökar chanserna för att få med sig ett extra barn hem...
    Ja, så många barn som jag har numera kan ju ingen människa hålla reda på så jag kan nog bli av med något utan att märka det.
    Så mycket bättre...
  • Ela

För övrigt var det INTE jag som skrev hadde.

Det var Rickard.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13