30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Fy fasiken vilket elände, Lime. Att hon inte ligger still och LÅTER gör ju det hela väldigt väldigt mycket värre för man ska inte underskatta nyttan av den vila vi trots allt får när vi ligger bredvid R och är vakna samt att vi ju kan turas om "på riktigt". Nej, fy vad jag tycker synd om er alltså! En tanke som slog mig nu är vad som skulle hända om ni tog bort gröten kl. 23 och den eventuella nattmaten? Kanske hennes system (både mage och energi) går igång på att få mat så pass sent och hon skulle vila bättre utan? Och en tanke till - har ni laborerat något med att ta bort dagssömnen helt? När T slutade sova på dagen vid 20 månaders ålder (det var på sommaren och hon sov sedan kort när hon var på dagis men inte på helgen hemma under hösten men slutade helt vid två års ålder) förbättrades faktiskt hennes nattsömn. R är inte redo för att skippa dagsluren än (särskilt inte med tanke på att hon sover för lite på nätterna...) men jag är nyfiken på om det kommer att göra skillnad senare.
Alla instuckna paranteser med massa blaj kostar förresten gratis om någon undrar.