• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

CaCC - Vad jobbigt att du fortfarande mår dåligt. I 30+-trådarna läser/kommenterar/skriver man helt efter egen ork, lust och vilja så det behöver du i alla fall inte fundera på. Vad skönt att 18 månaders kontrollen gick bra. Vi ska snart iväg med vår yngsta med. Du är absolut inte ensam om att ha svårt för barnets gråt. Varken jag eller min man klarar av att våra barn gråter utan att försöka göra något åt det. Att hon gråter när du är i rummet men inte när din man är där betyder inte att du gör något fel. Barn tenderar ju att ha olika perioder när vissa saker fungerar med den ena föräldern och inte den andra och sedan helt plötsligt är det tvärtom eller helt annorlunda. Håll spänningen uppe liksom...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Så länge ingen envisas med att nysa på min nyföding som jag räknar med att ha vid det laget är jag med! Det vore jättekul.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Ela skrev 2010-12-04 13:24:21 följande:
    Så länge ingen envisas med att nysa på min nyföding som jag räknar med att ha vid det laget är jag med! Det vore jättekul.
    Eeeehhh...kanske borde ha lagt in en i det där meddelandet för såklart jag vet att ingen av er skulle slabba på min bebis om ni är förkylda. Är lite trött...
    Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Älgen skrev 2010-12-11 23:20:22 följande:
    Marge, jag tänkte att nån borde ha koll och om inte du har så var ju Ela min andra gissning, verkar dock som om hon helt själviskt väljer att föda barn istället för att hjälpa mig...
    Näää, så självisk skulle jag aldrig vara! Jonathan Franzen heter författaren. Men varför du och Marge tror att jag skulle veta det bara så där förstår jag inte. Däremot är jag ju en jäkel på att kunna hobby-detektiva på nätet - kanske p g a mitt yrke.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Gladhannapanna skrev 2010-12-12 12:55:52 följande:
    Ela: Ingen bebisleverans idag?
    Oooohhh, noooo. Maken som har varit rejält sjuk är visserligen på bättringsvägen nu men magsjukan vandrar fortfarande runt i vår första-hands-barnvaktsfamilj. Så jag lär väl få knipa till dödagar.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Marge - Men jag fuskade ju och googlade. Nä, jag ska inte knipa in absurdum men det vore skönt att känna att det inte kommer att bli alltför problematiskt med T och R (men vi har våra grannar som back-up så det är klart att det ordnar sig).

johlinn - Usch, en sådan seg magsjuka E verkar ha åkt på. Min systerson var dålig i över en vecka så det kanske är en extra hemsk en som går. Låter som en bra plan att kolla vikt imorgon. Kram!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Mrs Fisk - Har också läst och tycker att det känns som att ni har helt rätt inställning.

Fiji - Kul att se dig! Känns som att det var några dagar sedan (eller så är det bara mina dagar som är evighetslånga ).

Assar - Tänk att ert dagis kommer att ha de sötaste pepparkaksgubbarna. Vilket sammanträffande för vårt dagis hade de sötaste tomtenissarna i tåget i fredags.

Pysslig - L kommer ju att göra succé oavsett outfit! Såklart!

Här har vi ju varit helt lägenhetsbundna hela helgen eftersom maken varit sjuk och jag inte kan röra mig. Visst har det funnits stunder då vi hållit på att bryta ihop alla fyra men övervägande har det varit väldigt bra och mysigt faktiskt. Barnen har lekt jättebra tillsammans och vi har fått lite pysslat och så. Inte illa för en familj där en hel dag inomhus inte var att tänka på överhuvudtaget bara för ett par månader sedan.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Billabong skrev 2010-12-13 20:54:55 följande:
    Jag vill absolut inte skriva ngn på näsan på ngt sätt, så jag önskar verkligen inte att ngn tar illa upp. Men jag tänker mig ändå att om jag själv var i situationen att jag hade ett barn utan planer på fler eller svårt att få det efterlängtade syskonet, då skulle jag hellre se att syskondiskussionerna främst huserar i syskon-tråden... Vad tror ni? Ska vi flytta syskonvagnsdiskussionen dit? Bara en tanke.
    Jag håller med samtidigt som jag vet att jag kastar sten i glashus för jag är ju medveten att för många rader om min förestående förlossning hamnar i denna tråd. Ber om ursäkt för det och ska försöka bita mig i tungan (handen?) i fortsättningen.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Sara - Jag förstod att DU inte menade just mina inlägg men JAG (och säkert någon annan/några andra - med all rätt) störs ibland själv av att jag inte håller rätt ämne på rätt plats. Anal vet du!

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13