• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Marge75 skrev 2010-11-27 11:27:42 följande:
    "Mamma" är ju ett larvigt och överskattat ord som man inte behöver lägga sig till med verkar S tycka. Till skillnad från sin mamma. Obestämd

Men det är ju bara för att du har en sådan självklar plats i hans hjärta. Varför bemöda sig att lära sig att ropa på dig? Han vet ju att du finns där för honom.

Sedan vill jag givetvis gratta de underbara N-grabbarna och fantastiska Annaloo också!

I övrigt orkar jag inte kommentera mer. Lite off...
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Somna -

Jag tubbade maken att hämta min mobil (själv rör jag mig inte ut fläcken om jag inte är på väg att kissa på mig vilket i och för sig är rätt ofta {#emotions_dlg.dreamer}) så att jag kunde kolla om jag har johlinns mobilnummer men det hade jag faktiskt inte. Annars hade jag dragit iväg ett SMS för att tala om att vi saknar henne.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Älgen skrev 2010-11-29 12:11:15 följande:
    Jag har sms'at Johlinn, hoppas det är bra med dem.
    Vad bra! Hoppas detsamma!

Och Sara - jag röstar på fler ego-inlägg från alla. Det är så roligt att läsa om allas vardag och fest, funderingar och reflektioner!
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Olimpia - GRATTIS! Vad glad jag blir för din skull. Låter verkligen som att det var rätt tid att komma loss från det gamla...

Somna - Olimpias kommentar om tomten i säcken fick mig att komma på att jag är spekulant på att köpa. Billigt ju! Vill ju gärna ha fyra barn egentligen och sömnstrulare är vi ju vana vid i den här familjen.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Somna - Attans, jag skulle ha smidit medan järnet var varmt. Första, andra, tredje...såld liksom. Men en hel tonåring för en tjuga är ju inte så dumt det heller. Särskilt inte med tanke på inflationen. *gnider mina händer*

Log stort när du berättade om julklappskartongerna. Jag älskar jultraditioner!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Olimpia - Tack, det har varit/är riktigt kämpigt den senaste tiden. Men nu är det nedräkning på allvar. Är i vecka 38.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Serpentiner, visselpipor och skålande champagneglas!

HURRA för dig Kate! Grattis och bra jobbat vännen! Så oerhört skönt att det är över nu. Mindre skönt med eländeshostan med följder förstås men jag håller tummarna för snar bättring och en riktigt trevlig Dublinresa. Ser fram emot att se dig i tråden lite mer!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Elsis - Men morr! Fy vad irriterande! Alla nattningar går till maken de dagar han är hemma hoppas jag. Du kan ju fråga honom om han tänker ta nattningen i sängen eller om han tycker att det är mer passande att ge sig ut i snö och kyla med vagn och barn.

Gullet - Kram! Jag har inboxat dig.

Persefone - Vad skönt att du fått svar från johlinn och att allt var bra Tack för tummen. Någon SMS-kompis i ordets rätta bemärkelse har jag nog inte direkt men jag börjar samla på mig en del mobilnummer tillhörande trådmedlemmar så jag kanske SMS:ar allihop och ser vem som hinner först med skvallret.

Fiji - Jag blir ledsen när jag hör att ni aldrig får veta något om dagen. På vårt dagis berättar de alltid en massa roliga anekdoter (och självklart även om det är något annat som har hänt) och det känns tydligt att de verkligen lär känna barnen och bryr sig och tycker om dem. Ja, de bryr sig t o m om hela familjen. Vi får jättemycket stöd och förståelse nu när vi har det lite meckigt eftersom jag inte kan hämta/lämna. Det är ju lite så man (eller i alla fall jag) vill känna - att hela familjen lär känna pedagogerna och får en ganska nära relation. De tillbringar ju så mycket tid med en eller flera familjemedlemmar! Hoppas att det ordnar sig för er på ett eller annat sätt och att det känns bättre snart.

Mrs Fisk - Vad skönt att det engagemanget kring D är så stort och att ni får möjlighet till avstämning från flera håll. Din känsla är säkert rätt.

Olimpia - Åh, vad jobbigt att inte kunna inställa sig till jobbet för att göra "sista rycket". Jag har också svårt att släppa saker utan att göra mitt yttersta in i det sista så jag förstår vad du menar. Vilken jobbresa du har gjort det senaste året. Hoppas verkligen att du känner att det nya stället är en plats där du kan landa ett tag.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Persefone - Du är inlagd i adressboken (måste se lite roligt ut i min adressbok - har lagt in trådkompisar med förnamn och sedan nick som efternamn ) och kommer att få SMS. Ni kanske kan ha en tävling om vem som hinner först med skvaller? Ungefär som Filipin - passar ju bra så här i juletider.

På makens jobb har de vadslagning om vilket datum Spiken kommer att komma. Drömmer

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Söder - Om två veckor prick är det sagt så det kan ju dröja "länge" än... Hoppas dock inte behöva gå över för det här är nog också en stor bebis. Kollade mobilen och om du inte har bytt nummer sedan vi sågs sist typ så har jag det. Vill du vara med och tävla?

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13