• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Elsis

somna, precis sådan är A också de flesta morgnar. Hennes där betyder välling just då.

• Resande

Somna- jag har aldrig heller haft ett barn som ligger och drar sig. Inte heller är han glad och ligger för sig själv när han väl vaknat. Så fort han vaknat så ropar han på oss och säger "tack-tack" vilket betyder att han sovit färdigt och vill ner. Möjligtvis kan han lägga sig ner och somna igen om han vaknar väldigt tidigt och bara letar efter nappen. Går han upp långt innan 5 så vägrar jag låta honom leka så då måste han ligga stilla brevid mig i soffan, en stund i alla fall. Det brukar vara ok med honom och då passar han på att dricka lite välling och pilla sig i håret. Det är väl den enda gången han "mornar" sig.

• johlinn

Kul med lyckat kalas och lyckat kakbak juni!

Pysslig - brunch lät gudomligt!

E. håller med Somnas G om att gurka är oätligt! Fint och titta på, men oätligt!

Elias leker med bollar. Böcker. Bilar. Dessa tre äro heliga, allenasaliggörande och fanns bara de tre sakerna vore han nöjd. Men klossar och duplo och playdoh är också kul. Och rita är en nyupptäckt färdighet.

Idag är unge herrn tornadopigg! Måste vara alla krya på sig hälsningar! Han har fortfarande förhöjd temp, men när han är både pigg och glad tänker jag att det inte är något o fästa sig vid, så han får gå på dagis i morgon! Iaf en kortare dag. Vi var på dagis i morse en kortis och det gick jättebra, jag lämnade tom en liten stund och han var helnöjd!

• johlinn

lime - hoppas innerligt att A. inser att på natten sover man, leka roliga hopplekar kan man göra på dagarna!

• Resande

johlinn vad skönt att han är pigg nu!! Hoppas febern försvinner helt den också.

• johlinn

oh, garage, det tror jag att E. vill ha snart *nickar bestämt*

Sara - kul att de blev "godkända" båda två! Och så sött o säga storasysters namn

• johlinn

E. kan ligga kvar i sängen ibland och låta som han gör när han försöker somna. Men har han väl gått upp så går det inte så bra o lägga honom igen. Försöker ibland ha honom i min säng, men oftast kryper han omkring och drar ned grejer från nattygsborden samt klättrar över mig, drar mig i håret, petar mig i ögonen och annat mysigt. I morse hade vi det förhållandevis mysigt dock i en timme drygt.

• Gladhannapanna

Båda våra tjejer gillar att gosa på morgonen, men det brukar resultera i ganska vilda lekar i dubbelsängen ganska snart. Så länge det bara är en som vaknat är det rätt ok, men de triggar varandra.

• MrsFreckles

Tack for nya traden!

Har ar favoritleksaken "narvels" just nu dvs marbles (glaskulor) -  det ar hennes finaste skatter och de har dem pa dagis, det forsta hon fragar om pa morgonen ar dessa "narvels"...sa hon ska fa en liten lada med glaskulor, hittade en sa fin retroinsprirerad a la 50-tal. Hade tankte ge den i julklapp men kanske hon far den snart da hon smyger ner dessa glaskulor i fickan fran dagis, och det far man ju egentligen inte...

Bra julklappstips har med; ett duplo far det nog bli i jul kanske med temat Toy Story da det ar en favorit pa DVD just nu. Och sa blir det nog en doktorsvaska med tillhorande rock mm for det verkar ocksa vara en favoritlek just nu. Pussel (Sara, ar helt klart impad av J, var M verkar inte ha nagot storre talamod hemme men pa dagis sager de att hon gillar pussel - far kanske kopa ett med Hello Kitty da ), memory ar ocksa bra! Vi kommer ta det lugnt med julklappar i ar, ar ju sjalva och M har verkligen sa mycket anda (hur gick det till? skyller pa mor/farforaldrar...) Sjalv vill jag ha en ny morgonrock fast den jag gillar tycker min man ser ut som en tant-rock...Han fattar inte vintage/retro looken helt klart

Saffransbicotti later underbart gott, har kopierat in det bland mina julrecept!

Johlinn - harligt med en pigg E

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13