Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Johlinn;: Hoppas att lilleman mår prima imorgon!!!

Nu ska jag lägga mig, vi har haft barnkalas för första gången...

• Gladhannapanna

Båda våra tjejer gillar att gosa på morgonen, men det brukar resultera i ganska vilda lekar i dubbelsängen ganska snart. Så länge det bara är en som vaknat är det rätt ok, men de triggar varandra.

• Gladhannapanna

Sara: Spontant tänker jag så här: Om det finns ett lekrum att röja runt i har de inte samma behov av lekyta i sitt rum, så jag hade helt klart köpt två 90 sängar.
    Julia har ett pyttelitet rum, Agnes har lite större. Vår policy är att om båda barnen vill leka men inte med varann så har Julia förtur till lekrummet eftersom Agnes rum är bra att leka i.

• Gladhannapanna

Julia är också sjuk, har varit hostig och snorig sedan helgen. Jag frågade en av BVC-sköterskorna på jobbet om ögoninflammation och hon sa så här: Geggiga ögon i samband med förkylning är INTE ögoninflammation om de inte är röda i ögonvitan. Geggiga ögon med röda ögonvitor som inte infaller i samband med förkylning behöver oftast behandlas av läkare.

Fiji: Jättekonstigt dagis som tempar, det har nog vårt aldrig gjort så vitt jag vet. Vi kör på allmäntillståndet och det gör de med.

Ang grind. Vi tog bort våra när målarna började jobba i början av september. Har inte sat tupp dem igen eftersom vi väntar på golvfirman som kommer nästa vecka. Julia går jättebra både upp och ner, men vi kommer att ha grind där uppe, hon går nämligen baklänges när hon blir arg och det inträffar rätt ofta och jag är rädd att hon ska dratta nerför trappan!

• Gladhannapanna

Somna: Påhittig liten pojke ni har!!!

En familj i vår föräldragrupp köpte två toaborstar en gång och lät sonen ha den ena (oanvänd så klart) som leksak, sedan var den på toa inte alls intressant!

• Gladhannapanna

Ang förskola: Våra barn går på ens tor förskola med fyra avdelningar och ca 80 barn! De har en jättestor gård som har två små gårdar inhägnade, en stor med cykelslinga, stor sandlåda, stor rutchkana mm. Dessutom en inhägnad stor gräsmatta.
    Varje halva av huset är indelad i två avdelningar, en yngre och en äldre. Men de jobbar mycket tillsammans i storabetslag. De har lärgrupper över avdelningarna indelade efter ålder tror jag. De stora på yngreavdelningen följer med de yngre på äldreavdelningen till skogen osv. Vid frukost och på eftermiddagen blandar de grupperna.
    Vi är jättenöjda förutom att det är så himla mycket barn på förskolan!!!

• Gladhannapanna

Somna: Jag har för mig att vattkoppor kan börja med förkylning, minns inte hur det var hemma hos oss även omd et inte ens är ett år sedan. Man förtränger mkt!!!

• Gladhannapanna

Grattis Barba!
    Vi fick företsten våra ringa häromdagen, blev itne riktigt som jag hade tänkt mig men jättesnygga!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13