30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Anna: jag tycker att det är dags att du planerar efter vad du vill, med eller utan sambo!
Anna: jag tycker att det är dags att du planerar efter vad du vill, med eller utan sambo!
Sara: då var ni där samtidigt! Såg du en rödlockig flicka med röda jeans och sin snygga pappa och morfar så var det
Mina älsklingar!!!
SÅ roliga vi är med alla våra mediciner! Jag brukar få frikort på apoteket inom några månader. Psoriasis och migrän ger snabb utdelning!
Ibland känns det som om man skulle kunna öppna apotek hemma....
Vilka supertips du kommer med JOhlinn!!!
Julia äter bra eller inte alls. Att mata, lura, övertala är lönlöst. Hon är så himla bestämd! MEn jag har insett att hon äter sämre middag om hon ätit mycket på förskolan och tvärt om. Ett tag har hon gått ifrån bordet för att komma tillbaka efter en stund för att äta. Nu har vi bestämt att lämnar man bordet får man vänta tills nästa måltid.
Agnes krånglar med maten i perioder men har några säkra kort som alltid funkar, köttbullar/korv och makaroner.
Jag och barnen brukar äta middag vid fem och maken äter en timma senare när han kommer hem. Skulle vi ge ett extra mellis äter de inte maten.
Cissi: OJ! FÖrstår att det varit gräsliga veckor! MEn så skönt att han nu mår bra och beter sig som en nyföding ska! Fortsätt att prata med någon om det som hänt, antingen kuratorn på sjukhuset eller någon via bvc. Det finns säkert psykolog via BVC och kanske även socionom (som är kuratorns utbildning). Jag jobbar ju som socionom med familjer med barn i förskleåldern, samarbetar massor med både MVC och BVC.
Här var det morgon kvart i sex, lyckades avstyra uppstigning i nästan en timma genom gos, men sedan kvart i sju har vi varit igång här. Julia föredrar Nasse, ni vet den där korkade björnen som hittar saker. Vi har slarvat bort den ena skivan så jag är erbarmligt trött på att höra när han hittar en spegel! HAr spelat in några avsnitt så lite variation får vi.
Assar: Jag gillar att baka så jag brukar bjuda på en del hembakat på kalasen, men tårtbottnar brukar vi köpa.
Vi hade första barnkalaset när A fyllde fyra, tycker att det var lagom för oss. Det blev hennes första kalas helt och hållet vilket var lyckat. Vi bjöd fem kompisar, det var helt lagom.
På jobbet håller vi på att göra en kokbok där våra besökare får komma med tips och recept. Fick ett superbra tårtrecept! Man gör chokladbollssmet som man plattar ut i en form med avtagbar kant. Sedan penslar man på smält choklad och strör på strössel/kokos eller vad man nu vill. Billig och man vet exakt vad den innehåller! Kan ju servera vispad grädde till om man vill.
Vi kommer att göra den när Julia fyller år, dels är den ju äggfri, dels är vi i Branäs med makens bror med familj så det passar bra, enkelt och smidigt!
Assar: vi gjorde inget under förra veckan när det var sportlov här, visserligen åkte maken och À till Gävle men det hade de gjort även om det inte varit sportlov.
Sååå jobbigt Marge! Jag känner igen det där, jag är också rätt lugn när barnen är dåliga. Barnen mår ju inte bättre av en hysterisk förälder!
Somna: Pelle vävare har jättehärliga handdukar, har bara handlat i deras fabriksbutik som ligger i Kinna, misstänker att det inte är i närheten av dig? Men du kanske kan kolla deras hemsida och se om de har sådana du kan tänka dig och kolla återförsäljare?
http://www.pellevavare.se/
Nu ska jag lämna mina prinsessor på förskolan!
Pucha: tänkte skriva samma sak om blöjorna! Det var nog ett år sedan vi övergav vanliga blöjor till förmån för up and go.
Assar: Julia är också hostig, jag hämtade före lunch och jag ska vaba imorgon. Så trist med hosta, de blir så trötta.