Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Maken och jag har varit på Jysk och köpt en 90-säng till Julia. Barnen var hos mormor coh morfar under tiden. När de kom hem blev Julia jätteglad när hon fick se sin nya säng. När det var dags för middagslur erbjöd jag mig att ligga bredvid men hon villle vara själv. Somnade efter en stund, ungefär som vanligt i spjälsängen! SÅ himla skönt om hon kan somna själv i egen säng även när det går att klättra ur!

• Gladhannapanna

Vi har skickat in om bonus för Julia men inte fått ngt besked än. Tveksamt om vi får ngt över huvudtaget eftersom ja bara var hemma i två månader och maken i sex förra året.

• Gladhannapanna

Sara: läskigt med det där viruset! Ta det lugnt bara så att det inte blir värre, pappa fick det för 20 år sedan och fick tinnitus på köpet! 

Vår Julia är så jäkla envis!
    Hon har ätit dåligt i flera dagar. I söndags frågade maken om hon ville ha glass vilket hon naturligtvis sa ja till. Villkoret var att äta upp sina köttbullar. Hon stoppade in en halv i munnen och sedan hände ingenting! Agnes fick sin glass medan Julia tittade på med sin halva köttbulle kvar i munnen. Hon vägrade helt enkelt att svälja och så gärna ville hon inte ha glassen!
    Agnes och maken lämnade bordet medan jag satt med J i knät i 20 min!!!!! Till slut gav hon upp och svalde köttbullen för att kunna gå iväg. Hur ska detta gå framöver! Ungen fyller två nästa vecka!

Johlinn: Vilka glada nyheter!

• Gladhannapanna

Assar: Det där med allmän förskola varierar från kommun till kommun, i vår kommun behöver man inte ansöka utan man får bara ingen räkning på avgiften under tiden man är hemma med syskonet. DÄremot får man betala om man vill ha sitt barn på förskola under loven, jul och sommar.

• Gladhannapanna

Ela: Jagb har inte haft bikini på år och dag så mitt tips är också en bra baddräkt! DU kan ju ha bikini när du ligger och solar om du vill.
    Att gå till en klassisk underklädesbutik är ett bra tips, dyrt men bra service!!!

Jag fyller år idag, Agnes kom in ohc pratade med mig medan maken duschade, hon sjöng bland annat "var bor du lilla råtta", sedan sjöng de ja må hon leva tillsammans. Mysigt!!!

Julia hade smitit in bland stora gungorna på förskolan igår och har nu ett blått streck över näsan...

Vi har bara bobby car utomhus, bara ett tips!

• Gladhannapanna

Somna: Kanske en leksak som passar om ett tag, men det är ju under förutsättning att de inte låter syskonen leka med den! Julia fick en väska med Molly mus som man kan byta kläder på, lägga i en säng osv. Mycket uppskattat nu när vi tog fram det.
    Böcker är ju en annan sak som aldrig är fel!

ELler kanske ngt fint plagg som man kan använda direkt och njuta av att få sätta på ngt nytt!

Dinglisarna är ju fina i alla former, kan tänka mig att de passar i USA med. Annars kanske en Astrid Lindgren bok på engelska/alfons på engelska.

• Gladhannapanna

Man blir ju bara ledsen när man bläddrar i reklambladen från leksaksaffärerna!

Julia leker massor med både bilar och dockor, Agnes har dock inte varit intresserad av bilar alls.

• Gladhannapanna

Så var tvåårskalaset avklarat. Är helt slut men det var ett bra kalas! HOn fick bland annat en leksaksdammsugare vilket var mycket poppis! Tur att det inte var duplo eller bilar!!!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13