Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fisken: jag instämmer med Ela, det händer att jag skriker på barnen men då är det just för att de ska höra mig när vi är en bit ifrån varandra. Ibland höjer jag rösten mot Agnes inne när hon inte lyssnar alls och jag tappar tålamodet... Inget jag är stolt över direkt!

• Gladhannapanna

Cissi: Jysk har bra lakansortiment över lag så jag hade kollat hos dem. Vi köpte jättefina Muminlakan till Julia när hon bytte tull stor säng.

• Gladhannapanna

Assar: vi har en sådan, men med en pinne istället för handtag, superbra!!! Funkar på Brännässlor med! Maken har tagit bort massor med maskrosor i vår gräsmatta.

• Gladhannapanna

Somna: jobbigt med så mycket kräkningar! Men det är säkert bara magen som är känslig nu, tänk på att undvika mejeriprodukter ett tag för man kan bli tillfälligt intolerant.

• Gladhannapanna

Julia har svårt med T i början av ord, häromdagen sa hon: fullt munnen, kuka ur föst!

Maken höll på att bryta ihop!!!

• Gladhannapanna

Språkutveckling är härligt! Idag kom en klockren från Julia: kuka ur fösst, korka sen! (tugga ur först, torka sedan)

• Gladhannapanna

Ela: precis så tänkte vi med! Hon korkar även snippan när hon sitter på pottan...

Min man är jättebra på presenter så här blir det nog ett paket till mig imorgon!

• Gladhannapanna

Anna: så du fixar kort till den elaka människan!!!! Du är bra mycket bättre människa än jag hade varit i din sits!!!!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13