Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Härligt med språkutveckling!
    Vi har ju också en liten tjej som säger nya saker varje dag.
    Än så länge är det enstaka ord, men det kommer emr och mer så snart sätter hon säkert ihop ord också.

Anna: *kramar om* Jobbig sits, men det kanske ändå är dags att fatta ett långsiktigt beslut, ni har ju faktiskt kämpat länge och ibland ska man nog tänka efter hur sannolikt det är att ni får en relation som känns bra för båda om ni lägger ner mer tid. om det känns troligt så ska man naturligtvis kämpa, om det känns otroligt så kanske man inte ska "slösa" bort mer av varandras tid. Ni har ju faktiskt försökt!

• Gladhannapanna

Har äntligen läst ikapp!

Anna: tror att du fattat rätt beslut även om det är ett jobbigt beslut.

Johlinn: Vilken tur vi har som har dig i tråden!

Vi har en lergryta i matkällaren, har aldrigt använt den även om jag har tänkt att det borde jag göra!

• Gladhannapanna

Vi har haft ett gosedjur på förskolan och ett hemma, likadana så klart. Från dinglisar. Fick tips av bvc att använda dem parallellt hela tiden så det var enkelt att ta en till fsk när det var dags.

Vi har ett vattenhjul från Plasto i badet, mycket uppskattat av både Agnes och Julia, J var ca 18 månader när vi köpte det.

Har sanerat en badleksak idag, har en blå björn som visslar när han sprutar vatten ur munnen, har kommit äckel sista baden. Idag hällde jag i rengöringsmedel, skakde, sköljde osv i evigheter men nu är den ok igen.

• Gladhannapanna

Sara: Skönta tt pojkarna vänjer sig vid förskolan! Han kommer säkert att äta snart! *övertygad*

Ela mfl. Agnes var väldigt svår att lägga på kvällarna på slutet när hon sov på dagen. När det var struligt att få henne att somna på dagen och på kvällen minskade vi ner sömnen, på förskolan var den max 30 min som gällde, annars var det hopplöst att lägga på kvällen. Sedan tog vi bort dagsovandet helt och hållet, hon var ca 2 år och 4 månader då. lagom tills att Julia föddes!

• Gladhannapanna

Var det i den här tråden vi pratade mobiler? Jag har iaf beställt en iphone4 idag, längtar tills den levereras!
    Vår tv har lagt av så vi måste köpa en på fredag, det är en djungel!!!

Imorgon ska jag vara med barnen på förskolan på förmiddagen, ska bli kul att se deras dag! Har listat ut att de brukar sjunga "lilla snigel" "imse" "klappa lillla magen", "i ett hus", "fisken simmar" "karl-oskar" och "björnen sover genom att se vilka rörelser Julia gjorde i badet senast ikväll. Så himla gulligt! Hon blri ju jätteglad när jag sjunger rätt sång!

Tur att man jobbar på en öf så jag känner igen de flesta!

• Gladhannapanna

Jossanjo: Vi har en carena som vi köpte på barnens hus, den har fullt liggläge och en liten förvaringskorg under. Vi använder den inte alls sedane tt bra tag eftersom vår vanliga kronansulky är så smidig, men nästa resa kommer den att åka med. Finns säkert på blocket! Tror att vi betalade 700 för den ny på rea.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13