Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Julia fick ju rör i öronen vid lucia, vi märker redan av att hon hör bättre! hon har tex börjat nynna vilket hon inte gjort innan. Under julledigheten har hon också lärt sig viktiga ord som tex : GLASCH, inte så svårt att förstå eller hur!
    Näsa, ledsen, så!, Där! är andra ord som just nu används flitigt!

• Gladhannapanna

Min pappa är absolut en samlare, skitjobbigt! De bor i villa och har ett lantställe med fler byggnader, varje gång vi kommer dit får vi bära undan mer prylar än förra gången för att kunna ställa fram resesängen till Julia. TRÖTTSAMT!!! Maken var med honom på tippen en gång, han plockade med sig saker ur andras släpkärror....

Maken är inte någon samlare, men vissa saker vill han spara som jag inte förstår varför. Jag har svårt att göra mig av med saker, men har pappa som varnande exempel!

Skönt att lilleman blev av med förstoppningen!

• Gladhannapanna

Här har det också blivit många bajsblöjor sista tiden så vi kör också med inotyonol.

Julia pratar mer och mer, det är underbart att se och höra hur hon kan göra sig förstådd bättre och bättre!

Min matlagning fick hennes högsta betyd idag, hon bad mig mata henne vilket bara händer med glass, och hon bad om mer två gånger!!! (köttfärssås och spaghetti).Sedan kissade hon på pottan! En tjej i toppform idag!

Johlinn: INstämmer med de andra!!! *kram*

• Gladhannapanna

Julia är så himla rolig ibland, igår åt hon sina popcorn med sked! Hon vill helst inte äta med händerna utan tar tex tomaten och lägger på skeden/sticker med gaffeln innan hon stoppar dem i munnen.

Här regnar det, skridskor är bästa fotbeklädnaderna, att köra bil är väldigt spännande!!!

• Gladhannapanna

Sara; Óm jag minns rätt så är det ägg han inte tål eller hur? Det gör ju inte Julia heller.

Vi lämnade in ett läkarintyg tillsammans med en annan lapp som förskolan hade på hemsidan. Alla köttbullar, köttfärslimpa mm är alltid äggfritt. Hon får egna pannkakor mm när det är mat med ägg i. Personalen är jättenoga med att hon inte ska få i sig ägg. Tex passar de på henne så att hon inte tar ngt från grannens tallrik.
    Enda gången hon äter dåligt där är på fredagar när det serveras ägg till frukost, hon är så nyfiken på äggen!

Hon är ju inte superallergisk så vi är inte så oroliga. Jag var inne och kollade på kommunens hemsida vad de hade för riktlinjer kring allergier och där finns även matsedeln så man kan själv planera middagarna utifrån det. (men det gör vi sällan så det händer att de får fisk två gånger samma dag! )

• Gladhannapanna

Sara: Jag gör äggfria plättar till Julia som jag fryser in i portiionsstorlekar och tar fram till henne när vi andra äter pannkakor. Har köpt "no egg" på ICA kvantum här på orten, det blev ok i tunna pannkakor men funkar inte i ungspannkaka, har testat och det blev liksom "pannkaka"

Vi brukar ha ekströms styckfrysta pannkakor i frysen att ta till när Agnes behöver ngn mat snabbt, då får Julia sina plättar. Funkar jättebra!

• Gladhannapanna

Snygg tapet Juni, jag är dock den fega sorten så vi har enfärgat nästan överallt!
    I vardagsrummet har vi randiga tapeter, det visade sig att huset är bra skevt för sista hörnet ser fruktansvärt ut, tur att vi har en bokhylla där!

• Gladhannapanna

Sara: SKönt att det löste sig, men hon verkar minst sagt korkad!

Kate: Agnes hade sitt första kompiskalas när hon fyllde fyra, vi ansåg att hon var för liten innan dess. Vi bjöd fem kompisar från förskolan, valde att inte blanda dagiskompisar med andra för då blir nog de andra lätt utanför om de inte känner varann innan.
    Vi lämnade inte inbjudningarna på förskolan utan i brevlådorna så då anser jag inte att man behöver bjuda alla. Vi har fått info om att man ska bjuda alla eller alla flickor/pojkar, men den infon är gemensam för förskola och skola i området så vi struntade i den!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13