Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Hemma läser vi "Lilla gumman" av Elsa beskow och "Knacka på" för Julia. Hon gillar även Mamma Mu, men då hinner man inte läsa utan får mest prata om bilderna.

Agnes gillar "Någon", "Alfons" Pettson, Mamma Mu, Kringel mfl. Under en period kunde man köpa en disneybok med expressen, de gillar hon jättemycket. Mer än föräldrarna...

Vi sjunger alltid samma vid nattningen. "Ack hur skönt" Agnes vill ibland även höra "Båtlåt" men då får det vara mamma som nattar för pappa kan inte den!

Julia har fastnat för att titta på "nasse" på dvd, tyvärr har vi tappat bort den ena skivan så det är samma trista avsnitt där han hittar en spegel, stege, ficklampa mm.

• Gladhannapanna

Juni: SÄtt dig på bocken och håll dig i rocken. Sen så rider vi bort i galopp. Till pepparkakskungen men då blir du tvungen att lova att ej äta kungen opp!

• Gladhannapanna

Ela: En sak att tänka på är att alla barn måste sitta vända åt samma håll för att kunna se en ipad. Vi har därför köpt en dvd-spelare med två skärmar så att båda barnen kan titta, en bakåtvänd och en framåtvänd. Själva delen med skivan kan den som sitter i framsätet hantera. Funkar väldigt bra för oss!

Tjej: Ser fram emot att se dig mer framöver! *kram*

• Gladhannapanna

Ela: tror att vår är dmtech. Såg att expert hade erbjudande på den nu. typ 1000:- mot 1300 kanske. Vi köpte vår på Ullared för runt tusenlappen.

Jag vill också ha en ipad, men det får vänta ett bra tag, får nöja mig med min iphone när den väl kommer. *längtar*

• Gladhannapanna

Har fått min iphone idag, men simkortet funkar inte än och det gamla simkortet är avaktiverat så jag kan inte använda vvarken iphone eller gamla tel. Hoppas att simkortet ska funka snart, man ska starta om då och då.

• Gladhannapanna

Grattis Afro!!!
    Assar: Hoppas att du är mycket piggare idag så att det känns ok att vara hemma med pigga barn!

Själv ligger jag platt med ryggskott, barnen är på förskolan så klart. Ska till läkare snart och har fått lite tips via telefon av en sjukgymnast så jag försöker räta ut mig, annars går jag som en sned märla!

• Gladhannapanna

Tjet: jag har fått tips av sjukgymnast som faktiskt funkar lite iaf. Har ringt min oseriöst med, hoppas att han hör av sig med en tid snart!

• Gladhannapanna

Assar: jag instämmer helt när det gäller melodifestivalen, leta dance
    Fl!

Nu har jag sovit en stund, jätteskönt. Nu ska jag äta innan läkarbesöket.

• Gladhannapanna

Juni: du har rätt i att telefonen spelade ett spratt. Jag har fått piller både mot smärta och mot magkatarr. Osteopaten är inte på plats förrän på måndag. Jag klarar mig, men uj vad sned jag är!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13