Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Vi hade barnvakt över natten. Jätteskönt för oss som fick sova riktigt bra vilket vi behövde båda två.

När jag ringde vid halv elva för att kolla läget berättade syrran stolt att Julia fortfarande sov, hon hade somnat vid halv nio på kvällen. Kan säga att det inte var så lyckat att låta henne sova så länge, hela dagen har blivit knas!

Agnes sov däremot mindre än vanligt, somnade vid halv nio och vaknade sju med en del uppvak pga hosta, hon har också varit minst sagt skör idag.

SÅ vi är lika trötta nu som vi var igår innan vi lämnade iväg dem...

• Gladhannapanna

Vabbar med Agnes idag, hon var ju skör hela dagen igår och har hostat massor inatt. Hade 37,9 imorse så hon får vara hemma idag. Julia är däremot mer än pigg så det var skönt att lämna iväg henne för lite bus och stoj!

Agnes och jag kanske ska baka lussebullar idag, vi får gäster i helgen  så det vore gott med lussebullar. Vi använder kesella, tycker att de blir saftiga då.

• Gladhannapanna

Fiji: Jag hade absolut övervägt att byta förskola med tanke på hur de ringer hem er hela tiden!!!

Agnes är risig. Hostar, snorar och har lite feber. Var ynklig inatt och klagade på att hon frös, fick alvedon och vaknade genomsvettig imorse. Nu gråter hon för minsta lilla och klagar på ont i ryggen.... Jag väntar på att vc ska ringa och ge mig råd. MIn önskan är att de kan avfärda min oro för lunginflammation så att jag med gott samvete kan lämna henne till mormor och åka på ett jobbmöte!

• Gladhannapanna

Ela: visst hade vi det så bra att det helt klart var värt det!

Agnes har öroninflammation och svullna körtlar i magen coh halsen så nu är det kåvepenin på menyn. Tur att man slipper bråka med henne om attt ta medicin.

• Gladhannapanna

Välkommen till trådenCaCC!  Hur länge har det varit så här struligt med läggningen?

Jag skulle tro att det går över om ni försöker hålla fast vid era vanliga rutiner i botten. Vi har inte heller haft samma problem som du beskriver, men i perioder har nattningen strulat och då har vi försökt göra lite annorlunda mot i vanliga fall. Efter ett tag har vi kommit tillbaka till våra grundrutiner och det har funkat.

DU är den bästa mamman din dotter har, glöm inte det!!! Jag ör säker på att du är tillräckligt bra för henne, liksom jag är tillräckligt bra för mina barn. SKulle vilja vara perfekt, men det är jag absolut inte!!!

• Gladhannapanna

Julia är ju en väldigt bestämd dam som man inte kan styra alls!
    ¨När hon går i baklås, vilket händer flera gånger om dagen, blir hon helt slapp i kroppen, lägger sig på golvet och skriker!¨

Sedan hon flyttade till eget rum för någon månad sedan vill hon sitta jsälv på golvet på sina myskuddar och dricka vällingen, vi ska sitta på ens tol en bit ifrån. När hon är klar kommer hon med flaskan och vill bli upplyft i sängen. Igår ville hon faktiskt sitta och kramas en liten stund innan hon ville till sängen. Sedan somnar hon inte alltid med en gång utan pratar, gnäller, skriker. Vi brukar vänta ut henne om hon inteär hysteriskt arg, då går vi in och pratar med henne. Oftast räcker det att hon får en extra napp, ibland har hon sängen full!

• Gladhannapanna

Ok, här kommer en liten presentation av mig!

Jag var med i allra första tråden, dock inte från start utan hakade på i augusti -05. Är 38 år, gift med min man på 40, har två flickor, Agnes född i november -06 och Julia född i mars -09. Båda barnen går på förskola och jag jobbar som socionom på en familjecentral.

• Gladhannapanna

Cacc; Att ha hosta som garvid är vedervärdigt, jag fick en konstig form av lunginflammation när jag väntade Julia, mychoplasma hette det nog. Fick klunka coccilana i massor innan det gav med sig efter en dunderkur antibiotika.

• Gladhannapanna

Barbabra: Det råd vi fått från bvc vid magproblem är: Myxket fett och lite fibrer, Alltså pulvermos med extra smör, kokta makaroner osv.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13