Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Kul med alla framsteg på pottfronten! Eftersom vi är på resande fot blir det inget tränande, men hon pratar en del om vad man gör på toa och säger oftast till direkt när hon har bajsat. Får ta tag i det när vi kommer hem i slutet av veckan.

• Gladhannapanna

Lycklig: man kan ju sjukskriva sig själv en vecka, det var säkert därför han inte sjukskrev dig!

Hoppas alla barn varit glada på förskolorna idag!!!

• Gladhannapanna

Och jag jobbar med föräldrautbildning om trots men hamnar ofta i totallåsta lägen med Julia!!! Fast tom förskolan har problem med hennes starka vilja...

Handfasta tips är att tänka på att barnet äter med lagom mellanrum för att slippa blodsockerdippar, likaså försöka undvika övertrötthet.

Man kan försöka förbereda dem på övergångar, typ när Rorri är slut stänger vi av Tv och går och badar.

Att låta dem välja mellan två likvärdiga alternativ ger dem känslan av makt. Vill du ha den röda eller gröna tröjan? Vill du ha en stor eller liten potatis? Att inte ta potatis är då inget alternativ.

Sedan är ju konsekvens en grundregel, ja är ja och nej är nej.

Jag har tyvärr inga universalknep, men dessa brukar göra det lite lättare.

• Gladhannapanna

Fiji: Låter ungefär som vår Julia!

Juni: DU kan väl höra av dig om du är intresserad på allvar. Vi köpte den i mars 2007 till Agnes, inte krockat med den!

Pratade med NTF om begagnat och han sa att om man vet vem som haft den kan man ha en stol som är 12 år gammal!!!

• Gladhannapanna

Jag läser också mest från fåntratten så det blir inte så mkt kommentarer.

Gissar att jag är vän med Tjet på Fb, men har just nu ingen aning om vem du är.... Jag har faktiskt inte koll på vilka alla är på Fb, borde kanske gå in och kolla i gruppen... *funderar*

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13