Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Tjet: Jag ahr varit inne och kollat och nu vet jag ju vem du är!!!

Ela:

Klart Fiji har fogar att klaga! (jag hade det i fingertopparna eller vad man säger när man skriver istället för att ha ngt på tungan).

• Gladhannapanna

Lycklig: regnhatt med stora brätten. Vi har köpt sydvästar på Lindex som varit jättebra. Senaste regnstället är från ICA maxi och kostade 250:-, funkar jättebra!

Vi har även satsat på bra överdragsbyxor och skaljackor från Stadium, bra komplement och väl så bra som pop!

• Gladhannapanna

Jag tipsar om Ullmax underbara underställ i merinoull! Vi köpte till barnen i vintras och de älskade dem! (även vi vuxna fick varsin omgång som vi också älskade!)

RÄtt billiga är de med.
    Man kan köpa direkt på hemsidan och genom idrottsföreningar.

• Gladhannapanna

Vi kör med pipmuggar i soffan till båda, trots att À faktiskt fyller fem i november.

Julia skjuter undan allt hon inte vill ha så det händer ofta att vi torkar upp det som var i hennes glas, men de har plastglas båda två.

Kanske vi är tråkiga men vi slipper städa glassplitter iaf!

• Gladhannapanna

Julia lade precis huvudet i mitt knä och kramade ena benet: mamma, jag gillar om din ben!

Man smälter!

Här är det "gillar om" eller " gillar om. inte" som gäller, ofta med en lång paus innan inte, jag gillar om ost, inte. Precis så att man lag ost på mackan!

• Gladhannapanna

Swe: jag sätter ner dem på golvet direkt de slåss och säger att jag inte vill vara med någon som slåss! J har haft perioder då hon sparkats på skötbordet, jag har bara fortsatt att byta utan att bråka om det och då minskade det. Maken sa ifrån, höll fast osv vilket resulterade i en skitarg unge som bara vrålade, sparkade och slogs!

• Gladhannapanna

En tjej på mitt jobb syr jättefina trikåmössor, perfekta innan det blir jättekallt. SKa kolla upp hennes hemsideadress och länka till här!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13