30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Min syrra jobbar på Swerea som gör testerna, dock på annan avdelning. De kör större storlekar pga praktiska skäl men de är likvärdiga de mindre modellerna tydligen.
Min syrra jobbar på Swerea som gör testerna, dock på annan avdelning. De kör större storlekar pga praktiska skäl men de är likvärdiga de mindre modellerna tydligen.
Oyra: kolla här! Mejla och fråga om hon inte har bild på hemsidan. Träffade henne häromdagen och då berättade hon att hon hade fått in nya tyger.http://smabusfron.blogspot.com/
Vi har en grön med olika gubbar på till Julia som hon verkligen älskar!
Vilka goda nyheter Fisken!!! Verkar som om flytten gjort susen på flera sätt!
Airomir funkar direkt så det är säkert därför ni märker skillnad! Agnes hade den förut, nu har hon en enkel inhalator med bricanyl.
Somna: jag hade köpt 98, vi har en del lindexkläder och jag tycket att de är lite bättre i storlekarna. Vi har tex köpt muminklänningar till flickorna, Agnes blev för stor medan Julias är lagom för stor....
Somna: min erfarenhet av kalsonger är obefintlig, men Julia har 86/92 på trosor när hon väl vill ha dem. Hon är dock ganska smal.
Vi är några som är äldre ja! Några av oss skulle kunna starta trådar för fyrtioåringar men det skiter vi i!
Ang välling så har jag pratat med BVC om saken på jobbet och de råder att man inte ger mer än välling på 250 ml vatten för att itne töja ut magen. Då är det bättre att ge mer solid mat som övriga redan föreslagit.
Vi bestämde oss för att ta bort vällingen på natten när A var ca 1,5 år. Vi började med att hon fick äta kall välling, dvs det ska inte vara mysigt att få mat på natten. Sedan spädde vi ut den mer och mer och efter bara några nätter slutade hon vakna och be om välling! Under en ganska lång period efter det hände det då och då att hon vaknade och inte kunde somna om, då fick hon välling och somnade direkt. Men det var kanske en gång varannan vecka i början och mer och mer sällan efter det.
Galia: bamsetandkräm har mintsmak, vi har aldrig haft fruksmak här.
Julia har vari väldigt mammig men sedan hon och pappa åkte bort några dagar förra veckan funkar även han, hon föredrar till och med pappa ibland vilket aldrig hänt tidigare!
Assar: just det känner jag igen! Dessutom kan man ju råka tända en lampa, bära en strumpa, öppna en dörr!!! Då måste man backa tillbaka och börja om....