• Elsis

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Pysslig, det var väl snällt av L att hjälpa bordsgrannarna att äta upp. A ville hjälpa dem bakom oss i kassan att packa varor när hon "packat" alla våra i påsen. Hon kände antagligen igen påsarna med kattorrfoder, eftersom det är hon som är ansvarig för matandet av katten här hemma, enligt sig själv iaf. Hon portionerar ut små bitar åt katten varje gång denna försöker äta.

Johlinn, stackars E som fortsätter att ha feber. Hoppas den försvinner snarast.

Lime, hon ville väl visa att hon kunde allt om verktyg för schablonmålning med ett konstnärligt uttryck.

Juni, du kan inte reprisa biscottireceptet om du har det till hands?

Aigee, tur att kakan blev ätlig, och du förtjänar ju sista biten för att du såg till att den inte blev helt förkolnad i alla fall.

• Elsis

Juni, tack snälla för recept.

Somna, så bra att du frågade efter julklappstips, då kan ju jag också använda dem, inte för att A är i närheten av Gs ålder förstås...

Ego: idag har A lärt sig ett nytt ord "äj" vi såg två älgar utanför fönstret. Den ena stod till As stora förtjusning kvar när vi kom ut för att gå på promenad.

• Elsis

somna, precis sådan är A också de flesta morgnar. Hennes där betyder välling just då.

• Elsis

Grattis juni!

Hanya, jag tycker ibland att det är trångt med en 1.80 säng till bara mig och A, hon lyckas alltid köra ut mig längst ut på kanten, där jag sedan får ligga och försöka undvika att falla ner.

Kate, lycka till med disputationen.

• Elsis

Hanya, det får vi hoppas. Jag mötte också visst motstånd innan jag lyckades tvinga igenom att vi åtminstone skulle byta upp oss till 1.80. Varför vill de ligga och trängas, för att de är större och får den plats de behöver eller?
    Det är ju inte precis som om vi har trångt i vårat sovrum heller.
    A kan tipsa I om hur man brer ut sig så att inte ens en stackars ensam förälder får platsFlört. Då måste man ta 97% av all plats, minst.

• Elsis

Fiji, märkligt att N har feber hela tiden enligt fsk. Kankse fel på deras termometer? Skönt att veta att A aldrig kommer att ha feber på fsk, för hon här däremot låg kroppstemperatur, oftast under 37 när hon nyss vaknat.

Lime, usch stackars er. Leka mitt i natten låter verkligen inte kul. Synd att A kommit på hur hon ska hålla sig själv vaken, och dessutom på ett så högljudt sätt.

• Elsis

Fiji, skickar de hem N för att han gråterFörvånad Inte undra på att ögonen rinner när de är så dumma på fsk.

Somna, hoppas att G mår bättre idag.

• Elsis

Fiji, men vissa barn har trånga tårkanaler tex. Visserligen är ju ögoninflammation väldigt smittsamt, men det verkar överdrivet att de menar att ögonen skall vara helt torra, huvudsaken är väl att det inte kommer gul och kletig vätska. De verkar ju skicka hem honom hela tiden.

• Elsis

Fiji, jobbigt att byta förskola, men det vore nog en idé när de verkar så egendomliga på den nuvarande.

Somna, skönt att G är frisk igen, så att mannen slipper oroa sig.

• Elsis

CaCC, skönt att hon somnade utan problem igår. Min A brukar ibland få små perioder då hon har svårt att somna, men vips så är de över igen, hoppas det är samma hos er. Ingen gråt vid lunchvilan låter som ett gott tecken. Här somnade A snabbt för en stund sedan, efetr en pulkatur. Det tar på krafterna att vara uteGlad.

Somna, hihi känner igen det där med sparade kartonger. Det bästa var nästan när farmor låtsades tro att hon skulle få det som stod på kartongen, hon låtsades så bra att vi inte var helt säkra på att hon låtsades.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13