30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Mulle, tar tillbaka det där om att det inte snöar så mycket här, för nu gör det.
Mulle, tar tillbaka det där om att det inte snöar så mycket här, för nu gör det.
Det låter som om ni hade en kul lekdate:) Själva befinner oss A och jag i husarrest, pga halka. Backen från huset består av två isiga spår, och där nedanför är det skridskobana. Så vi stannar inne och klär av och på dockorna, kör bilarna, leker med katten och försöker roa oss så gott vi kan. Gissa om vi längtar efter vår!
Fiolina, A är likadan med diskmaskinen. Verkligen till god hjälp. Hon får vara med och tömma den dock, och är mäkta stolt över att hon kan ta ut sina egna tallrikar och även våra. Svärmor förfasade sig dock över att vi lät henne ta ut de vanliga tallrikarna, de kunde ju gå sönder. Hon vill gärna bestämma vad A får och inte.
Somna, problemet är att inte ens bilen kommer upp för backen, iaf inte vår fyrhjulsdrivna med dubbdäck, ja om jag nu haft bil alltså. Ska nog ta och åka någon vecka till mina föräldrar som bor lite mera civiliserat än vi.
Fio, japp både A och jag klättrar nästan på väggarna. A var redo att gå ut halvåtta imorse, då hämtade hon mina kängor åt mig. Det har dock kommit ny snö nu, så kanske vi vågar oss ut och testa lite hur halt det är.
Ang. svärmor och tallrikarna så påpekade jag att det är ikeatallrikar, men strax var det något annat A inte fick. Svärmor vill också konstant torka A om munnen under måltiden, vilket inte vi vill, smat torkar henne igen när vi just torkat henne. En annan sak hon har för sig är att om jag säger till A att hon inte får göra något så ska svärmor också börja ropa nej åt A. Tycker det känns lite överflödigt att alla säger åt stackars A samtidigt, är ju inte så farliga saker hon hittar på. jaja, nu får dte vara färdigklagat:)
Ela, nej det är hon inte. Håller fortfarande på att vila ut efter senaste besöket, hon var här en hel vecka kring jul, trots att hon inte ens var insnöad här då;)
Nu har vi åkt pulka på tomten en stund, A var väldigt nöjd över att jag fattade vinken när hon tog fram mössa, fleecekläder och halsduken.
Lime, han är nog så van vid att svärmor tillrättavisar honom att han inte riktigt märker att hon försöker ta över As uppfostran. Hon är ju enligt sig själv expert på A, och kan alltid berätta vad vi bör göra. Men när mannen påtalade att A var trött fräste svärmor minsann i från, att det visste hon väl. Jag hade nog blivit lite sårad om min mamma hela tiden hade så liten tilltro till att jag skulle kunna ta hand om A själv, och t.ex. velat ta henne ifrån mig när hon var ledsen och skulle tröstas. Men min mamma är inte så "expertig" trots att hon har fem barn och tre barnbarn;)
Somna, de schemalagda blöjbytena (som jag inte förstår varför man måste informera föräldrarna om) är så att man inte ska missa att byta på någon.
Hanya, vill de bli av med er på soc eller;)
Fio, hoppas nyårsmiddagen blir lyckad.
Afro, kul att det går bra med As inskolning.
Somna, hihi kanske fler föräldrar som är oroliga för att de ska missa blöjbyte än ytterkläder innan de går ut;) Men lite överkurs att skriva ut när de är skemalagda måste jag säga. Grattis till leksaksfynd.
Sara, vi funderar också på ikeaköket, tittade på det för en stund sedan när vi var där. Tanken är nog att det ska få bo i en lekstuga så småningom, och då vill man ju gärna ha något som verkar rejält och oömt.
Mrs Fisk, hoppas din pappas operation gick bra. Förstår att femton år känns som en kort tid, men det ör ju ingen absolut gräns för hur länge klaffen fungerar. Min pappa har också gjort en bypass, dock utan klaffbyte, och han car ganska medtagen efter operationen de närmaste dagarna, vilket var väldigt jobbigt. Då undrade man nästan om det var värt operatinen om han skulle förbli sådan, som tur var blev han betydligt bättre än före operationen senare. Det är nu fyra år sedan, men framför allt han själv är ofta orolig och tycker att han känner av hjärtat. Ta nu hand om både din pappa och dig själv, och passa på att umgås.
Barba, hoppas att strinbikiniflickan slutat med blöja;) Men fruktansvärt att ta på en treåring något sådant, och att det ens existerar strinbikinis i den storleken.