30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Afro, grattis till A!
Afro, grattis till A!
Afro, ja oj vad tiden går! Här ska det förhoppningsvis också komma ett småsyskon, och jag håller med om att det inte är samma väntan och fokus som förra gången. Visserligen är jag bara i vecka tio än, men den här gången känns det faktiskt mera som "redan" vecka tio än "bara", som det kändes med A.
kate, grattis. ha det så bra i Dublin.
Fio, tack.
Ego: Suck, A krånglar vid nattningen denna veckan, ikväll kämpade jag en timme, med en gråtande A som bara började skruva på sig och sparka med benen så fort hon hölll på att somna, trots att hon var jättetrött. Till slut blev det extra välling, och då är hon äntligen på vippen att somna, när mannen kommer hem efter arbetsveckan borta. Han kliver in och ser ingen av oss, och vad tänker han då? Hm kanske A håller på att somna. Nej då, han tänker kanske har de (= jag, A 14 mån och hans mamma som knappt kan gå) gått ut, för jag ser ingen vagn. Ja de är nog ute i ca -15 grader kl 8 i kolmörkret på landet. Alltså ropar han Hallå. Jaha, det var den nattningen, A sätter sig upp och tindrar med ögonen för att pappa äntligen kommit hem. En timme förgäves kämpande för mig, och han undrar varför jag inte är nöjd.
Den som vill kan få honom billigt, övertrött barn kan ingå vid snabb affär.
Jag plussar på med svärmor för att locka riktigt! Marge kanske?
Hanya, ja ungefär så gjorde jag faktiskt, fast satte mig vid datorn ist. Ok, men du kan få låna svärmor ändå
Pyttis, det blev jag också. Fast jag överdrev viss lite, det var visst bara -10, men istället snöade det som bonus.
Anna, ok det blir ju rättvist. Fast annars kanske vi helt enkelt kan skicka makarna + svärmor till ett ställe, och oss själva med barnen till ett annat. Jag kan annars erbjuda min svärmor som födelsedagspresent till din. Fast det verkar som om hon kommer att bli insnöad här, för hon lyckades köra fast sin bil i vår backe, och nu har mannen väldans jobb att få loss den. Tänk om jag måste ha henne kvar hela veckan när han sticker och jobbar
Somna, ja hur kunde ni tvinga G att dyka! Det kan inte vara bra, små barn kan ju drunkna om de badar, eller åtminstone bli jättesjuka, eller rädda för vatten, har vi fått höra. Sen måste de kommentarerna slätas över när vi säger att A går på babysim.
Assar, så mysig de verkar ha ihop. Bra att storasyster tar hand om lillebror, kan jag få skicka min A på kurs innan sommaren?
CaCC, tyvärr tror jag inte att vi vinner så mycket på att byta svärmödrar, för min har samma uppfattning som din, att man kan ge sötsaker om man vill, för det får ju en farmor. I lördags var vi ute o fikade, A fick ostsmörgås + semper smoothie, som hon är väldigt förtjust i. Sen tiggde hon bär av svärmor, från hennes cheescake. När svärmors bär var slut, skulle jag just ge A av mina bär, men då säger svärmor. "Jag vet inte om hon får äta såpnt? (själva ostkrämen), och innan vi hinner svara stoppar hon en sked i munnen på A. Varför då fråga?
CaCC, ja precis. Men nu har svärmor iaf åkt hem för den här gången, men hon är tillbaka till jul.
Pysslig, ja det är skönt att vara ensam med A igen. Fast A tyckte att det var roligt med farmor här, hon gillar att man är flera omkring henne. Det var roligt att se att hon genast vågade vara med farmor, trots att de inte setts på över en månad. A är inte så blyg av sig.
Fio, jobbigt när man själv inte kan sova trots att barnet sover. A har också sovit dåligt ett tag, jättedåligt natten till igår, men i natt sov hon snällt i sin säng till kl 7 då hon var redo att ta sin nalle och krypa över till mig, trots det sov jag dåligt, och hade svårt att somna igår. Borde väl sova nu när hon sover, men då har jag ju roligare saker för mig.
Fio, grattis till plus.
Barba, jobbigt att passa liten när man själv är sjuk. Du är verkligen värd egentid efter en sådan dag!