30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Fio, snällt att de flikar in att de har något till tjejer också. Och så bra att man därigenom får veta att bakugan är för killar. Hur kan radiokanalen ta in sådan reklam?
Fio, snällt att de flikar in att de har något till tjejer också. Och så bra att man därigenom får veta att bakugan är för killar. Hur kan radiokanalen ta in sådan reklam?
Barba, A har också blåa gummistövlar med spindlar på, och röda kanter. Jag köpte dem på en barnmarknad häromdagen, i sällskap med bl. a en leksaksdammsugare. Tanten (ja har man sådana stereotypa uppfattningar bör man väl kallas tant oavsett ålder) i kassan kommenterade att dammsugare visst var populära den dagen, och konstaterade, när hon lyfte upp stövlarna att det visst var pojkar som fick dem. Undrar vad hon tänkte sedan när hon hittade en klänning och en rosa tröja bland mina varor. Antagligen tykte hon synd om den stackars pojken som skulle behöva ha rosa tröja. Jag upplyste henne inte om att stövlarna var till en flicka.
A kan vid det här laget, nästan 1,5 år, massor med ord och babblar hela dagarna, men det är inte ofta som hon sätter ihop ord till meningar. I söndags kom det dock "ann tol mamma" strax efter att jag sagt att mamma ska köpa en annan stol till henne. Just nu informerar hon ofta vems saker är, konstigt nog är de nästan alltid "Ans" och berättar vem som ska göra något, gäller det något roligt som att gunga så är det Ans, medan tråkiga saker utförs av mamma.
Ela, ja vilken tur med huset!
Kate, men lite synd m gubbstrutten var det väl allt, när inte nån gjort kaffe;). Jag menar tänk att vara i sina bästa år och inte kunna brygga kaffe! Antar att hans fru fyller en termos åt honom om han ska vara hemma ensam.
Slänger in en snabb fråga. A kräktes lite för en stund sedan, sådär nästan vitt och luktlöst som när hon var bebis, det är väl inte att betrakta som magsjuka, såvida det inte kommer mer? Hon är pigg och glad för övrigt, och fnissar åt "käks". Det verkade mest som om det kom upp lite av vällingen hon nyss druckit till frukost. Men hon är ju 1,5 så inte någon bebis längre, kan de fortfarade bebiskräkas i hennes ålder?
Tror inte hon är sjuk, för hon ville äta smörgås med mig, och vindruvor. Tack för snabba svar iaf. Då vågarvi nog oss på en planerad trip till stan iaf.
Hanya, nej vi är med T i Norge denna veckan. Ska träffa en vän med en pojek som är tio mån yngre n A, och vill ju inte smitta med något. Men nu är A i alla fall i bra form och leker med sitt tåg och sina djur. Hon stänger in djurskötaren i buren:) Ela, tackför respons, beklagardock att du fått så ingåendekunskaper iämnet.
Fio, A gillar Totte bakar. Fast jag håller med om kakan utan bakpulver. Tror inte att jag vill pröva Tottes recept.
Sarahkka, grattis tillfödelsedagsbarnet. Fiji, stackats N, jobbigt att varken vilja äta eller dricka. A var också sådan sist hon var sjuk. När vi bjöd henne på glass stirrade hon bara misstänksamt på den och oss, som om vi försökte förgifta henne ungefär.
Juni, men alla vet väl att en akta är en snigel, det sade min systerson åtminstone:)
Barbam hos oss är det mycket "hämta" som A beordrar oss. "vill du ha mer vatten?" "hämta" när maten är slut vill hon ha frukt"hämta". Jag föreslog att hon kan säga tex päron tack, då blev det "hämta...tack":)
Barba, A brukar tacka för vår del också när hon ger oss någonting. Hon skulle förresten inte kunna säga fixa eftersom hon inte kan säga x, byxor heter bysk, Max heter mask, och fåglarna flaskar. Igår ville hon ha glass, som hon inte ens äter, till frukost. Jag sade att vi inte äter glass till furkost, och att vi förresten bara har glass när vi har gäster, vilket vi haft kvällen innan. As lösning löd: "pappa....hämta..Gustav".
Pysslig, klart hon gör;) A bubblar också konstant. Igår morse halv fem sade hon "plinga stjärna tack", stjärnan är hennes speldosa. Som tur var somnade hon om sedan. En riktig papegoja är hon också, och pratar om sådant som hänt för flera veckor sedan, tex om när vi var hos mormor och morfar "morfar se tv", vilket nog var vad han gjorde mest. Tur att hon också sagt "gilla morfar":)
Pysslig, As nya grej är att berätta att hon är arg, när hon blir missnöjd. Igår sade hon ganska glatt "Agnes jättearg" när hon var tvungen att åka kundvagn ut på parkeringen vid Maxi, att hon skulle gå själv med en mamma som rör sig i snigelfart kändes inte som ett bra alternaiv.