Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Tack for nya traden!

Har ar favoritleksaken "narvels" just nu dvs marbles (glaskulor) -  det ar hennes finaste skatter och de har dem pa dagis, det forsta hon fragar om pa morgonen ar dessa "narvels"...sa hon ska fa en liten lada med glaskulor, hittade en sa fin retroinsprirerad a la 50-tal. Hade tankte ge den i julklapp men kanske hon far den snart da hon smyger ner dessa glaskulor i fickan fran dagis, och det far man ju egentligen inte...

Bra julklappstips har med; ett duplo far det nog bli i jul kanske med temat Toy Story da det ar en favorit pa DVD just nu. Och sa blir det nog en doktorsvaska med tillhorande rock mm for det verkar ocksa vara en favoritlek just nu. Pussel (Sara, ar helt klart impad av J, var M verkar inte ha nagot storre talamod hemme men pa dagis sager de att hon gillar pussel - far kanske kopa ett med Hello Kitty da ), memory ar ocksa bra! Vi kommer ta det lugnt med julklappar i ar, ar ju sjalva och M har verkligen sa mycket anda (hur gick det till? skyller pa mor/farforaldrar...) Sjalv vill jag ha en ny morgonrock fast den jag gillar tycker min man ser ut som en tant-rock...Han fattar inte vintage/retro looken helt klart

Saffransbicotti later underbart gott, har kopierat in det bland mina julrecept!

Johlinn - harligt med en pigg E

• MrsFreckles

Barba - Grattis till fruskapet! Harligt att allt blev som ni ville!

M och jag har varit ivag och halsat pa en god van med familj i Devon, gick hur bra som helst med 2.5 tagresa, M satt och pysslade som vanligt. Vi hann med ett strandbesok, nagot blasigt men anda sa harligt med frisk havssluft for en London-bo M alskade att kasta sten i vattnet och kolla in fiskmasarna. Idag hanns det med en liten promenad inne i Exeter, och den fina katedralen.

Min van har 2 pojkar som ar 4 och 6 ar, jattegoa men full rulle sa tankte att det var ganska skont att bara ha ett barn med hem pa taget

Nu sitter vi och ser pa Ice Age 3 hela familjen, och ater popcorn. Alltid skont att vara hemma igen!

• MrsFreckles

Vad gulliga ni är som undrar över mig! Jodå har hittat hit, har bara haft fullt upp. Är inne på en andra intervjuomgång på ett trevligt fast jobb så hoppas det går vägen! Har också haft lite tråkigheter att hantera, något mycket sorgligt som jag inte orkar skriva om, dels kan det röra upp känslor här i tråden. Men det gäller inte mig direkt.

Kram på er alla, perfekta operfekta mammor!

Och välkommen till CaCC! Tror mig minnas att min M hade svårt att somna i den åldern med, och vaknade kl 5...Hoppas det blir bättre snart!

• MrsFreckles

Barabra - men vad hemskt och sorgligt

Angående julklappar så sitter jag nu på tåget hem, fick lite handlat till bra rabatt bla ett fint juleljus till mig, lite julgranssaker, och så en bebisdocka som gör ljud mm till M, halva priset så är nöjd. Blev ett jättepussel också på rabatt. M leker mest picknick och med dockor/nallar, älskar böcker och film så får väl bli lite av den varan med. Annars är det nog bra. Egentligen har hon redan flera olika dockor men ingen som kan säga något och hon pratade om en sådan häromdagen när jag frågade vad hon önskade sig av tomten.

Så efter lite shopping dags att gå till naprapaten och lite massage, medans maken fixar fredagsburgare. Behövs efter en vecka då det varit turbulens på jobbet! Ska njuta av adventsstjärnan jag hittade på Clas Ohlson!

Ha en skön fredagskväll!

• MrsFreckles

Hej i traden! Forlat att det blir mest ego-inlagg fran mig just nu men det har varit sa mycket omkring med jobb och allt sa ar trott helt enkelt, kanner mig ganska urlakad...MEN, imorgon ska jag saga upp mig! Blev erbjuden ett nytt jobb idag, fast jobb, mer betalt och ett steg uppat, och mer strategiskt jobb. Hurra! De vill jag ska borja om nagra veckor och har redan fatt OK pa att fa semester over jul/nyar som jag redan bokat. Naja, vill att referenser mm ska bli klara innan jag ropar hej...Det ar inte dromstallet jag berattade om tidigare men tror detta kan bli riktigt bra! Ar fortfarande lite chockad for var pa en 2.5timmars  test/intervju/presentation idag och kande att det inte var stralande men tankte ocksa att jag gor mitt basta och mer kan man inte, och var arlig med det - de ringde 15 min efter jag lamnat kontoret och erbjod jobbet Snabba ryck! Var pa forsta delen av intervjun forra mandagen.

Det har varit helt kaos pa mitt nuvarande jobb, vi jobbade ihop med en annan organisation och jag rapporterade in till deras HR-chef da tanken var att vi skulle dela kontor och dela finans/HR...sa jag satt med den andra organisationen redan (och min kollega) - inte helt idealt heller men men. Tyckte bra om min chef osv. Sa blev flytten forsenad en gang, 2 ggr...och i fredags sa ringde var finanschef (hanger ni med?) och sa att jag inte skulle ga in pa deras kontor, dar jag da jobbar(de), utan komma in pa det "gamla" kontoret da samarbetet skulle sluta, sadar liksom...sa under ett par dagar sa visste jag inte vem min nya chef skulle bli. Finanschefen berattade sedan att var CEO skulle bli min ny chef...han hade hallt sig borta och jag har over en vecka senare inte ens traffat honom for att prata om det som hant...Gahhh. Vi fick ga in pa "vart" kontor i torsdags och hamta vara saker, saga hej da till min "gamla" chef som var lika forvanade som vi var over detta. Sa jag ar enormt glad over att lamna allt detta bakom mig nu...

Oj oj en massa svammel, knappt jag forstar sjalv Om nu nagon orkat lasa sa langt

Med M ar det bara bra och hoppas det blir annu battre med en mindre stressad mamma...usch, kanns som detta med jobbet atit upp sa mycket av ens sinnesro och frid.

Somna - underbar bild! Kopa tomten i sacken eller hur var det nu?

Sara - ar sa impad av er J som kan simma och allt redan!

• MrsFreckles

Tack for alla grattis! Ja det kanns sa skont, knappt sa jag fattar att jag kan lamna detta nu, kanns som jag varit inne i en dimma i flera manader och bara liksom kampat pa...Kanns skont att jag lyssnade pa mig sjalv dock och tog tag i saken. Ar namligen ganska envis, och ger inte upp i forsta taget men man maste valja sina slag...eller hur man nu sager

Fiji - usch for kraksjuka hoppas N slipper! Och stort grattis i efterskott till N!

Ela - hur mar du nu? Det ar val inte sa langt kvar nu?

• MrsFreckles

Valkommen Afrodite - och grattis till A!

Sara - ja det kanns bade laskigt och skont for lamnade in min avskedsansokan i tisdags, de vill jag borjar den 13 december, och kommer betala min redan bokade semesterdagar over jul mm. Min nuvarande arbetsgivare har accpeterat och inga sura kommentarer sa det ar skont. Min anledning var helt enkelt att det var ju ett fast jobb och det tror jag de flesta kan forsta varfor man tar det...de andra sakerna som pagatt haller jag tyst om

Idag ar vi insnoade och tagen ar installda sa ska jobba lite hemifran...

• MrsFreckles

Stort grattis Katelynn! Vad det maste kannas SKONT!!! Starkt jobbat! Hoppas du far en harlig resa, kan ju kika in hos oss i London pa vagen? Skål

• MrsFreckles

Gullet - starkt av dig, hoppas allt gar vagen, det hoppas jag verkligen!

Fiji - trist med forskolan, skulle ocksa leta ny om jag var du. det ar ju anda dar man lamnar sin guldklimp hela dagarna, da ar det viktigt att man kanner sig trygg med dem som jobbar dar.

Mrs Fisk - harligt att du kanner dig mindre orolig, och att de verkar folja upp det sa bra pa fsk mm.

Ela - inte langt kvar nu! du har verkligen kampat!

Skont att johlinn mar bra!

Snokaoset fortsatter men idag gar en del tag, fast min svarmor kommer nog inte ta sig ut sa far vara hemma idag. Kanner mig sa stressad, en vecka kvar pa jobbet och har en hel konferens att styra upp till nasta vecka samt en presentation...Jag ar ju inte den enda forstas. Plus en massa andra tradar att dra i och problem att losa. Kanner mig sa himla trott. Vaknar ofta och tanker pa jobb - det ar ju lite den kulturen dar jag ar med, att man liksom inte vagar gora nagot fel dvs annat an pa deras satt, sadant blir man stressad av. Vill bara att denna veckan ska ga snabbt. Det senaste aret har varit tufft med omorganisering och varsling pa forra jobbet, och sa nu detta jobbet som varit helt galet stressigt (men har lart mig jattemycket) med en massa problem. Hoppas nu jag far lite ro i och med det nya jobbet, alltsa, kommer ju bli en del nytt dar med och mycket att gora men hoppas att det blir pa ett positivt satt. Onskar jag bara kunde slappna av lite och tanka att som sagt, det ar bara en vecka kvar, so what...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13