Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Pysslig - ah kanelkakor lat gott! Recept?

• MrsFreckles

Pysslig - tack! har ska bakas! Usch for magsjuka!

Lady W - joda men bara en 15-20 cm eller sa dar vi ar i zon 3, men jag jobbar just nu i Surrey sa alla tagen ar installda eller forsenade...Inne i London ar det nog inte sa farligt. Trist att inte kunna ta sig nagonstans, sarskilt nar man vet att det ska ganska mycket till i Sverige innan man ar insnoad Har finns ju inga snoplogar direkt att tala om...Trottoarerna ar katastrof!

• MrsFreckles

Johlinn - kul att du kikade in, skont att ni mar bra! Ni har gatt igenom jattemycket, klart ni ar trotta.  Jag kan absolut forsta att det blir en massa blandade kanslor nar du laser om andra barn,  hoppas du fortsatter att beratta om hur du kanner har i traden.

Idag ar det tankt att vi ska kopa julgran, tycker om att ta in den sa tidigt som mojligt sa man far njuta av den lite mer! Hemma sa tog vi alltid in den den 23 december, och det var ju speciellt det med, men som sagt, nu skapar vi egna tradiitoner

• MrsFreckles

Assar - vi hade varan gran inne fran 28 Nov till 25 dec forra aret, barrade knappt nagonting, sedan satte vi ut den pa balkongen och den varade anda till paska! Nordman fir hette sorten, superhallbar sa det blir en sadan i ar igen! Vad mysigt det later, syskonkarlek indeed!

• MrsFreckles

Fiolina - stort grattis till plusset!!!

Pyttis - skrattade gott at er "tarning"

CaCC - skont att nattningarn verkar ga lattare nu

Barba - kraksjukan ar hemsk, hoppas du mar battre snart!

johlinn - na stackars E, hoppas det gar over snabbt!

M gar och vantar pa att det ska dyka upp paket under granen har hemma. Ska bli sa kul i ar da hon verkligen kommer uppskatta julen pa ett annat satt. Vi har ocksa fatt de forsta huvudfotingarna pa papper har i dagarna - hon har ju mest "skrivit" istallet for att rita men en kvall sa bara blev det massa gulliga huvudfotingar, blev riktigt rord!

Idag jobbade jag sista dagen pa mitt gamla jobb och pa mandag borjar jag det nya! Spannande, och det kanns sa befriande! Visst, kommer sakna mitt lilla team och kanns saklart lite taskigt att lamna min kollega med en massa jobb men men. Konferensen for all var personal, som jag koordinerat, och var conferencier pa, samt holl en presentation, gick faktiskt jattebra igar, aven julfesten som jag ocksa koordinerat. Sa det var ganska stressigt under de sista dagarna! Kandes bra att lamna jobbet med det i bagaget dock, CEOn var mycket nojd och sa att det fick jag satta pa CV:t - och han ar ingen som berommer nagon i onodan om man sager sa.... Jag hade ju planer pa att en gang att jobba med events/conference management sa inte helt fel,  kul uppgift var det i alla fall, och trottnar jag pa HR en gang for alla sa kanske det blir konferensplanering istallet!

I helgen blir det lussebullsbak och inhandling av de sista julklapparna, paketet till Sverige mast skickas pa mandag har jag bestamt! Om nu det jag handlade online kommer i tid...

• MrsFreckles

Persefone - vi forsoker fira i Sverige varannat ar och i Portugal varannat men i ar fick maken inte mycket ledigt sa vi blir kvar, lite trist men ska ocksa bli skont att inte resa som vi alltid gor, och oroa sig for vadret mm... Har precis bokat biljetter till en julcircus de har i Hyde Park, ocksa en stor marknad och tivoli mm sa vi ska dit den 24, tror det blir kul for M! Jobbar ju till den 23. Pa julaftons kvall sa blir det lite svensk julmat;  en Jansons, kottbullar, agghalvor mm och Mozartkulor...ett maste! Och pa juldagen tankte vi ga till katolska kyrkan har i narheten och sedan forsoka oss pa att laga kalkon! Sa det blir en salig blandning av traditioner i ar

I mellandagarna kommer en mycket god van och halsar pa fran Sverige och ser verkligen fram emot det!

Cissi - vilken tur att spisen gick att laga! gulligt att han blev sa glad 

Har har vi bakat lussebullar, imorgon ar det dags att kopa sista julklapparna som ska skickas till Sverige samt med till Portugal.

• MrsFreckles
    Gladhannapanna skrev 2010-12-11 20:01:02 följande:
    Assar: Mozartkulor är en bit nogat inlindad i mandelmassa och doppad i choklad. Mums!
    Verkligen mums! Kor dock en latmansvariant som inte ar sa dum den heller, har Nutella istallet for nougat!
  • MrsFreckles

Oj vad jag tjatat om lussebullar och julklappar...hade visst namt det i tidigare inlagg

Anna - har en hogstadiekompis (eller egentligen anda fran lekis) som bor granne med mina foraldrar nu, och fick sitt forsta barn nar hon var 19, och sitte fjarde forra aret da hon var 36...olika val!

Pysslig - helt klart nagot annat nar man gar ut pa restaurang utan barn. Skont med lite avkoppling.

Marge/Assar/Pysslig - tack! ja det kanns kul med nytt jobb. det kanns som det ar mer i den riktning jag vill och hoppas pa lite lugnare tider nu, tredje jobbet pa ett ar

• MrsFreckles

Skuttar in och ser att brittisk humour rules Black books, Green wing, Bottom etc etc Hurra! Måste också rekommendera IT crowd, om den finns att få tag på i Sverige!

Fina bilder på djur och barn!

Första veckan på jobbet går bra fast maken, och sedan M har varit rejält förkylda med feberfrossa - tur farmor är här! Och nu är jag förkyld men verkar slippa det värsta. Fick ledigt på fredag då M har julfest på dagis med föreställning och allt.

• MrsFreckles

Olimpia-dagen låter fint, vore en utmärkt present till svärmor/farmor som faktiskt heter Olimpia! Japp, de namn jag ville ha när jag reggade mig här på FL var redan tagna...Men har nog missat det här med "namnsdagarna" här i tråden

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13