Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Många sidor blir det, hinner inte med!

Sara - verkar ju helknäppt att de kan bara flytta på någon från en tjänst till en annan bara sådär?!? Hoppas att det går att ändra på beslutet. Är förvånad att det får gå till så!

Ela - hoppas på att inte se några inlägg här nu det närmaste dygnet eller så

Anna - usch för kräksjuka! Vilken tur att det var du som var hemma, och kunde ringa efter ambulans!

Glömmer aldrig när en vän och jag var på väg ut, bodde då vid Mariatorget och var på väg till t-banan då en man kom upprusande och kollapsade framför oss. Han var klädd i frack och allt. Innan mobilernas tid så sprang upp i lgnhtn och ringde ambulansen och hämtade en filt. Glömmer aldrig heller hur ambulanspersonalen slängde upp honom på båren...Ingen kul syn, även om han kanske var full så behandlar man väl ingen så!

Cacc - en jättebra julklapp, spisen verkar vara storfavorit här i tråden! M har lekt mycket med sin, och gör det fortf efter 2 år. I år har vi köpt en vtech Dora the Explorer laptop - hon ser ju oss med vår laptop och ville gärna ha en av tomten....

Assar - låter som en mysig dag, och välförtjänt!

Fick också ledigt idag, (tur man har en ny chef som har ett barn i samma ålder, och som jobbar 4 dgr/vecka och ok att jobba hemifrån!) Mayas dagis hade sin årliga julshow, M var inte så pigg på det men detta året stod hon i alla fall kvar på scenen Kul att träffa mina "mammakompisar" och två av oss smet iväg och tog en kaffe medans barnen övade, eller ja, föräldrarna var inte tillåtna in ändå. Tredje året nu och så roligt att se att många av de barnen som M började dagis tillsammans med är kvar, kända ansikten både bland föräldrar, barn och personal. Inte alltför vanligt i en storstad.

En av mammorna har en dotter i Ms ålder, en son som är 1.5 och blev oplanerat gravid, m tvillingar som väntas i maj Hon kommer ha 4 barn under 4! Vi var på pubben och drack vin för tre mån sedan , har inte sett henne sedan dess, utan jacka, så var en liten överraskning! Hon sa att hon hade kommit över första chocken

Och så får vi se om svärisarna kommer iväg på söndag, snö snö snö ska det bli. Har en pepparkaksdeg i kylen så kan i alla fall baka lite imorgon ifall vi blir insnöade. Har aldrig gjort egen deg men vad god den blev, och gick jättesnabbt! Slapp åka till IKEA

• MrsFreckles

Johlinn - hoppas ni far en harlig helg!

Sara - hur kunde jag glomma, 3 barn under 2 ar! Och Ela, forstas

Nu ser vi pa Fem Myror, brorsan skickade till M nu innan jul, en forsenad fodelsedagspresent. Forsta gangen vi sag den sa sa hon "the elephant is not so roligt" men nu fragar hon om att fa se pa programmen jatteofta. Och vilken nostalgitripp det ar for mamman Och hon sitter och ljudar och sjunger med i sangerna Bra satt att fa in lite svenska med, det var sa jag tankte.

Maken ar pa Gatwick och hoppas pa att foraldrarna kommer med sitt flyg kl 12...

• MrsFreckles

Hoppas ni alla far en riktigt God Jul! Utan baciller och hemska julklappar mm

Ledig nu till nyar. Det kanns val inte riktigt som jul har, vi brukar ju i stort sett alltid aka hem till familjen och nu ar det bara vi. Men skont det med, och skont att slippa flygkaoset. Nasta ar blir det dock Sverige och vi tanker nog aka en vecka fore jul ifall ifall...

Idag ska M och jag rulla kottbullar, gora en Jansons och Mozartkulor. Kanske hinner vi aka in till vart lilla centrum och skoaffaren for M behover verkligen nya vinterstovlar.

Imorgon ar det Hyde Park och Winter Wonderland som galler, julcircus och karuseller. Pa juldagen ska vi ga till den katolska kyrkan tvars over gatan. Maste ju fa sjunga lite julpsalmer, det hor till.

• MrsFreckles

Lime - skont med lite mer somn. Tank om man sjalv skulle bli lika glad over att sta vid spisen

Somna - harligt med pusskalas!

Cissi - snall make! har kopte vi vara julklappar sjalva da vi bada ar lite petiga med vad vi vill ha, och sa var vi ute i sista minuten med...vi var i alla fall ute och gjorde det tillsammans

Ela - fy for kraksjuka, hoppas ni andra slipper!

Pyttis - hoppas det bara var lite "godissjuka!

Har har vi haft det lugnt och skont. M har haft ont i orat men sovit bra pa natterna, feberfri pa dagarna men feber pa kvallarna. Pa julafton begav vi oss till Hyde Park och julmarknaden dar. Det var kallt och M var inte imponerad och vagrade ga ur vagnen, sov en stund istallet (ja hon ar ju inte 100%). Men vaknade till nar det var dags for circus och det tyckte hon var kul, som tur var for vi holl pa att vanda och aka hem...Pa kvallen at vi lite Jansons och kottbullar och oppnade julklappar. Favoritklapparna ar ett munspel och en vtec Dora the Explorer laptop, en hit! Och sa det klassiska spelet, Hungry Hippos. Sjalv fick jag lite lyxiga hudvardsprodukter av tomten, harligt, har inte blivit mycket av den varan sedan man blev mamma...

Igar var vi pa julgudstjanst i katolska kyrkan har tvars over gatan, sedan lagade vi en god middag och drack ett lyxigt vin till. Manga Mozartkulor blev det med...Men kanns anda inte som man svullat alltfor mycket. Idag kanske det blir en svang och kolla in julrean. Maste stada med, hanns inte med innan jul och imorgon kommer min van fran Sverige. Ska bli sa kul och fa tid att umgas, det hander inte ofta nufortiden.

• MrsFreckles

Johanna - tror det beror pa varderingar mm, kommer ihag att vi blev glada for lite som barn, far fraga mina foraldrar hur de gjorde men mina foraldrar ar mycket sa, att det ar inte "hur man har det utan hur man tar det" och se det positiva i det mesta, vara glad for det man har. det ar nog nyttiga tankar. Overdrivet tjat leder nog som du sager till kinkiga barn.

Nu vantar vi pa att lakaren ska ringa, hoppas pa att fa aka in for M ar inte alls pigg idag och klagar pa att ha ont i oronen...konstigt att natterna varit bra. Men idag ar nog varsta dagen hittills. Inte kul att se henne ha ont

• MrsFreckles

M fick penicillin sa hoppas hon blir bra snart, har ju varit lite fran och till under 2 veckor nu sa lakaren tyckte nog att vi skulle prova penicillin.

Krya pa er i traden med!

Pyttis - min svarmor ger M nagot varje gang hon passar M dvs 2 dagar i veckan sa nu ar det ett himla tjat om godis och smagrejer...det tycker jag inte om men hon far skota det dar kanner jag.

• MrsFreckles

Johanna - ja kan tanka mig att det ar mycket mer prylhets nu, och finns enormt mycket mer att kopa till barn an nar vi var sma. det ar nog svarare idag att hitta en balans, och foraldrar har nog mindre tid, hogre krav = kompenserar med saker (?)  Tror barn uppskattar tid med foraldrarna framfor presenter, att gora saker tillsammans aven om det bara ar en promenad i parken.

Nu ska vi strax aka ivag till Heathrow och hamta min van!

• MrsFreckles

Happy New Year till alla har i traden! SkålSkålSkål

Har blir det lugnt, har lagat sa mycket mat nu i jul och nar min van varit har sa det blir nog hamtmat fran var indiska restaurang alt den vietnamesiska... Det blir bara vi ikvall, de flesta av vara vanner ar bortresta, men skont att bara slappa med. Imorgon kommer nagra pa nyarsfika istallet - de vantar forsta barnet och ska ta in pa lyxhotell i inne i city inatt och bara slappa innan foraldraskapet borjar

Min van var ju har i nagra dagar, sa himla trevligt att fa umgas lite, var sa lange sedan. Hon har bara traffat M som bebis sa lite skillnad nu, M blev jattefortjust i henne.

Var inne och jobbade en halv dag igar och M fick folja med, dagis ar ju stangt och chefen sa att det var OK, det var hon som foreslog det, skulle gora en handover med en kollega som aker till Barbados i 3 veckor nu  *inte avis alls*. M var som ett litet ljus, och satt och pysslade bredvid, ritade mm i over 3 timmar. Och sa fanns det ju barnkanalen pa datorn med

Och sa far vi hoppas att kraksjukor mm blir bannlysta 2011...

• MrsFreckles

Kikar in och vinkar - forsta jobbdagen pa nya aret. Liiite segt men kanns anda bra att komma igang. Saknade M idag dock, vi har ju umgatts varje dag i 12 dagar nu, sa det kandes lite tomt. Dagis var stangt idag med sa maken var hemma.

Och chefen har gatt med pa lite mer flexibel arbetstid for det blir annars superstressigt att hinna till dagis ma-ons, slutar tidiagre och jobbar in tors-fre nar farmor ar hemma hos M.

Vi julstadade igar (hann inte innan jul...battre sent an aldrig), Coaching-litteraturen akte fram pa forsta parkett i bokhyllan, pa sondag ska jag prova pa Bikram yoga och nu ar det low carb som galler, happy new 2011 

M och jag dansade "balett" nar jag kom fran jobbet och M sa "I'm going to snulla* pa dagis tomorrow!"

*snurra

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13