Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Billabong skrev 2011-01-20 00:22:10 följande:
    Ah! Är det kanske så att ngn annan här i tråden har en koppling till just Brighton???
    Hm, vet inte! Men kanner att det ar det enda stallet forutom London vi kan tanka oss att pa i UK; nara till Gatwick, nara till havet och det gar att pendla till London, och vi har faktiskt ett kontor dar, fick jag reda pa idag nar jag tanker pa det,  med men sa langt hade jag inte tankt annu! Kanner oss ibland lite trotta pa London men det gar kanske over...Har aldrig varit i Bath sa det ska bli lite kul!

Typiskt med upp och ner feber, hoppas lillkillarna ar friska imorgon och att det gar bra! Det verkar ha lattat lite nu och gar at ratt hall?

Na maste nog forsoka sova nu, har en 140 sidors rapport att korrekturlasa pa taget imorgon sa far inte somna Men tankarna snurrar runt...
  • MrsFreckles

Mrs Fisk - sa skont att operationen har gatt bra, och upp till 25 ar later ju anda positivt. det ar inte roligt alls att tanka pa att ens foraldrar inte alltid kommer finnas dar, och speciellt nar det blir sa konkret pa nagot satt

johlinn - som sagt, det ar nog en faaas, vi har haft langt mer 3-arstrots and 2-arstrots dock...Verkar som ni har fullt upp just nu med allt inkl svarmor!

Kate - lycka till! det ar ganska sa skont att jobba deltid, men sa ar det ju det dar med finanserna

Anna - fick ocksa en tar i ogat, men jag maste anda saga att fran de inlagg du gjort ang din sambo och svarmor sa ar du nog pa ratt vag, din egna vag, som du valjer. det ar modigt! du behover saklart inte svara/beratta men forandrades din sambo i och med att K kom, eller har det alltid varit lite knepigt? *kram*

Tack for alla omtankar - vi har landat lite nu och kommer fila pa ett brev i helgen till de som skoter fastigheten, det har maste atgardas och vi vill ha kompensation!

Och jag jobbar hemifran idag, sa skont. Svarmor ar har och M foredrar forstas att sitta bredvid mig och prata...suck. Och svarmor ser pa TV (liiite morr). Bath var trevligt men hann ju inte se sa mycket.

• MrsFreckles

Gosekossan blev fraktad fram och tillbaka...och så är det fortfarande men nu är kossan förvisad till att vila i ryggsäcken under dagen och får komma fram vid hämtning! Det fanns inget annat att ersätta kossan från ICA Maxi med, även om vi har en extrakossa, men den duger bara i yttersta nödfall.

• MrsFreckles

Måste också slänga ett gäng badleksaker snart, men det bär lite emot nostalgiskt lagd som jag är

Somna - hoppas allt går bra idag, kommer ihåg när M började så var det jag som grät i smyg. Får fortfarande lite tårar i ögat när jag tänker på det, slutet på bebistiden och början på något nytt!

M har sovit utan nattblöja nu 2 nätter utan olyckor, den har ju varit torr för det mesta ändå men vi har varit lite lata, och så kommer hon ju in till vår säng så ofta. Men så insåg vi att blöjorna var slut häromkvällen och då var det bara att prova. Tagit henne till pottan när hon vaknat till på natten. Stora tjejen

Ny vecka nya tag, helgerna bara rusar förbi!

• MrsFreckles

Johlinn - vilka fina nyheter du kommer med!

Sara - och vad harligt att det vant nu vad det galler inskolningen

Haft en hektisk vecka, men trivs bra med det ocksa. Vi har hallt oss friska nu over en vecka  - och provade pa zumba i torsdags, det ska jag verkligen forsoka ga pa en gang i veckan, jattekul! Idag var vi och at lunch pa vart lilla lokala naturhistoriska/antropologiska museum och kollade forstas in de uppstoppade djuren och alla musikinstrumenten. Sedan en svang till lekparken, och ett besok i lokala bokhandeln dar M fick valja en bok - en piratbok med tillhorande piratskepp (som kunde aka runt i skara mitt i boken, om ni forstar...) blev det idag till pappas fortjusning Myslordag med andra ord

• MrsFreckles

Ela mfl - harligt med nya ord och formuleringar fran de sma Tanker alltid att jag ska skriva ner allt nytt, eller jag det kans lite sent nu...har skrivit ner lite i alla fall. Tiden gar for snabbt!

Hanya - sa himla trist med att det blir forsenat nu hoppas att den lille killen far ett nytt hem valdigt snart ocksa

Kate mfl  - Ang syskondiskussionen (kommer skriva av mig lite nu for har funderar en hel del pa det har med syskon...sa forvarnar for ett langt ego-inlagg!) jag forstar precis vad du menar ang syskonstress, aven om vi stressar pa olika satt kanske. mina narmaste vanner har ar nagra ar yngre och ar just nu gravida eller precis fatt forsta barnet sa dar kanner jag mig inte sa stressad. men i stort sett alla mina vanner i Sverige har minst 2 barn...Och de flesta har pa FL med och alla de mammor jag umgas med sedan bebistiden, utom en, har nu 2 barn sa ja, jag kanner mig lite stressad, och lite "konstig" kanske med.

Med skyhoga dagiskostnader, bor i en dyr storstad, dalig foraldraforsakring, dalig flexibilitet pa jobben mm sa kanns det inte aktuellt just nu, samt 3:e jobbet pa ett ar.... Visst for andra verkar det funka; men for oss kanns det som ett hinder med dessa kostnader.  Men sa ar det nog sa att vi ar nojda med M ocksa, och ar nog lite bekvama nu. Vad jag vill saga ar att jag inte vet an, att om vi skulle forsoka fa ett syskon, om det skulle vara for att vi verkligen vill ha ett barn till, eller for att M inte ska bli ensam/annorlunda (fast det kanns ju fel, att syskonet bara ska vara till for det forsta syskonet M skulle nog tycka det var jatteroligt; eller sa brakar de resten av livet ), eller for att alla andra sa ar det sjalvklart med att vilja ha syskon...sa da borde vi med. Sa ja, kanner oss lite konstiga/ego kanske(?!).

Som sagt, man funderar nog alldeles for mycket...alla dessa val, planeringar...Leva i nuet ar viktigt med fast nar det kommer till fertiliteten sa ar det inte lika latt just vad det galler det nar man ar 35+...Vi har annu inte bestamt nagot at ena eller andra hallet, och planera ar ju en sak, sedan far man ju se om det hander med. Men saker och ting brukar losa sig pa det ena eller andra sattet. Svammel svammel.

• MrsFreckles

Ela - tack! nej det ar inte alltid sa latt. har brottats med mycket annat med under det senaste aret vad det galler att bena ut vad som ar viktigt for mig i livet mm sa det har ar val en del av processen!

Och man kan aldrig ha for manga bocker! Vi flyttar sa mycket sa mina bocker ar hos mina foraldrar - fast har forstas en samling har med. Just nu laser jag mycket, sasom jag kallar det,  "akademiskt tantsnusk" dvs ett hopkok av Dala Lama, coaching litteratur, andligt mm, ni vet sadan bocker man laser nar man borjar narma sig medelalders och borjar soka sig sjalv igen

• MrsFreckles

Ela/johlinn - saklart ar det sa, ni har sa ratt, fast man ar ju lite av ett flockdjur ibland och aven om jag och min man har mycket goda relationer med vara syskon sa visst, har jag ocksa sett manga exempel pa dar syskonrelationerna ar minst sagt komplicerade.

Tror att vi ar sa fokuserade just nu pa annat att "syskonkanslan" inte riktigt infinner sig, och kanske den aldrig gor det, och da ar det val sa.

Ela - som mina foraldrar da, som bara skulle ha mig och en hund...sa blev jag allergisk mot hunden, och sa blev det 2 smabroder istallet tror jag beratta den storyn har forut men jag borjar bli gammal och glomsk

• MrsFreckles

Stor kram till Tjet! Vad roligt att du kikade in med en uppdatering, har undrat hur allt gatt (aven om man far lite uppdateringar pa FB). Vad harligt att det funkat sa bra med E och allt. Se nu till att skota om dig sjalv, det ar tillatet att sorja och vara ledsen ocksa. Och du vet val att 40 ar det nya 30!

Annaloo - jag brukade vara med i 30+ gruppen pa FB men verkar ha forsvunnit for kan inte hitta Groups langre pa FB! Sa lagg garna till mig igen -  vi ar ju friends redan men om du inte kommer ihag mitt riktiga namn sa inboxa.

Jobbar hemifran idag, guld vart verkligen, speciellt en sadan gra dag som denna, kanner mig lite smaforkyld med. Sitter och lyssnar pa gamla godingar pa BBC 6 Music.

• MrsFreckles

Ah Kate - nu jag missat nagot! Lycka till!!!

Annaloo - tack! hittade den nu - forra gangen kunde jag inte komma in pa sidan om jag minnns ratt men nu gick det!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13