Ela mfl - harligt med nya ord och formuleringar fran de sma Tanker alltid att jag ska skriva ner allt nytt, eller jag det kans lite sent nu...har skrivit ner lite i alla fall. Tiden gar for snabbt!
Hanya - sa himla trist med att det blir forsenat nu hoppas att den lille killen far ett nytt hem valdigt snart ocksa
Kate mfl - Ang syskondiskussionen (kommer skriva av mig lite nu for har funderar en hel del pa det har med syskon...sa forvarnar for ett langt ego-inlagg!) jag forstar precis vad du menar ang syskonstress, aven om vi stressar pa olika satt kanske. mina narmaste vanner har ar nagra ar yngre och ar just nu gravida eller precis fatt forsta barnet sa dar kanner jag mig inte sa stressad. men i stort sett alla mina vanner i Sverige har minst 2 barn...Och de flesta har pa FL med och alla de mammor jag umgas med sedan bebistiden, utom en, har nu 2 barn sa ja, jag kanner mig lite stressad, och lite "konstig" kanske med.
Med skyhoga dagiskostnader, bor i en dyr storstad, dalig foraldraforsakring, dalig flexibilitet pa jobben mm sa kanns det inte aktuellt just nu, samt 3:e jobbet pa ett ar.... Visst for andra verkar det funka; men for oss kanns det som ett hinder med dessa kostnader. Men sa ar det nog sa att vi ar nojda med M ocksa, och ar nog lite bekvama nu. Vad jag vill saga ar att jag inte vet an, att om vi skulle forsoka fa ett syskon, om det skulle vara for att vi verkligen vill ha ett barn till, eller for att M inte ska bli ensam/annorlunda (fast det kanns ju fel, att syskonet bara ska vara till for det forsta syskonet M skulle nog tycka det var jatteroligt; eller sa brakar de resten av livet ), eller for att alla andra sa ar det sjalvklart med att vilja ha syskon...sa da borde vi med. Sa ja, kanner oss lite konstiga/ego kanske(?!).
Som sagt, man funderar nog alldeles for mycket...alla dessa val, planeringar...Leva i nuet ar viktigt med fast nar det kommer till fertiliteten sa ar det inte lika latt just vad det galler det nar man ar 35+...Vi har annu inte bestamt nagot at ena eller andra hallet, och planera ar ju en sak, sedan far man ju se om det hander med. Men saker och ting brukar losa sig pa det ena eller andra sattet. Svammel svammel.