Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Här sitter jag på Edinburgh flygplats och väntar på flyget - jag har alltid gillat den där mellantiden, när man är på väg någonstans! Mina kollegor från Wales har precis boardat men jag har en timma kvar. Ska bli skönt att komma hem, blev inte mycket sömn. Nöjd med dagen som var mycket positiv.

Efter ett glas vin så skrattar jag gott åt "ballarna", på mitt "tangentbord" på ifånen så ligger b och n farligt nära

Sara - men vad surt, varför är det sådan skillnad???

Marge - låter tufft och jobbigt Kram

Kate - origami låter väldigt avancerat, och roligt!

• MrsFreckles

Lycklig - du har fått så bra råd av fina johlinn, hoppas det ordnar sig snart. Och du är inte en dålig mamma, bara perfekt och mänsklig

Somna - vi äter alltid tillsammans, runt 19, men så har M alltid varit en kvällsuggla, och så har vi ju lite portugisisk stajl med Vi börjar arbetsdagen senare med tror jag, jämfört m Sverige. Det känns som en bra tradition, fast maken ser gärna på TV samtidigt, The Simpsons, och som M också diggar Försöker kompromissa... Häromdagen sa jag att ikväll pratar vi men då sa M "no I don't want to talk, I want to watch Simpsons..." Gaaaah! *dåliga föräldrar*

• MrsFreckles

Tjet - M har gjort sa i perioder, januari var jobbig, hon storgrat varje dag. Men det gick ju over pa en kort stund efter jag hade gatt. Hon var lite sjuk ocksa da, forkyld, och hade haft nastan 3 veckor ledigt fran dagis sa kan ha berott pa det. Nar jag fragar sa sager hon dock att hon vill vara hemma med mamma och pappa...Fast jag vet att hon trivs pa dagis med, och nu senaste tiden har hon glatt gatt ifran mig och kramat om sin bastis dar Det ar jobbigt nar de grater

Jobbar hemma idag, har ledigt i eftermiddag pgr av alla resor sa det ar jatteskont. Ska forbereda en fodelsedagsmiddag till maken ikvall. M sitter bredvid med min iphone och kollar in youtube - Hello Kitty, Toy Story osv...

• MrsFreckles

Cissi, sager som Persefone, vilken start. Oj vad oroligt Vad skont att han mar battre nu och att ni vet vad det ar. Undrar ocksa om det ar medicin som maste tas varje dag, och hur lange? Vilken tur att det finns! Massor av kramar

Traffade en 2 manaders och en 5 manaders idag, ah sa sma de ar  

• MrsFreckles

Vi har ocksa tagit det lugnt med kalas men det blir nog ett "riktigt" kalas i oktober nar M fyller 4, och antagligen nagonstans "ute" dvs pa nagot lekland, restaurang...Vid 1 ar sa hade jag 4 mammor fran mammagruppen hemma, M var jatteglad nar de gick  Annars har vi bara firat med mor/farforaldrarna. Tycker om att baka sa har bakat fodelsedagstartorna mm men om jag inte hade gjort det sa hade jag absolut kopt! Till firandet pa dagis kopte vi ursota Hello Kitty tartor!

Igar var vi pa bio med M for forsta gangen och sag Tangled, eller Trassel som jag tror den heter pa svenska. Faktiskt riktigt underhallande och inte alltfor prinsessig M tyckte det var jattespannande och satt stilla hela filmen. Maken fyllde ar i fredags sa vi firade igar med, at lunch pa Pizza Hut och det var ju jattespannande att fa dekorera sin egna glass mm (alltsa for M, inte maken ) Haha, jag som svor att vi aaaaaldrig skulle ga pa Donken eller Pizza Hut mm men det ar ju sa praktiskt och barnvanligt

Och igar kvall kom svarisarna och var barnvakt, och maken och jag gick ut pa restaurang, gangavstand, ett jattetrevligt stalle med god mat och superb service. Vi gar dit 1-2 ggr per ar, alltid lika trevligt.

Idag blir det fodelsedagslunch hos svarisarna sa nu blir maken firad i dagarna tre.

• MrsFreckles

johlinn - harligt att ni kanner er friska nu! ja, det var en jattemysig dag, lyckan ar ju att fa se M sa glad och uppleva nagot nytt mm. Idag fragade hon om vi inte kunde ga och "see the big DVD" igen (bion alltsa...)

• MrsFreckles

Sarahkka - min kompis bor i Italien och nar det ar kalas ja da bjuder man hela klassen pa forskolan/skolan samt andra vanner, bekanta, familj mm och sjalvklart da de vuxna med - stora kalas alltsa! Maken vaxte upp i Brasilien och dar var det ocksa stora kalas som gallde vid fodelsedagar. Nog bra med lite balans med

juni - filmen var 1h 40 min sa ganska lang. Men M har ju aldrig haft sa manga myror som bor i byxorna...Hon  ar ju lite mer Ferdinand

• MrsFreckles

Mrs Fisk - nu har jag nog missat nagot, forstar att det kanns oroligt med rontgen och allt, nar ar det?

• MrsFreckles

Kikar in for att ge Kate en stor kram!

Och alla andra som kanske behover en extra omtanke just nu.

(Fast Annaloos sambo far nog vara utan )

• MrsFreckles

Har kan vi ocksa fa riktigt hysteriska utbrott, det kan vara en viss leksak som hon just da inte hittar osv. Det hander dock bara nar hon ar overtrott, slar bara over. Da ar det den som sparkar mest vinner

Ela - M sager mest "what" nar jag pratar svenska med henne nufortiden tonaring redan?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13