Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ja later som ni hade en jattetrevlig AW, mer vin at folket (las mammor)!

Efter en jattehektisk vecka pa jobbet unnade jag mig ett besok hos osteopaten i fredags (strackte nog en muskel senaste gangen jag var pa zumba...) och sedan vidare hem till en mycket god van som har/haft en valdigt jobbig tid. Vi satt och pratade till kl 3 pa natten, och ja det blev en del vin med. Som pa den gamla goda tiden. Underbart! Skrattade och grat om vartannat. Men kande mig inte sa pigg igar kan jag saga och gick och lade mig fore kl 21 - fick sova 10 timmar sa idag kanner jag mig aterstalld

Blir lite nostalgisk nar ni pratar om Babblarna fast det blev ju lite enformigt efter ett tag

Marge - later som ni haft en valdigt tuff vecka, hoppas ni kommer trivas bra i nya lagenheten och att ni kanner er piggare nu.

Lime - alltid roligt att man ar uppskattad som mamma men inte anda till kl 1 pa natten kanske...

• MrsFreckles

Och maste konstatera att dottern nog ar en riktig liten engelska...vi lekte picknick igar, och sa "ringde" hennes mobiltelefon (pappas avlagda) och hon borjade ha en latsaskonversation...."OK, in a minute...we just need to have a cup of tea first..."   Vi dricker mest kaffe harhemma...

Fast nu vill hon se pa Bullerbyn sa lite svenskt blir det med

• MrsFreckles

Vågar inte ens fråga vad de kallar snippan för på dagis här...Men igår blev jag upprörd för första gången - M som gillar Shrekfilmerna (och det kanske inte är helt OK för en 3-åring men men) kom hem och sa att det är bara pojkar som gillar Shrek och att flickor gillar prinsessor *morr* Tom min man sa (som kan tycka jag går till överdrift ibland vad det gäller unisex mm) blev upprörd och vi kommenterade med att man får tycka om vad man vill, både monster, Shrek och prinsessor...Det lär bli fler sådant tyvärr

Varit på möte i Bath idag men är på tåget hem nu, alltså mitt pendeltåg. Varit supermycket på jobbet med folk som slutat mm och har fått snabbrekrytera, har nu ett team på 5 som rapporterar till mig, brukar vara 2...men det ska bli intressant! Trivs jättebra och fick bekräftat nu i veckan att jag nu är fast anställd på riktigt - här i UK har man provanstallning på 3-6 mån. Härligt!

• MrsFreckles

Somna och Kate - sadan tur att det finns sadan som ni! had ocksa borjat koka men hade nog inte funnit mig tillrackligt snabbt...

Sodermalm -

Ser FL lite konstigt ut nufortiden? Ser inga grona pluppar langre mm och rubrikerna sitter pa fel sida kanns det som...

• MrsFreckles
    Piggley Wink skrev 2011-03-03 22:40:33 följande:
    Grattis till fast jobb förresten Olimpia!
    Tack! Hur gar det med lille N och magen? Ar det battre nu?

Jag hinner inte heller kommentera sa mycket nu tyvarr, fullt os medvetslos pa dagarna och sedan ett par timmar innan laggdags vill jag umgas med M, har lagt mig vid 22-tiden pa kvallarna (som annars ar en nattuggla) och last istallet, somnat tidigt. Var sak har sin tid antar jag - men jag laser har varje dag, tur man har iphonen och lite pendeltid
  • MrsFreckles

Assar - jag hoppas det fast det verkade som om det var en av hennes förskolelärare...Oj vad det gör mig arg det där med kommentarerna om att matte är ett sk killämne Och minns att min lågstadiefröken satte snälla tysta flickor (bla mig) med de bråkigaste pojkarna så vi skulle få dem lugna *morr* Fast mamma ryckte in, men så satte hon min kompis där istället och hennes föräldrar brydde sig inte lika mycket tyvärr...

Imorse tyckte M att polisen skulle komma och hämta farmor så jag inte kunde gå till jobbet Men när jag gick så var hon så glad så - hon trivs bra med sin farmor.

Ikväll ska jag träffa en god vän från gymnasiet som bor i Norge nuförtiden, hon är här på kurs, ska bli så kul!

• MrsFreckles

johlinn - {#emotions_dlg.flower}

ela - kan inte riktigt se en Mickan framfor mig...(joda, jag foljer Solsidan pa TV4 player!) och inte en tyken Ostermalmstant heller fast det vore kul att traffas irl sa man ar saker  M tittade lite pa Madicken idag, den med de roda sandalerna och majelden

Har haft en riktigt social helg, en sadan dar helg full av vanner, goda middagar, fikor, aterseenden, familjemys, som gor en varm i sjalen (alltsa the soul hm borde nog ladda ner nagot svenskt alfabet -tangentbord...det har ni nog tankt lange ).

I fredags traffade jag en "gammal" gymnasiekompis pa middag,  som nu bor i Norge men var i London pa kurs, vi blev jattegoda vanner pa gymnasiet och det ar sa kul att vi fortfarande kan prata om allt fast vi inte ses alls ofta. I lordags blev det familjelunch pa italienskt cafe, sedan tea party hos min kompis - och dar blev det en massa kara aterseenden med folk som jag inte traffat pa flera ar, och de flesta hade nu 1-2 bebbar i antag! Gamla "partykompisar" sas, och aven om lite forandrats sa blev det ocksa nagra glas bubbel M trivdes som fisken i vattnet bland alla bebbar och leksaker, oppnade min kompis presenter och slickade bort glasyren pa sa manga cupcakes som mojligt, ett riktigt "partydjur" med andra ord

Och idag fika med en svensk kompis som numera bor i Birmingham, hennes dotter och M ocksa, en riktig tjejfika Sedan blev det en tur till H&M och M fick valja lite nya varklader. Det blev ett par roda ballerinaskor med , kanske hon var inspirerad av Madicken Lyckades i alla fall avstyra de som var knallrosa med "fluff" framtill

• MrsFreckles

juni - hoppas det gar over snart men kanske vart att ringa sjukvarden?

Lime - gaahhh, undrar om Montazami varit i farten i det huset, eller Montezuma kanske

Pysslig - handlade de flesta kladerna i Sverige nar M var bebis...da fanns det jattemycket unisex pa Lindex, Pop, mm Har i UK ar de flesta barnkladerna sa trista, visst finns det fina ocksa men da far man betala mer...Nu har det blivit en del pa H&M och M alskar Hello Kitty...hon tar val igen for alla de dar bajsbruna 70-talsinspirerade kladerna hon fick ha som bebis Men forsoker halla oss till jeans, samt klara och knalliga farger.

Fiolina - det blir onekligen en del konstigheter, sjalaglad tex?

M och jag flyger till G-borg nastnasta helg for att halsa pa min bror m familj, ska bli sa kul att se M leka med lillkusinen Och sa kommer mormor och morfar med! Ska passa pa att handla lite pa Villervalla da tror jag. PoP har vi har med, och ar faktiskt lite billigare an i Sverige, pundet ar ju lite svagt nu och har fatt en kupong med 20% rabatt sa blir nog en tur till Westfield till helgen...Det ar enormt kul att kopa klader till M men ar ganska sa duktig pa att bara kopa i omgangar, kanske 2-3 ggr per ar och da koper jag pa mig en del. Och sa nagra "nodvandigheter" dar emellan.

• MrsFreckles

Och har nu sett senaste avsnittet av Solsidan, ar nog det avsnittet jag skrattat mest at! Underbart!

• MrsFreckles

Cissi -  Underbar kommentar!

Har sitter jag och ar lite stolt, eller kanske mer forundrad hur stor min lilla tjej ar, 3.5 ar och sitter just nu och srkiver sina forsta bokstaver spontant; A, M, S m fl utan att vi visat henne, ja kanske nagon gang. De tranar nog lite pa dagis med, men vad haftigt!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13