Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Härligt Johlinn!

Gullet: Stor kram, hoppas att det blir bättre snart.

Inser att vi är väldigt lyckligt lottade. I sover till halv åtta - åtta på morgonen om ingen annan vaknar före. Hon sover i vår säng (kryper över framåt småtimmarna från sin spjälsäng utan långsida som står bredvid. Jag tycker att 3 pers i en 160 säng är för trångt och försöker övertala maken att vi ska skaffa en 120 cm till, men han är skeptisk. Sängen skulle ta upp hela golvytan. Mysigt tycker jag - flummigt 70-tal tycker han.

Jag är hemma på heltid med henne nu, jisses vilket hålligång!. Idag var vi på ridskolan och ryktade hästar. Hästen Bumpe har numera den blankaste vänstra bogen i hela stallet!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72

Grattis Juni!

• Namaste72
    Elsis skrev 2010-11-16 20:13:31 följande:
    Grattis juni!

Hanya, jag tycker ibland att det är trångt med en 1.80 säng till bara mig och A, hon lyckas alltid köra ut mig längst ut på kanten, där jag sedan får ligga och försöka undvika att falla ner.

Kate, lycka till med disputationen.
    Elsis: Precis. I tar 70% av sängen, maken 29% och jag får hänga på kanten. Schysst värre. Därför sover jag som protestaktion i dotterns lekrum. Kanske kan det få Herr Sängmotståndaren på bättre tankar! Demon
  • Namaste72

johanna: Vi har inga ben på vår säng, så om hon vaknar (vilket brukar hända vid 22 då hon är kissnödig) så larmar vakten som ligger i vår säng när hon kryper över. Då får ngn av oss gå upp på övervåningen och natta om... missar hon vakten så står hon i hallen och ropar maaaaaammmmaaaa (väldigt ynkligt). Vi har ingen trappgrind där uppe ännu så det är ganska nervöst....för mig.

Hon går i trappen själv nu..min lilla tös är så stor!

• Namaste72

Annaloo: Snarare dumdristigt om du frågar mig... men vi har hund och katt som inte kommer igenom grinden...och I blir vansinnig om man försöker hålla handen eller något. Trappen har mjuk heltäckningmatta och är i två etage, men jag inser ju att något måste göras. Få kanske fixa en grind idag...hmmm

• Namaste72

cissi: Känns lite som om A och I spelar i samma liga, både vad gäller skrubbsår och äventyrligheter

• Namaste72
    cilla67 skrev 2010-11-17 15:23:14 följande:
    Javisstja, Hanya, I och A är ju förenade genom sina likadana jack i panna, uppslagna samma dag!
      Envis som synden är hon. Hon går mitt i trappan med händerna utspärrade, om hon iaf hade hållit sig i väggen Obestämd.

Fiji: Men hur skumma är de inte på fsk? Vill de inte ha honom där eller? Låter ju som om de vill få hem barnen så fort som möjligt...
  • Namaste72

Somna: I brukar städa toan med våran toaborste. Kanske en idé för G?

• Namaste72

Fiji: Börjar ju låta som om det är något knas på förskolan Har de mögel eller? N kanske får en allergisk reaktion när han är där?

• Namaste72

Barbabra - det är för att du åt veggiemat

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13