Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cissi: Åhlens har!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72

Fiolina: Det låter superjobbigt faktiskt Stor kram!
    En tanke bara, ÄR det kanske så att hon faktiskt behöver mer tid med er? Och gör allt hon kan för att hålla sig vaken när hon väl är med er? Oavsett tid på dygnet?
    Går hon väldigt långa dagar på förskolan?
    (OM, jag säger OM, det hade varit ett adopterat barn vi pratade om och jag hade beskrivit samma problem som ni har nu så hade jag fått en massa svar om anknytning, trygghets övningar,  osv.)

Vad ger ni för gröt? Mitt tips, prova att ge henne en soppa på små små spagettibitar kokade i lite buljong.

• Namaste72

Föv kan jag meddela att min dotter INTE gillar när jag gnabbar på maken. Då kommer hon farande och dunkar till mig på benet med närmaste tillhygge Två mot en liksom

• Namaste72

Fiolina: Du får en också   eller varför inte två! *generös*

• Namaste72

Åhh pliiis. Behöver snabb hjälp. Vad kan man skriva istället  för "various tasks" ?

• Namaste72

Och så kan jag inte riktigt släppa Limes problem med A´s sömn, för jag vet själv att jag blir tokig om jag inte får sova min 8 h per natt
    Det verkar ju som om A är en mycket aktiv liten dam och kanske kan det hjälpa med sådant som kan lugna hyperaktiva barn, också kan brukar ha problem med sömnen.

Så här Lime, kommer lite funderingar till som ni kan testa om inget annat funkar:

Ha helmörkt i sovrummet (om ni brukar ha nattlampa) Det ska vara trist värre att vakna och försöka leka. Börja ge omega 3  (MOR Epa, Eye Q) Kolla här tex www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29417444.html Se till att ha ett tungt täcke. Vissa barn blir lugnare när de kan känna slutet på kroppen eller vad man ska säga.... Ge ingen mat efter 20, bara vatten (och absolut inget sockrat) Hoppas verkligen att det löser sig. Det kan i värsta fall behövas en kort period av sömnmedel för att vända dygnet också, hör med BVC om du kan ge tex antihistamin?
  • Namaste72

Jag var också på begravning idag. Finaste vännens mamma Gråter

Pyttis: All styrka till dig!

• Namaste72

Grattis Ela! {#emotions_dlg.flower}

• Namaste72
    Piggley Wink skrev 2010-12-22 16:16:29 följande:
    Kräks Kräks  H kräktes just över vardagsrumsgolvet  Kräks Kräks
     Ånej!!!! Vår granne har varit hemma med sin son förra veckan, det går magsjuka på dagiset uppe på skolan...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13