-
johlinn skrev 2011-03-29 20:19:37 följande:största fördelen med ett underviktigt barn - jag har tre sorters choklad hemma. Ehm - två
-
Och även här hoppas jag på superdupertips om hur man får en unge (extra mammig!) som vägrar följa sommartiden att somna. Efter en timme gav jag upp...så nu får hon åka sele med maken tills jag lägger mig. Hon är inte ens trött men nån ordning får det vara! *hytter med näven*
-
Tack Somna. Hon håller på att däcka i selen nu.
-
Elsis: Kan vara som en sur uppstötning eller vad man ska kalla det... ha det mysigt i stan! Är T hemma?
-
Mrs Fisk. Läggningen igår blev ju skit. Hon fick lägga sig med mig vid 22 till slut, då slocknade hon på 5 min. Jag smög ut, beordrade maken i säng och smög in i hennes rum och somnade där. I morse väckte han henne 7.30. Så ikväll får vi se hur det går...
-
Idag somnade lilla grisen 20.10! Jippi! 20 minuters nattning ( av maken!) jag rymde till skogs med vovven i god tid innan så inte mina mammahormoner löstes ut.
Tack för alla tips om sommartiden. Vi drog ner på middagsvilan också idag, jag vill helst inte att hon sover efter 13, men vaknar hon 8 är det svårt att få henne att sova middag 12...Hon är en riktig morgontrynare
Ang förskola har jag inget vettigt att råda, av förklarliga skäl. Däremot blev jag lite paff idag när en förskola var på besök på biblan. 3 fröknar, 8 barn (1-3) och ändå lyckades de tappa bort en 2-åring som hittades läääääängst upp i en riktigt brant lång trappa!
Juni, du vet vilken trappa jag menar på biblioteket! Där längst upp stod hon!
-
Somna: Min kommer ju var 27 dag, inget vidare om du frågar mig. Lägg där till en mensvärk av helvetet, dubbla alvedon och dubbla ipren första dygnet. Hade det inte varit för rädslan för klimakteriebesvär hade jag knipsat bort hela skiten direkt.
-
Ordningen återställd! I förrgår kväll somnade lilla grisen strax innan 20 och sov till 7.30 då maken fick väcka henne. Igår somnade hon 19.45 och vi fick väcka henne innan åtta! Nattningen båda kvällarna tog mindre än 20 minuter. Jag tror vi är tillbaka i läget där jag inte kan natta - för hon släpper inte taget om mig, så maken får ta den biten igen (hehe).
Ingen skrik och panik heller - men hon är väldigt gosig och kelig och tankar närhet 24/7 känns det som.
Pysslig: Låter som ett toppenbarn med toppensömn!
Och - det bästa med att vara oförklarligt barnlös är väl då att man slipper alla sorters preventivmedel eller något...
Somna: Tar du mycket illa upp om vi har din sons namn som favvo här på ev lillebror ????
-
Skönt att höra Vi har en lista (så klart!) men just det namnet är en favorit faktiskt.Somnat skrev 2011-04-01 13:40:01 följande:Hanya:
Absolut inte! Det är det bästa namnet. Helt opartiskt, alltså!
Skönt att skruttan sover som hon ska igen. -
Vi håller på med syskonutredning Så det kanske blir syskon i vinter eller nästa vår eller så. Men namn är ju bra att fundera på innanchiqita skrev 2011-04-01 17:19:00 följande:Hanya: har inte hängt med i svängarna men det låter som om I ska få ett syskon..?