Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Stor kram Annaloo! Vilken jobbig sits, förstår att du vill kämpa lite till men kanske din Köpenhamnsresa fick upp ögonen på sambon? Kram igen!

Har nu kommit på att det inte alltid är så himla kul med en dotter som är blöjfri dagtid. Sen två-tre månader tillbaka vaknar hon ofta vid 23-tiden. Kissinödig. Hon vill inte kissa i nattblöjan alls, så det blir upp på toa. Samma på morgonen, hon brukade sova till strax efter 8, nu vaknar hon vid 7 och måste upp och kissa. Nattblöjan är torr nästan alla nätter.

Blir lite fundersam för min mamma berättade att hon väckte mig när jag var liten för att kissa innan de lade sig...hur många timmar kan ett barn hålla sig? Dottern är 21 månader nu...

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72
    Somnat skrev 2011-01-20 10:12:31 följande:
    Jag har löst mitt eget problem med fånen och datatrafik utomlands. För länge sedan, faktiskt, men jag hade glömt det. Under Inställningar-Allmänt-Nätverk så kan man avaktivera Data-roaming. Jag dubbelsäkrar dock och slår av push-funktionerna också (Inställningar-E-post-Hämta nya data). Om inte annat så sparar det batteri om man måste ange lösenord när man kommer in i ett WiFi-moln och inte vill koppla upp sig just då.
     Oj, jag visste inte att du kunde grekiska! (säger hon med en fossil mobil)

Min mobil...
  • Namaste72

ser ut så här

• Namaste72

Katelynn: Den kalender som används tillsammans med denna fräsiga mobil är:

flanellografen!!!!
  • Namaste72

Elsis: Vi har köpt dotterns trosor på KappAhl. Vi tog minsta strl av de ribbade i fyrpack och efter torktumling sitter de bra. Tror det är strl 92 eller något, men de är pyttesmå.

• Namaste72

Åhhh, nu har min dotter upptäckt det oerhört effektiva sättet att få fart på morsan, medelst avisering av nödighet!
    Helt plötsligt kan man skjuta upp miljontals saker bara genom att säga att man är kissinödig Obestämd. Jippi. Not.

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 2 av 52-78}
  • Namaste72
    ilja73 skrev 2011-01-28 13:20:15 följande:
    Tjohoo! Och man kan ju inte gärna säga att man inte tror på att hon är nödig heller.
    Precis...fast jag har faktiskt börjat säga "Redan? Är du säker?". Insisterar hon går vi men är det fem minuter sen försöker jag avleda.
  • Namaste72

Jag känner mig som hundra idag, iaf med tanke på alla gråa hår jag har och all uppdämd frustration... vår utredning blir 2 månader försenad pga av handläggarbyte (inte på vårt initiativ)... suck. Så nu får vi vänta till maj innan allt är klart. Piss och skit och vademecum som min pappa alltid sa....

johlinn: Härliga nyheter! E är en riktig kämpe!

• Namaste72
    afrodite76 skrev 2011-01-30 21:07:57 följande:
    Hanya: Vad tråkigt! Inte kul att behöva vänta ytterligare Rynkar på näsan
    Ja, det är trist, det är långt som det är
    Champagne77 skrev 2011-01-30 21:15:54 följande:
    Nej fy vad tråkigt!! Det är ju inte ert fel, då borde de ju kunna fixa det på ett smidigare sätt!! Kram
    Tack för kramen! De har brist på handläggare...och kunde inte peta in oss tidigare
    cilla67 skrev 2011-01-30 21:27:35 följande:
    Hanya, vad trist att det drar ut på tiden. Hinner ni med Italien då?
    Jag vet inte...   all planering åt helskotta.
    Piggley Wink skrev 2011-01-30 21:40:17 följande:
    Usch vad trist Hanya Vilken handläggare ska bytas, kommunens eller adoption...'s (centrum/byrå, ja vad heter det?)?
    Kommunens...de hinner inte få ihop allt.
    Marge75 skrev 2011-01-30 21:48:24 följande:
    Hanya , vad tråkigt att det ska dra ut på tiden av ett sånt skäl!

Vad gäller åldrar vet jag inte om det var någon mer än jag som läste (lät bli att läsa ...) artikeln i morse i SvD eller DN om kvinnan som har ALS och en treårig son? Jag har känt mig tacksam hela dagen över att jag över huvud taget har en ålder och fortfarande är lyckligt omedveten om när jag ska kliva ur åldrandet. Det är fint att bli äldre, det innebär ju att man lever! 

Disken blev diskad igår, men gästerna idag ställde vi in. Jag har blivit förkyld, inte helt otippat efter tre dagar på förskolan ... S mår bra än så länge, så jag hoppas på några timmar själv i sjuksoffan imorgon! 
    Jag läste artikeln med tårarna rinnande....sen kramade jag min älskade make och dotter länge Gråter
  • Namaste72

Meeeen glömde svara Sara och Barbabra

Vi hoppas på Kina eller Indien, beroende på var vi passar in. Med all tur i världen blir det kanske barnbesked (Indien) till vintern, och sen resa våren 2012?  Alt kanske barnbesked från Kina ganska fort och resa hösten/vintern 2011?

Sara: Krya på lille killen!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13