Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cissi: Finns det något han gillar? Spagetti? Halloumi? Smör? Grädde?  Jag vill iaf tipsa om det vi ger till dottern, som ju också är liten i maten (inte som A men ändå). På kvällen får hon soppa på buljong med risoni ( små bitar av pasta) med parmesan. Hon vägrar ju allt vad välling/gröt heter, så vi fick ge henne en italiensk kvällsmat helt enkelt.
    Frukost får vi också truga i en youghurt. Den söta Yoplait. Inget annat funkar.

Prova med lite saltare mat är mitt tips.

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 10 av 52-78}
  • Namaste72

cissi: Usch vad jobbigt. Förstår verkligen er oro. Vår BVC tog oss på allvar när I inte ville äta, hon åt små musbett av allt. Gav tips och råd om mat. Dotterns ätande går i vågor...ibland yttepytte, ibland lite mer. Två kvällar i rad har hon chockat oss med att äta BÅDE soppa och en yoghurt efter

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 10 av 52-78}
  • Namaste72

Krya på sig alla sjuklingar!

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 13 av 52-78}
  • Namaste72

Marge: Har du tid över?????

• Namaste72

Här var det en liten blå smurf som fick följa med i sängen ikväll

• Namaste72

AssarP: Hahahahaa! Coolt!

• Namaste72

juni: Glömde säga att vi var förbi dig igår.. men det var bara vovovovovov hemma
    Pratade lite med en kvinna som hade islandshästen

• Namaste72
    Piggley Wink skrev 2011-05-22 21:47:56 följande:
    Hanya: hon berättade att ni varit här. Vi var och köpte blommor och rabarber!
    Det blev rena djurparksutflykten för oss. Först kor, sen hästar, gäss, hundar, hästar igen, gäss igen och får Vi behöver inte åka till Borås, vi kan bara gå över vägen
  • Namaste72

Stor kram till lille E som fått vattenkoppor!

Är mitt barn det enda barnet i världen som biter sönder allt vad pennor, kritor, tusch heter? Hade hon kunnat hade hon bitit sönder vattenfärgsblocken!
    Här målas det inte några kluddar eler streck, här ÄTS det Obestämd

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Namaste72

Vi köpe ny bilstol till kommande syskon på Mölndals Baby & Barn. 1495 för en sprillans ny Acta Graco Duologic.  Vi har en till dottern redan. Funkar perfekt.

• Namaste72
    Piggley Wink skrev 2011-08-22 18:05:04 följande:
    Hanya: Vi har en sån men jag tror tyvärr att den kommer bli för liten innan han blir fyra. Den var precis åt H och har inte jättemycket benutrymme i jämförelse med vår ärvda Cosmic.
    Men sitter barnet med mer böjda knän då, för det är ju utrymmet mellan instrumentpanel och stol som avgör eller fattar jag fel?
  • Namaste72

juni: Vi ska ha en i framsätet och en i baksätet, på rad. Båda bak funkar inte för då måste vi dra fram sätena så vi knappt får plats själva fram. Idag har vi kanske 2-3 decimeter till ryggstödet fram. Bilens innermått går ju inte att ändra och den är tight ( Volvo v40)

• Namaste72
    Stramalj skrev 2011-08-24 20:56:12 följande:
    De gånger du klagar Fiji så har du ju verkligen fogar för det! 

Förlåt. 

Jag har bott sex år för mycket i Göteborg. Jag kunde inte låta bli.
  • Namaste72

I sover ff middag (just nu faktiskt) Hon sover ca 30-40 minuter. Vi väcker henne om hon inte vaknar själv.
    Hon somnar 19.30 och har börjat vakna vid 6.30-7.00 men det beror nog på att hon slutat kissa i blöjan på natten. Hon är väl kissnödig som en tok på morgonen, när hon håller sig så... fyller 2,5 i oktober.

• Namaste72
    Piggley Wink skrev 2011-09-08 13:19:03 följande:
    Hanya: vi kissar H innan vi lägger oss. Kanske ett sätt att få sova längre på morgonen ingen? H märker inget
    Oj, det hade vi aldrig vågat.... hon sover lätt som en fjäril.
  • Namaste72

Wow! Grattis Sarahkka!

• Namaste72
    cilla67 skrev 2011-12-12 14:06:06 följande:
    Jag visste det! Vilken fantastisk äkta man du har... Han tror bergis bebisen kommer 18 februari och är lite fel ute i kalendern.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13