• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • Melsie

Hoppade på en gammal tråd innan jag såg den här nya fräscha =)

Det är "skönt" att veta att man inte är ensam i denna stora värld. Längtar efter ett plus.

Hade senaste mens 10 sept. En liten blödning 6 oktober.
    BIM 13 okt,  testade.  Neg.
    Idag BIM +7,  neg.

Känner mig så konstig i magen.  Lite molvärk å ibland hugger det lixom till lite nedanför
    naveln å på sidorna.  Lite flytningar som jag inte haft tidigare. 
    Veckan innan 6 oktober hade jag känningar
    i brösten. Brukar inte ha det. Tänkte att det var dags för ÄL då. Och om det nu var det kanske det är för tidigt att testa nu?

Skulle ju vara skönt att plussa eller att mensen kom. Annars går man ju o ojjar sig att det
    kan vara nått annat, tarmvred eller tarmcancer, blindtarmen eller nått...

• LindaMagnusson
    Melsie skrev 2010-10-19 19:54:37 följande:

Hoppade på en gammal tråd innan jag såg den här nya fräscha =)

Det är "skönt" att veta att man inte är ensam i denna stora värld. Längtar efter ett plus.

Hade senaste mens 10 sept. En liten blödning 6 oktober.
    BIM 13 okt,  testade.  Neg.
    Idag BIM +7,  neg.

Känner mig så konstig i magen.  Lite molvärk å ibland hugger det lixom till lite nedanför
    naveln å på sidorna.  Lite flytningar som jag inte haft tidigare. 
    Veckan innan 6 oktober hade jag känningar
    i brösten. Brukar inte ha det. Tänkte att det var dags för ÄL då. Och om det nu var det kanske det är för tidigt att testa nu?

Skulle ju vara skönt att plussa eller att mensen kom. Annars går man ju o ojjar sig att det
    kan vara nått annat, tarmvred eller tarmcancer, blindtarmen eller nått...

hur kan du ha BIM 13 okt och BIM+7 idag? jag hade BIM 14 och BIM+5 idag
  • Melsie

...Det är mänskligt att räkna fel =)

• Lilla fröö
    TapetKlister skrev 2010-10-18 13:28:46 följande:
    Ja det är jätte segt, och ju fler dagar det går desto mer känns det som att hoppet lämnar än :(
    Japp, kan inget annat än att hålla med! :(

Är på BIM + 5 idag och inget plus i morse :( Ingen mens heller.
  • ceke
    Lintotts skrev 2010-10-18 22:44:13 följande:
    Men har man fått ett plus så är det inte ett plus då? Det kan ju inte ändras till ett negativit test, så då borde du vara gravid Skrattande
    Vilket test använde du?? Jag gjorde ett RFSU tidiga test igår och fick först två streck och sen försvann det ena för att endast lämna kontrollstrecket kvar. Jag ringde RFSU och så ska testet inte fungera och de skickade ett nytt. Tog ett test idag igen och då var det klart negativt... Så mitt tips är att prova igen innan du tar det ena eller andra för givet!

Stort lycka till och jag känner verkligen med dig om det blev som för mig. Helt overkligt hemskt att först se två linjer för att sedan bara se en och för att sen höra att det var fel på teststickan. Grymt!
  • Coriander

Sent ikväll fick jag för mig att jag skulle ta och känna på min tapp (jag vet att man eg. inte får d..). Tappen märkte jag inget skumt med..den var definitivt inte mjuk, men inte sådär hemskt hård heller. Visserligen kände jag på den bara snabbt, så inte så att jag skulle suttit där någon längre stund och försökt analysera det hela. MEN när jag tog mitt finger ut, så följde det med en genomskinlig slemklump (eller boll) med ett långt tråd av slem. Alltså sådant som jag får vid ÄL. Fast på ÄL är det massor av sådant halt slem som bara rinner ut. Nu är slidan fuktig, men jag har inga flytningar, utan man kan endast känna denna typ av hala trådar inuti. 

Ursäkta alla detaljer! Hoppas ingen tog illa vid sig..

Någon som kan säga om det är normalt att man vid ev. graviditet har ÄL slem? Eller varför har det dykt upp nu? I en annan tråd läste jag att man faktiskt kan ha ÄL två gånger på en månad..men ifall så är fallet, så borde det väl inte förhindra mensen att sätta igång? eller? Jag är liksom helt förvirrad.  

• Annelie68

La in detta på "graviditetstest" också.. passar kanske bättre här.. någon som kan sprida lite ljus över mitt dilemma?
    Jag är ytterligare en som som undrar om kroppen spelar mig ett spratt! Är inne på BIM +16 idag och fick igår jätte jätte jätte ont i äggstockarna som hållit på hela dagen idag också... Precis som när jag var gravid med min dotter har jag varma fötter och mestadels i kroppen..ont i höfter och knän.. lite halsbränna.. kissar massor och för jämnan.. lite urinvägskänningar.. och magen har svullnat och är allmänt i vägen...framför allt så gråter jag elefanttårar för minsta lilla. Jag trodde såklart när mensen inte dök upp för drygt två veckor sedan att jag var gravid. Tungt att berätta för blivande sambon att jag trodde det - för han ville inte ha fler barn.. Men döm om min förvåning när han sa att han faktiskt ville ha barn med mig ändå! Jag har dock testat negativt två gånger när jag provat själv - dels på morgonurin i lördags och dels på middagsurin igår - stora feta minus blev det :(
    Med så ont i äggstockarna så ringde jag till kvinnokliniken och fick besked att jag skulle komma in direkt idag.. Sagt och gjort så åkte jag in för även om jag nu inte är gravid *snyft* så undrar jag ju varför mensen inte kommer och varför jag har så ont i äggstockarna.. Men gravid måste jag väl vara så som jag känner mig??
    De började med att ta ett urinprov från mig sen satt jag där i 2 timmar och en kvart och inget hände.. Panodilen jag tog på jobb kl 12 var försvunna ur kroppen sedan länge och jag hade sååå ont att jag gick och letade upp en sköterska och brast i gråt. De tog CRP som bara var på 6.. och hon berättade att jag inte var gravid.. suck.. Fast man har ju läst på nätet om flera flera flera stycken som testat själv och hos barnmorska och fått negativt och ändå haft bebbe i magen.. Vad ska man tro? Efter att jag gråtit lite hos sköterskan fick jag komma in först av alla väntade till läkaren som gjorde ett VUL på mig.. och allt såg bra ut på äggstockar och livmoder - fast hon hittade inte den högra av äggstockarna så jag vet inte hur hon kunde se att den såg bra ut då?? Hon sa också att jag inte var gravid!? Varför känner jag mig så förbaskat gravid då? Hon hade ingen förklaring alls till varför jag hade så molande och ibland huggande värk i äggstockarna och agerade som om hon inte ens trodde på mig....Är det klimakteriet eller? Är det därför jag gråter i tid och otid.. därför jag inte får min mens.. därför jag har en så konstig smak i munnen.. Det är väl bara att vänta och se... se om mensen kommer.. eller om det "ploppar" ut en bebbe... Vi vill ju ha bebbe! Inte klimakterie!

• Miss Perfect
    Annelie68 skrev 2010-10-19 23:35:44 följande:
    La in detta på "graviditetstest" också.. passar kanske bättre här.. någon som kan sprida lite ljus över mitt dilemma?
    Jag är ytterligare en som som undrar om kroppen spelar mig ett spratt! Är inne på BIM +16 idag och fick igår jätte jätte jätte ont i äggstockarna som hållit på hela dagen idag också... Precis som när jag var gravid med min dotter har jag varma fötter och mestadels i kroppen..ont i höfter och knän.. lite halsbränna.. kissar massor och för jämnan.. lite urinvägskänningar.. och magen har svullnat och är allmänt i vägen...framför allt så gråter jag elefanttårar för minsta lilla. Jag trodde såklart när mensen inte dök upp för drygt två veckor sedan att jag var gravid. Tungt att berätta för blivande sambon att jag trodde det - för han ville inte ha fler barn.. Men döm om min förvåning när han sa att han faktiskt ville ha barn med mig ändå! Jag har dock testat negativt två gånger när jag provat själv - dels på morgonurin i lördags och dels på middagsurin igår - stora feta minus blev det :(
    Med så ont i äggstockarna så ringde jag till kvinnokliniken och fick besked att jag skulle komma in direkt idag.. Sagt och gjort så åkte jag in för även om jag nu inte är gravid *snyft* så undrar jag ju varför mensen inte kommer och varför jag har så ont i äggstockarna.. Men gravid måste jag väl vara så som jag känner mig??
    De började med att ta ett urinprov från mig sen satt jag där i 2 timmar och en kvart och inget hände.. Panodilen jag tog på jobb kl 12 var försvunna ur kroppen sedan länge och jag hade sååå ont att jag gick och letade upp en sköterska och brast i gråt. De tog CRP som bara var på 6.. och hon berättade att jag inte var gravid.. suck.. Fast man har ju läst på nätet om flera flera flera stycken som testat själv och hos barnmorska och fått negativt och ändå haft bebbe i magen.. Vad ska man tro? Efter att jag gråtit lite hos sköterskan fick jag komma in först av alla väntade till läkaren som gjorde ett VUL på mig.. och allt såg bra ut på äggstockar och livmoder - fast hon hittade inte den högra av äggstockarna så jag vet inte hur hon kunde se att den såg bra ut då?? Hon sa också att jag inte var gravid!? Varför känner jag mig så förbaskat gravid då? Hon hade ingen förklaring alls till varför jag hade så molande och ibland huggande värk i äggstockarna och agerade som om hon inte ens trodde på mig....Är det klimakteriet eller? Är det därför jag gråter i tid och otid.. därför jag inte får min mens.. därför jag har en så konstig smak i munnen.. Det är väl bara att vänta och se... se om mensen kommer.. eller om det "ploppar" ut en bebbe... Vi vill ju ha bebbe! Inte klimakterie!
    Oj vad vi har liknande symtom, är på BIM+17 och ska till bm på torsdag. Börjar mer och mer misstänka att man är gravid när symtomen ökar och blir starkare, och dessutom känns de inte alls som jag ska ha min mens snart.
    Jag hoppas inte jag är i klimakteriet iaf, 21 år och i klimakteriet vore ju illa :) Får hoppas de gömmer sig nått där inne, läste om en annan tjej som gjorde ul efter BIM och dom såg inga tecken på graviditet, några dagar senare plussade hon så hoppas finns ju faktiskt kvar :)
    (¯`°?.¸ ♥ Nikita 100120 ¸ BIM 100902 ♥ ¸.?°´¯)
  • And3RZsoN

Testade nu på morgonen... men ngt positivt svar vart det ej...
    Var väl ngt fel på detta test ja testade pos med...
    åååh så trött ja blir på detta... :(
    Å vart e mensen?
    Har mailat om hur besviken jag är på billiga testers, Test... men som sagt man får ju vad man betalar för :(

• Madickis

BIM+3, ingen mens och två negativa tester. Fattar ingenting, men mensen kommer säkert snart

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!