Annelie68 skrev 2010-10-19 23:35:44 följande:
La in detta på "graviditetstest" också.. passar kanske bättre här.. någon som kan sprida lite ljus över mitt dilemma?
Jag är ytterligare en som som undrar om kroppen spelar mig ett spratt! Är inne på BIM +16 idag och fick igår jätte jätte jätte ont i äggstockarna som hållit på hela dagen idag också... Precis som när jag var gravid med min dotter har jag varma fötter och mestadels i kroppen..ont i höfter och knän.. lite halsbränna.. kissar massor och för jämnan.. lite urinvägskänningar.. och magen har svullnat och är allmänt i vägen...framför allt så gråter jag elefanttårar för minsta lilla. Jag trodde såklart när mensen inte dök upp för drygt två veckor sedan att jag var gravid. Tungt att berätta för blivande sambon att jag trodde det - för han ville inte ha fler barn.. Men döm om min förvåning när han sa att han faktiskt ville ha barn med mig ändå! Jag har dock testat negativt två gånger när jag provat själv - dels på morgonurin i lördags och dels på middagsurin igår - stora feta minus blev det :(
Med så ont i äggstockarna så ringde jag till kvinnokliniken och fick besked att jag skulle komma in direkt idag.. Sagt och gjort så åkte jag in för även om jag nu inte är gravid *snyft* så undrar jag ju varför mensen inte kommer och varför jag har så ont i äggstockarna.. Men gravid måste jag väl vara så som jag känner mig??
De började med att ta ett urinprov från mig sen satt jag där i 2 timmar och en kvart och inget hände.. Panodilen jag tog på jobb kl 12 var försvunna ur kroppen sedan länge och jag hade sååå ont att jag gick och letade upp en sköterska och brast i gråt. De tog CRP som bara var på 6.. och hon berättade att jag inte var gravid.. suck.. Fast man har ju läst på nätet om flera flera flera stycken som testat själv och hos barnmorska och fått negativt och ändå haft bebbe i magen.. Vad ska man tro? Efter att jag gråtit lite hos sköterskan fick jag komma in först av alla väntade till läkaren som gjorde ett VUL på mig.. och allt såg bra ut på äggstockar och livmoder - fast hon hittade inte den högra av äggstockarna så jag vet inte hur hon kunde se att den såg bra ut då?? Hon sa också att jag inte var gravid!? Varför känner jag mig så förbaskat gravid då? Hon hade ingen förklaring alls till varför jag hade så molande och ibland huggande värk i äggstockarna och agerade som om hon inte ens trodde på mig....Är det klimakteriet eller? Är det därför jag gråter i tid och otid.. därför jag inte får min mens.. därför jag har en så konstig smak i munnen.. Det är väl bara att vänta och se... se om mensen kommer.. eller om det "ploppar" ut en bebbe... Vi vill ju ha bebbe! Inte klimakterie!
Oj vad vi har liknande symtom, är på BIM+17 och ska till bm på torsdag. Börjar mer och mer misstänka att man är gravid när symtomen ökar och blir starkare, och dessutom känns de inte alls som jag ska ha min mens snart.
Jag hoppas inte jag är i klimakteriet iaf, 21 år och i klimakteriet vore ju illa :) Får hoppas de gömmer sig nått där inne, läste om en annan tjej som gjorde ul efter BIM och dom såg inga tecken på graviditet, några dagar senare plussade hon så hoppas finns ju faktiskt kvar :)