• Miss Perfect

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Kan man inte ta blodprov som mäter hcg i blodet? Kan man inte fråga om ett sånt när man gått och väntat hur många dagar som helst och varken får mens eller plus? Är BIM+15 och det börjar bli väldigt drygt på att vänta och inte veta faktiskt!

• Miss Perfect
    TapetKlister skrev 2010-10-17 21:51:08 följande:
    Det där undrar jag också! Men dom brukar väl vilja att man ska vänta 10 dagar iaf efter BIM, har för mig att jag läst någon sånt, fast jag vet inte?
    Har också läst att man ska vänta 10 dagar efter BIM, tog morgonurin på BIM+10 och kväll på BIM+12 och nu orkar ja inte slänga ut mer pengar på att få negativa test. Det är ju så tråkigt och bara gå och vänta, man vill ju iaf veta :)
  • Miss Perfect
    Dutten6 skrev 2010-10-18 13:29:50 följande:
    ja ska få göra vul imorrn, nån som gjort nåt så tidigt om d nu skulle va nåt? vad kan man se då? v4+6
    Förvänta dig inte att man ser ett tickande hjärta då, har läst om flera som varit i vecka 7-8 och inte sett hjärtat då. Men tror dom skulle se om de var en graviditet, men inte säkert alls. Vet en annan tjej som var BIM+4 när hon gjorde ultraljud och testade negativt, dom såg ingen graviditet och några dagar senare plussade hon. Håller tummarna för att dom ser ett litet embyro där inne :)
    (¯`°?.¸ ♥ 100120. BIM100902 ♥ ¸.?°´¯)
  • Miss Perfect
    susieq82 skrev 2010-10-19 11:24:30 följande:
    här har det inte hänt något än. Har inte testat för jag vill inte bli besviken och slösa på test i onödan. 
    Så min strategi är att bara vänta ut. Tur att jag ska börja min praktik idag så jag har lite annat att tänka på.

Lycka till allihopa! 
    Samma här, vågar itne göra fler test så går bara och väntar och väntar, jobbiga är att jag mer och mer tror att jag är gravid så kommer förmodligen bli förkrossad ändå om de visar sig neagitvt längre fram. Men känns så onödigt att ta test efter test som ändå ska visa negativt.

Håller tummarna :)
    (¯`°?.¸ ♥ 100120. BIM100902 ♥ ¸.?°´¯)
  • Miss Perfect
    Annelie68 skrev 2010-10-19 23:35:44 följande:
    La in detta på "graviditetstest" också.. passar kanske bättre här.. någon som kan sprida lite ljus över mitt dilemma?
    Jag är ytterligare en som som undrar om kroppen spelar mig ett spratt! Är inne på BIM +16 idag och fick igår jätte jätte jätte ont i äggstockarna som hållit på hela dagen idag också... Precis som när jag var gravid med min dotter har jag varma fötter och mestadels i kroppen..ont i höfter och knän.. lite halsbränna.. kissar massor och för jämnan.. lite urinvägskänningar.. och magen har svullnat och är allmänt i vägen...framför allt så gråter jag elefanttårar för minsta lilla. Jag trodde såklart när mensen inte dök upp för drygt två veckor sedan att jag var gravid. Tungt att berätta för blivande sambon att jag trodde det - för han ville inte ha fler barn.. Men döm om min förvåning när han sa att han faktiskt ville ha barn med mig ändå! Jag har dock testat negativt två gånger när jag provat själv - dels på morgonurin i lördags och dels på middagsurin igår - stora feta minus blev det :(
    Med så ont i äggstockarna så ringde jag till kvinnokliniken och fick besked att jag skulle komma in direkt idag.. Sagt och gjort så åkte jag in för även om jag nu inte är gravid *snyft* så undrar jag ju varför mensen inte kommer och varför jag har så ont i äggstockarna.. Men gravid måste jag väl vara så som jag känner mig??
    De började med att ta ett urinprov från mig sen satt jag där i 2 timmar och en kvart och inget hände.. Panodilen jag tog på jobb kl 12 var försvunna ur kroppen sedan länge och jag hade sååå ont att jag gick och letade upp en sköterska och brast i gråt. De tog CRP som bara var på 6.. och hon berättade att jag inte var gravid.. suck.. Fast man har ju läst på nätet om flera flera flera stycken som testat själv och hos barnmorska och fått negativt och ändå haft bebbe i magen.. Vad ska man tro? Efter att jag gråtit lite hos sköterskan fick jag komma in först av alla väntade till läkaren som gjorde ett VUL på mig.. och allt såg bra ut på äggstockar och livmoder - fast hon hittade inte den högra av äggstockarna så jag vet inte hur hon kunde se att den såg bra ut då?? Hon sa också att jag inte var gravid!? Varför känner jag mig så förbaskat gravid då? Hon hade ingen förklaring alls till varför jag hade så molande och ibland huggande värk i äggstockarna och agerade som om hon inte ens trodde på mig....Är det klimakteriet eller? Är det därför jag gråter i tid och otid.. därför jag inte får min mens.. därför jag har en så konstig smak i munnen.. Det är väl bara att vänta och se... se om mensen kommer.. eller om det "ploppar" ut en bebbe... Vi vill ju ha bebbe! Inte klimakterie!
    Oj vad vi har liknande symtom, är på BIM+17 och ska till bm på torsdag. Börjar mer och mer misstänka att man är gravid när symtomen ökar och blir starkare, och dessutom känns de inte alls som jag ska ha min mens snart.
    Jag hoppas inte jag är i klimakteriet iaf, 21 år och i klimakteriet vore ju illa :) Får hoppas de gömmer sig nått där inne, läste om en annan tjej som gjorde ul efter BIM och dom såg inga tecken på graviditet, några dagar senare plussade hon så hoppas finns ju faktiskt kvar :)
    (¯`°?.¸ ♥ Nikita 100120 ¸ BIM 100902 ♥ ¸.?°´¯)
  • Miss Perfect
    Annelie68 skrev 2010-10-20 16:50:24 följande:
    Jag gjorde som jag skrev ovan och åkte hem ifrån jobb.. Var på toa när jag åkte från jobb och när jag kom hem var det dags igen..Nu har jag varit på toa typ 15 gånger idag och kissat  mycket varje gång.. det svider inte när jag kissar så att jag går mycket på toa har inte med någon ev. UVI. Fortfarande värk i små hugg i underlivet... Fortfarande ingen mens.. Fortfarande BMI +18 och absolut inga tecken på mens... Snurrar i huvudet! Vad är det för fel på mig? Mår lite illa..
    Fy vad jag tycker synd om dig. Men brukar de kännas så annars när du har UVI? Jag tycker mer de där låter som en graviditet, och varför är din mens så himla försenad? Det är tråkigt att du inte fick några svar förutom bli idiotförklarad typ :( Jag håller tummarna för att det visar sig ett plus iaf, lite hopp finns ju kvar så länge man inte får mensen :)
    apricos skrev 2010-10-20 13:24:27 följande:
    Jag blir så besviken på min gyn .... jag hamnar helt mellan stolarna....
    Vi har försökt ett år att bli gravida så då borde vi få hjälp att ta reda på vad som inte stämmer, men vi har haf ett missfall så därför kan dom inte hjälpa oss. Men om vi får 3 missfall då kan dom hjälpa oss.

Fattar inte ... om jag då inte berättat om mitt MS... då hade dom hjälp mig ... måste man undanhålla info för att få hjälp ????

Är så arg, frustrerad och ledsen ... BEEEHHUUUUUUUUUUUU !!!
    Säg att du fått fler missfall fast du inte har de? Väldigt tråkigt att dom inte hjälper en, man vill ju iaf veta om de är något fel..Och varför skulle dom hjälpa er om ni får 3 missfall men inte 1? Förstår inte hur dom tänker ibland.
    Håller tummarna!
  • Miss Perfect

Imorgon på morgonen ska jag ner till mvc och testa, är skitnervös! BIM+19, hoppas absolut på ett plus annars nyfiken på vad de kan va för fel på kroppen?

Snälla håll tummarna för mig :)

• Miss Perfect

Var hos bm idag, det var negativt. Men när jag berättade om mina symtom så sa hon att jag kunde va gravid fast de inte visade, deras test visar inte en tidig graviditet och jag hade förmodligen en nidblödning runt BIM, om de va en nidblödning och jag är gravid så skulle de inte ge utslag på deras test. Fick en ny tid på fredag nästa vecka, känns väldigt drygt o vänta nu..

Men sålänge mensen håller sig borta finns de ju hopp kvar :)

• Miss Perfect
    Annelie68 skrev 2010-10-21 17:48:43 följande:
    Jag vet inte vad som händer med mig. Som jag skrivit så har magen blivit större bara på en vecka.. är ju BIM+19 idag. Ingen förklaring hade de på KK i förrgår.. Smärtan i underlivet har lagt sig och övergått till en mjuk varm känsla strax under naveln och ner. Ringde KK akuten idag igen och de sa bara att jag inte var gravid enl VUL och gravtest. Hon läste i journalen och sa att allt sett alldeles normalt ut. När jag då ifrågasatte att allt sett bra ut då läkaren vid undersökningen inte hittade höger äggstock ställde hon sig frågande - det stod det ingenting om! Jag inf henne att läkaren sagt det flera gånger! Det känns som om livmodern växer... Vad faaan e det med mig??? Hon tyckte att jag skulle åka till vanliga akuten och sätta mig för det kunde vara något med tarmarna istället. Visst..fine.. men varför får jag inte mensen då? Först idag har jag fått flytningar - inte haft några nämnvärda efter senaste mensen. Flytningen är av en lite tjockare karaktär, vit i färgen och luktade ingenting.. Ingen ÄL flytning direkt så den otroliga smärtan i äggstockarna kan väl inte varit ÄL? Varför känner jag mig som om jag var gravid i femte eller sjätte månaden då? Får väl snart ta och gå till en psykdoktor istället för det verkar vara där de vill placera mig på KK. Jag orkar inte åka upp på vanliga akuten och sätta mig! Jag har ju inte ont nu ju.. smärtan i äggstockar har gått över men jag känner mig sååå jävla fet! Till saken hör att jag gått ner 2 kilon på två veckor... inte upp.. hur kan då magen bli större??? Någon som varit skengravid någongång som känner igen sig?
    Jag tycker inte de låter som skengraviditet! För är man skengravid kommer mensen och symtomen försvinner när man får bekräftat att man inte är gravid. Förstår precis hur de känns just nu, är på samma dag som dig och magen ser ut som jag är i vecka 20 och jag känner mig verkligen gravid, men testen visar neg. Kan de inte varit att du haft senare äl och därför inte syntes nått på ul för det är för tidigt för att se nått? Men de e så tråkigt o gå omkring o inte veta, när kroppen säger att man är gravid och testen visar motsatsen..

vill bara ha ett svar nu, även om de är mensen orkar inte gå i ovetande längre..
  • Miss Perfect
    Ppilla skrev 2010-10-24 09:04:52 följande:
    + i morse=)
    Grattis!
  • Miss Perfect
    EQ85 skrev 2010-10-26 19:01:01 följande:

hjälp mig!!
    är dett spökstreck eller positivt????

tyckte att jag såg ngt på testet och lös bakom...då såg jag  strecket!!
    gjorde ett nytt ikväll och samma sak på det!!!!

Jag ser strecket  men det ser väldigt smalt ut, testa om några dagar igen, men hoppas ju såklart att det är ett streck och inte spökstreck :)
    Tr0ust skrev 2010-10-26 20:23:29 följande:
    Jag har plussat :) Åh är så lycklig :)

Lycka till alla andra :)
    Grattis! :)
  • Miss Perfect

Var på mvc idag, hon tyckte hon såg ett svagt streck som sen bara försvann? Gjorde en undersökning och hon sa att om jag är gravid så är det fortfarande tidigt. Fick en ny tid om 2 veckor, känns som en evighet, men iofs har jag väntat nu i 4 veckor på att få mensen så får väl se :) Hoppet finns ju sålänge mensen håller sig borta och känner inget att den kommer komma snart.

(¯`°?.¸ ♥ Nikita 100120 ¸ BIM 101002 ♥ ¸.?°´¯)
  • Miss Perfect

Fick en rosa prick på pappret förut, aldrig fått förut? Fick brunblandad flytning 3,4 och 5 dagar efter BIM, får väl se om det är mensen som är påväg nu efter 29 dagar, eller om den tänker hålla sig borta ännu längre.. Suck!

• Miss Perfect

Idag kom äntligen mensen, skönt med ett svar även om man blev lite för hoppfull när man skulle haft den för 30 dagar sen.. Men om 2 veckor är det bara o köra på igen ;)

• Miss Perfect
    TapetKlister skrev 2010-11-01 10:13:39 följande:
    Förstår vad du menar! Hur lång cykel brukar du ha? Tänkte om du brukar ha 30 dagar så kanske det var så att mensen hoppade över ett besök bara? Skönt med ägglossning snart iaf så du kan försöka på nytt :)
    Mellan 28-32 ungefär, oftast kommer den på dag 28. Den har alrid hoppat så innan, men den kände väl bara för att jävlas lite :)

Hur går de för dig, när ska du ha äl igen? :)
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!