• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • Aifos82

Hej, jag hänger på....

Hade BIM den 10/11 så +3 o ingen mens i sikte än, gjorde ett grav test i måndags som visade neg. tänkte vänta en vecka och göra ett nytt om inte mensen dykt upp tills dess.

Har inte haft så mycket symtom, inte mer än ömma bröst och lite känningar i tjejmagen:) man hoppas ju men törs liksom inte hoppas för mycket. Mensen hoppade över en vecka i juli å då trodde jag att det var ett frö men inte då :(

Själv då? några symtom?

Hoppas på ett +
  • TapetKlister

Aifos82: Ojoj, duktig du är som klarar att vänta en hel vecka, jag klarar typ som max varannan dag!

Okii då är det ungefär som för mig då, eller dag 9&10 efter ägglossningen hade jag molvärk och älflytningar, jätte konstigt! Låter nästan som jag hade ägglossning då fast jag körde med ÄLstickor, och fck positivt sticka den 23e, 24e och 25e så låter konstigt. Nu har jag lite smått illamående (väldigt lite), lite känningar i magen och ömma bröstvårtor. Men som du säger, man vågar inte hoppas riktigt ändå! Jag fick ju dessutom negativt idag så :/

Längtar <3
  • Aifos82
    TapetKlister skrev 2010-10-13 15:14:05 följande:
    Aifos82: Ojoj, duktig du är som klarar att vänta en hel vecka, jag klarar typ som max varannan dag!

Okii då är det ungefär som för mig då, eller dag 9&10 efter ägglossningen hade jag molvärk och älflytningar, jätte konstigt! Låter nästan som jag hade ägglossning då fast jag körde med ÄLstickor, och fck positivt sticka den 23e, 24e och 25e så låter konstigt. Nu har jag lite smått illamående (väldigt lite), lite känningar i magen och ömma bröstvårtor. Men som du säger, man vågar inte hoppas riktigt ändå! Jag fick ju dessutom negativt idag så :/
    Haha, ja jag försöker hålla mig men vill helst bara springa in på toa och göra ett test, speciellt nu när jag fick tester med posten:) men e så rädd att det ska vara neg.

Ja det låter lite konstigt med älflytningar efter ÄL men men kroppen e ju lite knepig ibland:)

det kan ju kanske vara så att hcg-nivån inte är tillräckligt hög än för oss båda för att det ska syns på testet? man kan ju hoppas(lura sig själv) på det :/

Hoppas att det inte blir nån mens utan ett STORT starkt + vid nästa test för oss båda!! Hjärta
    Håller tummarna
  • TapetKlister

Haha jaa har man tester hemma blir det ju helt klart lite svårare! Jo det har du rätt i, fast samtidigt känner jag att om jag väntar med att testa så kanske jag bara lurar mig själv och tror att jag är gravid fast jag inte är det :/

Ja vi får hoppas det, för plus vill vi ha! Vore sååå underbart! <3
    Vilken försök är du på?

Längtar <3
  • Aifos82

Ja det e svårt att låta bli, tror faktiskt jag ska göra ett test imorron bitti, kan nog inte hålla mig! =)

Läste på info bladet jag fick med teststickorna att om man gjort ett test på bim dagen och fick neg ska man vänta 48 timmar och göra ett nytt om mensen inte kommit så det blir nog ett test imorn =)

Vi är på 3e försöket...hoppas på tredje gången gillt.

• rumpelstilskin
    Aifos82 skrev 2010-10-13 15:02:24 följande:
    Hej, jag hänger på....

Hade BIM den 10/11 så +3 o ingen mens i sikte än, gjorde ett grav test i måndags som visade neg. tänkte vänta en vecka och göra ett nytt om inte mensen dykt upp tills dess.

Har inte haft så mycket symtom, inte mer än ömma bröst och lite känningar i tjejmagen:) man hoppas ju men törs liksom inte hoppas för mycket. Mensen hoppade över en vecka i juli å då trodde jag att det var ett frö men inte då :(

Själv då? några symtom?
    Hoppas det är ok om man hoppar in här!
    Trodde först det var jag som skrivit ditt inlägg!! Stämmer precis in om du menar 10/10:)

Mina symtom är:
    *lätt illamående i perioder under dagen
    *något ömmande bröstvårtor
    *HUNGRIG hela tiden fast ändå ingen matlust!?
    *kissnödig mycket mer än vanligt

Har en gravsticka till men vet inte när jag ska våga testa igen

Håller tummarna för er!
  • vänvätte

Jag hoppar också in här. Jag hade bim i fredags 8/10, alltså BIM+6. Inga speciella symtom. Testade igår och fick neg. Jag tror inte riktigt att det är något, men kan inte låta bli att hoppas.

Ska vänta till lördag och testa igen. Det är vårat tredje försök också...

• apricos

Här är en till, Är tyvärr en som letar symtom men jag har ordenlig mensverk sen 5 dagar tillbaka innan dess har det molat på i magen och rikligt med ÄL-flytningar...
    Jag testade med ÄL stickor och fick positivt den 25... men tyvärr neg på grav test.....Antingen har kroppen hakat upp sig eller ..... Vet ni hur långt efter BIM som man fortfarande kan hoppas på plus ?

• TapetKlister
    rumpelstilskin skrev 2010-10-13 21:26:52 följande:
    Hoppas det är ok om man hoppar in här!
    Trodde först det var jag som skrivit ditt inlägg!! Stämmer precis in om du menar 10/10:)

Mina symtom är:
    *lätt illamående i perioder under dagen
    *något ömmande bröstvårtor
    *HUNGRIG hela tiden fast ändå ingen matlust!?
    *kissnödig mycket mer än vanligt

Har en gravsticka till men vet inte när jag ska våga testa igen

Håller tummarna för er!
    Det där med ingen matlust har jag med, typ enda som jag känner att jag har matlust när jag äter Maxmat, haha!
    apricos skrev 2010-10-14 08:53:14 följande:

Här är en till, Är tyvärr en som letar symtom men jag har ordenlig mensverk sen 5 dagar tillbaka innan dess har det molat på i magen och rikligt med ÄL-flytningar...
    Jag testade med ÄL stickor och fick positivt den 25... men tyvärr neg på grav test.....Antingen har kroppen hakat upp sig eller ..... Vet ni hur långt efter BIM som man fortfarande kan hoppas på plus ?

Jag har läst om dom som plusat 2 veckor efter BIM, så det är nog vääldigt olika det där! Fast jag tycker att dom flesta verkar plusa innan BIM, varför kan inte vi också få göra det? :O
    Allt är så himla osäkert, - först så är det allt det här med gravsytom som lika gärna kan vara äl-symtom och symtom på att mensen dyker upp.
    Är mensen sen, - så kan den helt enkelt bara vara sen för att man är stressad, äter för dåligt, eller att man haft äl senare än man trott.
    Får man en negativ gravsticka efter BIM, - så kan man ändå vara gravid, fast kanske inte
    Varför kan det inte vara så enkelt, har man symtom och mensen är sen så är man gravid oavsett vad stickan säger? :P
    Längtar <3
  • apricos
    TapetKlister skrev 2010-10-14 10:02:41 följande:
    Det där med ingen matlust har jag med, typ enda som jag känner att jag har matlust när jag äter Maxmat, haha!
    apricos skrev 2010-10-14 08:53:14 följande:

Jag har läst om dom som plusat 2 veckor efter BIM, så det är nog vääldigt olika det där! Fast jag tycker att dom flesta verkar plusa innan BIM, varför kan inte vi också få göra det? :O
    Allt är så himla osäkert, - först så är det allt det här med gravsytom som lika gärna kan vara äl-symtom och symtom på att mensen dyker upp.
    Är mensen sen, - så kan den helt enkelt bara vara sen för att man är stressad, äter för dåligt, eller att man haft äl senare än man trott.
    Får man en negativ gravsticka efter BIM, - så kan man ändå vara gravid, fast kanske inte
    Varför kan det inte vara så enkelt, har man symtom och mensen är sen så är man gravid oavsett vad stickan säger? :P
    Hahha... skrattar när jag läser ditt inlägg med lite sorg i hjärtat,
    Någon borde uppfinna en mens-sticka. Så man kan kolla i fall den i alla fall är påväg =)
    Jag håller mina tummar för oss alla att våra + bara är sena.

Själv känner jag sådan frustration över att jag itne kan påverka processen, hur hamnar man i denna konstiga loop av stickor och längtan när man inte äns tänkte på barn för 6 månader sen :S
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!