• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • TapetKlister

Haha jaa men lite komiskt är det ändå, allt är så osäkert, så varför sitter man egentligen och analyserar kroppen hela tiden, söker efter symtom och så och som bonus på det så har man säkert inte ett enda symtom den gången man väl är gravid!
    Ja men eller hur!  Menssticka det vore något det, kanske ska vi ta och uppfinna en sån? :P

Jag har alltid varit sådär, vill jag ha något så ska jag ha det på en gång, mitt tålamod är lika med noll!
    Ibland känns det bara som att stickorna förvirrar än mer än vad de hjälper, eller iaf äl-stickorna, för dom säger ju att man kan få utslag när ägglossningen är på gång, när mensen är på gång och om man är gravid, så ja det är ju en allt i alla sticka typ? Haha!

Men jo plus ska vi ha, nu :D

Längtar <3
  • apricos

Jag tänkte faktisk hoppa över stickorna nästa månad för vi bakar ändå varranan dag .... och jag får utslag på dom precis hela tiden ... under mens, efter mens, vid ÄL, efter ÄL, innan mens..... så det är att kasta pengar i sjön för min del.

Nu är mitt mål söndag, om inte tant röd kommit så provar jag Grav test igen. Än så länge får jag hoppas att min mensverk är nått som gror.

• TapetKlister

Apricos: Vad kör du med för test? Konstigt att du får utslag på dom hela tiden, fast dom kanske är gjorda så också, för tanken med testen är väl att man ska använda dom under den tden där man tror att man har äl, sen när man fått första positiva stickan så ska man sluta med dom?
    men jag förstår din tanke, dom där pengarna kan man lägga på mysiga saker istället, för det blir väldigt mkt pengr i slutändan!

Längtar <3
  • Aifos82

Jag blir galen...gjorde ett till gravtest i morse som så klar va neg! Tror jag är skengravid....

Nu tror jag att jag struntar i stickorna ett tag och om mensen inte kommer i mitten av nästa vecka ringer jag till BM och frågar. Men det e ju så frustrerande antingen så är man gravid eller så kan väl mensen komma så man kan börja om på nytt!!

rumpelstilskin skrev 2010-10-13 21:26:52 följande:
    Hoppas det är ok om man hoppar in här!
    Trodde först det var jag som skrivit ditt inlägg!! Stämmer precis in om du menar 10/10:)

Mina symtom är:
    *lätt illamående i perioder under dagen
    *något ömmande bröstvårtor
    *HUNGRIG hela tiden fast ändå ingen matlust!?
    *kissnödig mycket mer än vanligt

Har en gravsticka till men vet inte när jag ska våga testa igen

Håller tummarna för er!

;) Ja så klart 10/10...

Jag har börjat ha lite lätt illamående under dagarna, hade jätteömma bröst fram till i tisdags, nu just inget alls men dom känns liksom fylligare än vanligt. Fast det kan ju lika gärna vara inbillning...:/

Håller tummarna för er allihopa och tycker att det känns skönt att jag inte är ensam i denna frustration!

Stor kram!!

Hoppas
  • apricos

Vad kan det finnas för anledning att inte grav testen visar positivd ... om man är gravid dvs.

• TapetKlister

Graviditetstestet mäter halten hcg i kroppen, får man negativt på testen trots att man är gravid beror det troligtvis på att kroppen inte hunnit producera tillräckligt med hcg så att testet känner av det, man är då s.k. låghormonare!

Längtar <3
  • Andreae

Här är en till som väntar på att mensen ska komma.. eller inte komma....;) 

Om man ska utgå från mina vanliga cykler så har jag 35 dagar. Men förra månaden hade jag 31 dagar då jag knaprade rosenrot. Men jag skippade det denna månaden. Så om jag ska utgå från 35 dagar så skulle jag haft mens den 10/10 , om jag skulle utgå från 31 dagar så skulle jag haft mensen  typ den 6/10! 

Har haft menskänningar från och till i en vecka nu, och jag kutar alltid på toa för jag tror att mensen har kommit, men icke... jag blir galen!

Något väldigt konstigt hände mig för  1 och en halv vecka sen, jag vaknade mitt i natten och hade en OTROLIG jäkla mensvärk, har aldrig haft så ont förut men jag tog en ipren så kunde jag somna om efter en halvtimme..weird....
    Tog gravtest igår men det visade minus :( sånt här gör mig galen! det kanske är rosenroten som spökar?

Ursäkta för det långa inlägget, ni orkar säkert inte läsa :P  

• TapetKlister
    Vänvette: Ojoj, BIM+6, håller tummarna för att det tagit sig för din del! :) Drygt att man ska behöva gå över BIM sådär, sen dessutom bara få negativa test, usch vad less man blir alltså!

Aifos82:
    Ja men att man blir! Jag blir rent av nervös över att gå på toaletten, tänker hela tiden, "nu kommer mensen" men det gör den inte, sen på morgonen så håller man tummarna som tusan för att man ska få ett plus, men icket! Fast iofs är jag bara på BIM+3 än så länge, man har ju läst om dom som varit på BIM+20 och fortfarande i samma situation som oss, får hoppas att man inte går över sååå länge iaf utan att få plus!

AndreaE: Klart vi orkar läsa! Och välkommen!
    Jag har aldrig testat rosenrot så jag vet inte så mycket om det, fast vad jag har hört så ska det göra cykeln kortare? Fast eftersom du bara åt en månad så är det svårt att veta!

Låter konstigt med mensvärken, fast man kan väl få det om man är gravid, så vi får hoppas att det är ett tecken på graviditet :)
    Förstår vad du menar, sjukt drygt med ovissheten!
    Längtar <3
  • ulricaz

Jag hade BIM i dag. Har en mens som annars är som en klocka. Testat har jag gjort i en vecka minst! Bara neg eller sk spökstreck:(

• TapetKlister

Ulricaz: Välkommen! Tråkigt att även du också bara får negativt, fast vi ska vara glada att mensen inte dykt upp ännu, för det ger ju ändå lite hopp om ett plus om några dagar! Vad är det för test du testar med?

Längtar <3
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!