• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • TapetKlister

Aifos82: Ojoj, duktig du är som klarar att vänta en hel vecka, jag klarar typ som max varannan dag!

Okii då är det ungefär som för mig då, eller dag 9&10 efter ägglossningen hade jag molvärk och älflytningar, jätte konstigt! Låter nästan som jag hade ägglossning då fast jag körde med ÄLstickor, och fck positivt sticka den 23e, 24e och 25e så låter konstigt. Nu har jag lite smått illamående (väldigt lite), lite känningar i magen och ömma bröstvårtor. Men som du säger, man vågar inte hoppas riktigt ändå! Jag fick ju dessutom negativt idag så :/

Längtar <3
  • TapetKlister

Haha jaa har man tester hemma blir det ju helt klart lite svårare! Jo det har du rätt i, fast samtidigt känner jag att om jag väntar med att testa så kanske jag bara lurar mig själv och tror att jag är gravid fast jag inte är det :/

Ja vi får hoppas det, för plus vill vi ha! Vore sååå underbart! <3
    Vilken försök är du på?

Längtar <3
  • TapetKlister
    rumpelstilskin skrev 2010-10-13 21:26:52 följande:
    Hoppas det är ok om man hoppar in här!
    Trodde först det var jag som skrivit ditt inlägg!! Stämmer precis in om du menar 10/10:)

Mina symtom är:
    *lätt illamående i perioder under dagen
    *något ömmande bröstvårtor
    *HUNGRIG hela tiden fast ändå ingen matlust!?
    *kissnödig mycket mer än vanligt

Har en gravsticka till men vet inte när jag ska våga testa igen

Håller tummarna för er!
    Det där med ingen matlust har jag med, typ enda som jag känner att jag har matlust när jag äter Maxmat, haha!
    apricos skrev 2010-10-14 08:53:14 följande:

Här är en till, Är tyvärr en som letar symtom men jag har ordenlig mensverk sen 5 dagar tillbaka innan dess har det molat på i magen och rikligt med ÄL-flytningar...
    Jag testade med ÄL stickor och fick positivt den 25... men tyvärr neg på grav test.....Antingen har kroppen hakat upp sig eller ..... Vet ni hur långt efter BIM som man fortfarande kan hoppas på plus ?

Jag har läst om dom som plusat 2 veckor efter BIM, så det är nog vääldigt olika det där! Fast jag tycker att dom flesta verkar plusa innan BIM, varför kan inte vi också få göra det? :O
    Allt är så himla osäkert, - först så är det allt det här med gravsytom som lika gärna kan vara äl-symtom och symtom på att mensen dyker upp.
    Är mensen sen, - så kan den helt enkelt bara vara sen för att man är stressad, äter för dåligt, eller att man haft äl senare än man trott.
    Får man en negativ gravsticka efter BIM, - så kan man ändå vara gravid, fast kanske inte
    Varför kan det inte vara så enkelt, har man symtom och mensen är sen så är man gravid oavsett vad stickan säger? :P
    Längtar <3
  • TapetKlister

Haha jaa men lite komiskt är det ändå, allt är så osäkert, så varför sitter man egentligen och analyserar kroppen hela tiden, söker efter symtom och så och som bonus på det så har man säkert inte ett enda symtom den gången man väl är gravid!
    Ja men eller hur!  Menssticka det vore något det, kanske ska vi ta och uppfinna en sån? :P

Jag har alltid varit sådär, vill jag ha något så ska jag ha det på en gång, mitt tålamod är lika med noll!
    Ibland känns det bara som att stickorna förvirrar än mer än vad de hjälper, eller iaf äl-stickorna, för dom säger ju att man kan få utslag när ägglossningen är på gång, när mensen är på gång och om man är gravid, så ja det är ju en allt i alla sticka typ? Haha!

Men jo plus ska vi ha, nu :D

Längtar <3
  • TapetKlister

Apricos: Vad kör du med för test? Konstigt att du får utslag på dom hela tiden, fast dom kanske är gjorda så också, för tanken med testen är väl att man ska använda dom under den tden där man tror att man har äl, sen när man fått första positiva stickan så ska man sluta med dom?
    men jag förstår din tanke, dom där pengarna kan man lägga på mysiga saker istället, för det blir väldigt mkt pengr i slutändan!

Längtar <3
  • TapetKlister

Graviditetstestet mäter halten hcg i kroppen, får man negativt på testen trots att man är gravid beror det troligtvis på att kroppen inte hunnit producera tillräckligt med hcg så att testet känner av det, man är då s.k. låghormonare!

Längtar <3
  • TapetKlister
    Vänvette: Ojoj, BIM+6, håller tummarna för att det tagit sig för din del! :) Drygt att man ska behöva gå över BIM sådär, sen dessutom bara få negativa test, usch vad less man blir alltså!

Aifos82:
    Ja men att man blir! Jag blir rent av nervös över att gå på toaletten, tänker hela tiden, "nu kommer mensen" men det gör den inte, sen på morgonen så håller man tummarna som tusan för att man ska få ett plus, men icket! Fast iofs är jag bara på BIM+3 än så länge, man har ju läst om dom som varit på BIM+20 och fortfarande i samma situation som oss, får hoppas att man inte går över sååå länge iaf utan att få plus!

AndreaE: Klart vi orkar läsa! Och välkommen!
    Jag har aldrig testat rosenrot så jag vet inte så mycket om det, fast vad jag har hört så ska det göra cykeln kortare? Fast eftersom du bara åt en månad så är det svårt att veta!

Låter konstigt med mensvärken, fast man kan väl få det om man är gravid, så vi får hoppas att det är ett tecken på graviditet :)
    Förstår vad du menar, sjukt drygt med ovissheten!
    Längtar <3
  • TapetKlister

Ulricaz: Välkommen! Tråkigt att även du också bara får negativt, fast vi ska vara glada att mensen inte dykt upp ännu, för det ger ju ändå lite hopp om ett plus om några dagar! Vad är det för test du testar med?

Längtar <3
  • TapetKlister

Grattis Pillven till plusset! Kan tänka mig att det är så, det tar ett tag innan plusset sjunker in, plus att man kanske blir rädd att plusset ska försvinna, men om en vecka känns det nog genast bättre ska du se! :)
    Du plussade på BIM+4 eller? Är det första barnet?

Längtar <3
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!