• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Lappen

har en undran...
    hur gamla är era barn? detta år. skriv när dom fyllde/fyller år. kopiera och skriv så man vet lite om era små

emanuel 5 år den 28/1
    Ristin 4 år den 14 /9

• 7 michelingodingar

6barnsmamma: åhh vad fint gjortHjärta

xgirl:lider med dig vet juhur jobbigt det är med PMS

Lappen: vilket jobb det måstevara med alla renar

lunaria: jobbigt med dim sömn önskar något kunde gå vägen för dig iaf!! Hur går det med flytten? får du hjälp av någon?

Lappen: barn var det ja:

Fredrik 16 år den 22/6

Alexandra 13 år den 11/1

Filippa 12 den 23/10

Albert 6 år den 10/9

Freya 5 år den 5/11

Alwin 4 år den 14/11

Agathon 2 år den 11/4                         

• Lappen

7 michelingodingar: det var tätt mellan vissaGlad 

man har vuxit upp med det så är inte så svårt. men när man är tjej är det tyngre. man orkar inte allt. som att lyfta snöskotrar, motorcyklar m.m. men renarna klarar jag av men inte dom största tjurarna. men när man har ungar får man anpassa sig. men barnen är så stora så man kan lämna dom ett tag. dom ska bli van som jag har blivit. det är långa dagar, vänta på renar, gubben/gubbar, helikoptrar m.m.

• Xgirl83

Selma: 4½ år (snart)
    Arvid: 2 år den 20 maj

Nej jag kan trots allt inte klaga på pms:en denna gång. Det var bara den svackan, då började jag äta min medicin, och igår fick jag mens. Riktigt skönt.

Jag har grejat med Selmas rum nästan hela dagen, och det är i princip färdigt nu. Ska försöka lägga ut bilder i bloggen imorgon. Hon är såååå stolt och nöjd. Och det roliga är, att från att ha kommit till vår säng VARJE natt, så har hon nu dessa tre nätter hittills sovit som en stock hela natten i sin nya säng.

Zandra: Duktig du har varit! Såg på facebook att du haft en bra dag, härligt att höra!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

Lappen: Noah blir 5 år den 2/11 och Linn blir 2 år den 26/4

7michelingodingar: jodå, går bra med packning o allt. denna gång var det dock svårare att få ihop folk till flytten så jag får hyra hjälp för att få iväg möblerna och sen kommer en vän på lördag så hjälper Dan också att lasta bananlådor o grejer. så allt är under kontroll tror jag .

x-girl: ååh va fint det blev i Selmas rum . som sagt är jag väldigt avis på henne, skulle själv vilja ha ett sån tapet . så skönt för er del att hon sover i egen säng nu, det måste ju kännas otroligt bra!! hoppas hon fortsätter med det .

skönt att inte din pms höll i sig så länge då

i onsdags var det en otroligt bra dag. det var dags att lämna min anhöriggrupp. jag har inte varit där på nästan en månad pga sjukdomar o möten och nu kommer det bli så mycket med autismutbildningen så jag kommer inte hinna med möten på över en månad o då valde jag att sluta. känns otroligt att jag var så deprimerad för ett år sedan o känner så annorlunda idag . jag känner mig inte som samma människa längre tack vare min terapeut!! jag fick ett så fint avsked av goa tjejerna o min terapeut där jag fick stå i mitten o de önskade mig lycka till med hjälp av sinnesrobönen. det har ju varit fler som slutat tidigare, men det är bara jag som fått ett sån't avsked, men jag vet att jag betyder lite extra för min terapeut . vet inte hur många gånger han har sagt att jag är ett perfekt exempel att ta, att jag gjort allt rätt under detta år. det känns skönt att veta när jag tvivlar på mig själv . känns lite vemodigt att sluta, men jag känner att det är rätt ändå . dock så är jag 120% säker på att min terapeut kommer ringa för att kolla så allt är okej haha. . 

igår o idag har inte varit så tokigt heller. igår var jag och fikade med en kompis och idag så har jag, Dan o ungarna varit iväg o ätit pizza. vi har också kollat in lägenheten och Linn sa skrytsamt till Noah "Linn sova här". Hon såg lite purken ut när jag sa att Noah fortfarande ska sova i samma rum som henne .

imorgon har vi bokat eckerökryssning så det ska bli så kul . har varit lite orolig med tanke på Noah och hans vattenfobi, men han är jätteexalterad o repeterar "Noah ka åka båt på vattenpölen" . ja han kallar all samling av vatten för vattenpöl, låter rätt så kul . så både han och Linn är glada över att få åka och jag o Dan är jäkligt glada över att slippa tänka stå o laga påskmat för vi ska äta påskbuffé därTungan ute.

vad hittar ni på då över påsk nu??

• Ain

Hejsan och glad pask pa er!

Vad fint avslut du fick lunaria!

Vi är nu i österrike. Allt har varit bra här. Alltid skönt att fa lite hjälp med barnen, mat lagad och sadär. Vi har hunnit med att träffa endel kompisar, vi var en dag pa choklad festival i staden där de producerar all milkaschoklad. Den var saklart sponsrad med choklad. Dessutom var det inte sa mycket folk där för det duggregnade, sa paskararna som gick omkring med korgar fulla med choklad typ prackade pa en choklad för att bli av med den! Sa vi fick hur mycket choklad som helst. Gissa om barnen var nöjda Dessutom fanns det ett litet tag man kunde aka runt med och lite andra saker.

Däremot var jag lite mindre nöjd, för vi träffade pa ett par vi känner (och som känner den andra familjen vi var tillsammans med) som vi egentligen inte tänkte säga att vi var där till. Deras barn har nämligen kikhosta. Men det är ju lite svart att säga at dem att ga, när de helt uppenbarligen inte tänker ga, och menar att " nej troligast smittar det inte längre". Nu är jag lite orolig att vi blivit smittade. Tydligen kan man nämligen bli smittad även om man är vaccinerad, för skyddet avtar med tiden. Dessutom hade vi redan sagt att vi skulle hälsa pa hos dem pa mandag. Men det var innan vi visste att barnen har kikhosta. Sa nu funderar jag pa om vi ska lämna aterbud eller inte. Hur stor risk är det verkligen att man far det...

barn:
    Miriam 4.5 ar (2007 11 26)
    Benjamin 2 ar (2007 03 30)

• Ain

Hejsan

Lugnt pa jobbet idag. Alla är fortfarande pa pasklov verkar det som

Hoppas alla haft en bra paskhelg. Vi är nu tillbaka i Geneve. Lite tufft att börja jobba igen, men det gick bra

Ska försöka titta in i din blogg Xgirl - behöver ju inspiration till Miriams nya rum, i nya huset

• lunaria

Ain: vilken härlig påsk ni har haft då, det där med chokladfestival lät ju verkligen kul, tur dock att jag inte bor där då . skönt att få avlastning med barn o få mat serverad, sån't är ju guld värt

ang kikhosta så har jag själv haft det som barn och om någon ens skulle närma mig med det så skulle jag nog springa . okej, ni kunde ju knappast ha gjort något där ni stod då, men jag skulle iaf skippa middag tillsammans med de. konstant hosta i flera månader är något av det värsta jag har varit med om måste jag säga. 

x-girl: så fint det blev i både Selmas och Arvids rum, diggar verkligen bil-lampan

vi hade en bra påskafton. dock lite jobbigt med fulla ungdomar på bussresan fram o tillbaks . man är van vid att det kan va lite fylla, men det var extremt så Dan ska ringa o klaga faktiskt. men själva båtresan var bra. hade iofs önskat att man haft koppel eller sele på Liann, ungen rymde ju titt som tätt o lekte bland annat kurra gömma i taxfree'n. herregud hon var verkligen superspeedad. maten var ju såklart helt suverän, så gott!! vi fuskade med två små grejer från dessertbordet, men annars överlevde vi påsken utan godisfrossa . är så skönt att både jag o Dan går på samma diet .

Linn har tjatat om att åka båt fler gånger, men det får man se om man orkar . med Noah gick det bra, han förstod inte förrän i slutet av båtresan att vi verkligen var på en båt . då gick vi ut på däck och man såg nästan hur han fick gelében där . sen var det ju mindre lyckat att de hade satt upp någon slags tapet som var havsmotiv på i hissen, men det var det enda som hände, annars var han lugn som en filbunke trots ny upplevelse och mycket folk på båten   lite lustigt för vi trodde det skulle bli jobbigt med Noah, men det var Linn som var jobbigast att ha med sig.

sen har vi i princip bara packat grejer o fixat. jag är helt slut, så allergisk pga dammet som blivit med alla kartonger. kan knappt andas eller prata ibland så det är jobbigt nu. och mitt bäcken gör så ont . men bara några dagar kvar nu, jag längtar!!        

• Ain

ajda, ja nu är det ju försent eftersom vi redan hälsat pa hos dem Jag hoppas ju verkligen att vi inte far det, men det kändes som att det nästan kunde kvitta eftersom vi redan varit sa nära barnet en gang tidigare. Jag hoppas pa att vi, om vi far det, inte far det sa allvarligt eftersom vi redan varit vaccinerade. Jag undrar om du var vaccinerad mot kikhosta? Tydligen vaccinerade vi inte i sverige mot kikhosta under en viss tid, fran 1979 till nagon gang pa 80-talet. Och har man inte varit vaccinerad sa far man saklart den riktigt svara "versionen". Eller fick du den trots vaccinering?
    Jag har en kompis här nere som tydligen fick kikhosta trots vaccinering, sa helt omöjligt är det ju inte. Hon rekommenderade det inte heller...

Vad roligt att det blev lyckat med batresan. Fast det är klart, jag kan tänka mig att det kan vara ganska stressigt med barn som springer iväg sadär. Mina barn är likadana

Vad fina rummen blev Xgirl. Selmas rum är ju ett rum för en riktigt stor tjej Och vilka roliga detaljer i Arvids rum. Kan man snurra pa ratten ocksa?

• Ain

Nämen, jag sag just att Selma kan cykla utan stödhjul! Wow. Vad avancerat det känns, men det kanske är nagot de börjar kunna i denna alder? Jag har inte ens kommit pa tanken att man kanske skulle kunna försöka ta bort dem...

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)