• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 6barnsmamman

Hallå, minns ni mig... tiden bara rinner iväg!!! försöker skriva snabbt som attan nu innan Elsa vaknar!!! Nu ska vi se! Lappen : Mina barn är Christoffer -92 (bonus) , Kim -93, Erica-95, Simon-97, Anton-02, Ida-09 och Elsa-11 Flörtmina fyra älsta är från ett tidigare förhållande o de två yngsta med min nuvarande sambo. Kim bor heltid hos mig men de andra tre är hos sin pappa varannan vecka. Så här växlar det ordentligt, ibland är vi många o ibland inteGlad
    7michelingodingar: vad häftigt med resan!!! Vad ska ni välja då? Tänk om man kunde vinna en resa... *avundsjuk*....Vad synd att ni inte kommer läsa mot örebro då, annars hade du ju kunnat hälsa på mig! Kim har sökt in på universitetet nu, vet ni vad han har högst på listan? Luleå!!!! hur ska jag klara mig.....
    Vad knepigt med kräkningarna förresten, hur länge har det hållit på så då?
    Ain: vad häftigt att se huset växa fram sådär!!! När är det beräknat o vara klart? Om du väntar ett par år så kan du få låna Erica som au pair hon vill ut o resa efter gymnasiet säger hon o hon är jätteduktig med barn , har övat lite på syskonen
    Lunaria: vad spännande det lät med familjelägret! Är nog jättebra o träffa andra i samma situation o höra hur det funkar för dom, hoppas ni kan få bidrag till det! Har det gått bra med flytten i alla fall? Skönt att du får hjälp med flyttstädningen, det är ju det tråkigaste som finns!!!
    x-girl: jobbigt o behöva äta medicin hela tiden, men om du verkligen känner att du mås så mycket bättre så är det ju värt det eller hur? Jag tycker på senare år att jag kännt av pms o sånt mer än när jag var yngre, än så länge ammar jag ju rätt mycket men får se om jag ska prova nått när mensen hoppar igång igen.
    Ha en bra dag nu alla, freeeeedag idag! Här ska det städas, dags o sätta fart nu! ska försöka slita mig från symaskinen lite oftare o titta in här Glad 

• Ain

Förresten, vet ni vad jag kom pa? jag ska ju till Uppsala i sommar -vi kanske kan träffas da Lunaria!? (och andra hagade i närheten saklart...) Tror vi är där typ 14-15 Juli.

6barnsmamma: ja, hon far väl höra av sig när det är dags da  Om inget ändras behöver vi det säkert även om ett par ar

7mich: ja jag läste om din resa. vad kul! JAg hade nog tagit antingen spa eller teater, för det är nagot man typ aldrig gör annars... Fast ska det vara med barnen är kanske finlandsresan roligare.

Huset blir klart innan jul nagon gang hoppas vi. Kanske i oktober, men troligast blir det lite mer förseningar, sa innan jul säger vi...        

• lunaria

x-girl: jaha så man kan räkna ut sån't, det har jag aldrig gjort . men va bra att du själv räknat fel då

jag ska gå in på länken igen, förra gången hackade det ju bara för mig. har inte världens bästa uppkoppling här.

ang pms så är jag sjukt glad över att jag fick prova nya p-piller för de hjälper mot min pms fastän jag egentligen fick de utskrivna för något helt annat .

Ain: jag ska genast skriva upp den 14-15:e i kalendern så man kan ses någon av dagarna. hade varit jättekul att ses igen o jag får väl ta med mig ungarna denna gång . ska hela familjen med till Sverige??

skönt att ni hittat en au pair, hoppas hon är bra  

kul att så mycket händer med huset nu . har ibland när jag varit hos Dan kollat på en tv-kanal som ofta sänder mycket om renoveringar och husbygge o sån't, är så himla roligt att se på så jag kan tänka mig att det blir roligt för er

7 michelingodingar: alla kan få såna där blackouter så det är ingen fara, viktigaste är ju att du blir godkänd iaf o slipper göra om

härligt som sagt med resan, sån't är så kul ju

ja jag hoppas ju iaf att Dan tar in allt och förstår varför HAN också behöver hjälp.

6barnsmamman: kollar ju in dig på FB så jag minns dig fortfarande . va kul att du syr så mycket . jo flytten gick faktiskt ganska smidigt denna gång.

i helgen så ska faktiskt Dan iväg o hämta en vagn. var för ett par veckor sen jag hintade om att vi behöver skaffa en ny vagn, helst en sulky istället . så nu var det en som hade ute annons så vi ska köpa en Acta Graco sulky mosaic med nytt regnskydd o fotsack .

idag så ska jag skicka in ansökan ang utbildningen iaf. det får bära eller brista, men jag vet iaf att jag är sjukt less på att bara gå hemma nu

sen är det dags att hämta ungarna, jag längtar fastän jag är väldigt trött just nu. har nu uppehåll en vecka med mina p-piller, längtar tills måndag då jag ska börja igen .    

• Xgirl83
    Lunaria: Nej meritvärdet vet jag inte hur man räknar ut själv, utan det jag hade försökt räkna ut var mitt snittbetyg, och det blir ju inte riktigt samma sak. Vad kul att du söker in på den där utbildningen! Du kan ju alltid tacka nej om det skulle vara så, men nu har du sökt i alla fall. Vad roligt med ny vagn!

Ain: Ja man kan se sitt meritvärde om man loggar in där, eller åtminstone kan man det om de har ens betyg registrerade. Kul att du sökt en franska-kurs, det är ju smart att du kan plugga det via Sverige sådär. Spännande med att ni hittat en au-pair.

7 michelingodingar: Jaha, så ni måste själva söka in på distanskurs för utbildningen? Det var ju lite konstigt. Häftigt att du vann en resa!

6-barnsmamman: Vad kul att du har så mycket på gång hela tiden, låter som att du får mycket sytt.

Vad gör ni i helgen då? Här blir det nog lugnt, skulle behöva greja här hemma. Men Andreas ska ta med sig barnen hem till sin mamma en stund så att jag kan plugga teori i lugn och ro.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain

Kollade just in mitt meritvärde - känns ju helt nytt för mig, som har betyg enligt siffersystemet. Och lite irriterad jag blir när det visar sig att jag inte kan fa de där extra meritpoängen, eftersom man med sifferbetyg "tidigast kan tillgodoräkna sig dem 2013"      är inte det lite orättvist... Det känns som jag har lägre betyg med detta system än jag hade med det gamla! Eftersom jag läst matte och sprak borde jag ju fa de där extrapoängen.

Naja, jag gissar att jag ända kommer in, men man vet ju aldrig. Synd att högskoleprovet inte gäller längre. Alltsa mitt resultat som jag hade. Men det var ju typ 15 ar sedan jag gjorde HP sa

• Xgirl83

Ain: Ja men det är ju verkligen orättvist! Konstigt att det är så. Jag har i alla fall betyg efter "G, VG, MVG"-systemet.

Här har Arvid kräkts sedan kl 3 i natt, så vi är hemma idag. :-/

• Lappen

här har jag en febrig och förkyld tjej. hon spyr också men inte magsjuka utan bara en massa slem som kommer upp. nu sover hon. och så väntar man på våren så man kan börja glädjas åt renarna att dom ska ha nå barmark så renkalvarna som ska komma inte ska dö. har redan haft en renkalv som dött...

ungarna var ju hos mormor och morfar och där ville dom ju inte ifrån.  

• Xgirl83

Ja vi trodde ett tag att Arvid kanske ockå kräktes pga slem, eftersom han också har hosta, men nu idag har både jag och Selma blivit magsjuka så det råder ingen tvekan längre. Verkar dock vara relativt lindrigt för min och Selmas del.

Så den som vill får gärna skriva något för jag är såååå uttråkad. Orkar liksom inte göra nåt annat än att ligga på soffan, och har ju redan varit hemma med sjuka barn två dagar innan detta.

• Lappen

jobbigt. här har lill tösen blivit bättre. snart fyller man år, 26år känner mig inte gammal än. och så längtar jag till sommaren och vara uppe på fjället. 

vet ni nå bra stövlar? ska köpa gummistövlar till barnen. vet ej märke eller så, men dom ska inte vara fodrade 

• lunaria

hej! förlåt att jag varit borta, läser ju nu x-girl att du haft det så tråkigt, att ha magsjuka är ingen höjdare och jag vet hur det är att ha hemma barn i 2 dagar, det är verkligen bottennapp!!!

har haft så fullt upp denna vecka så jag har inte haft tid att sitta vid datorn så värst mycket. i måndags så var det flyttstädning o autismutbildning i 3 timmar. kl. 20.30 åkte barnens extrafarmor o hennes sambo iväg så det blev sen kväll. kl 21 vaknar Linn o gråter så hon fick kolla på Nalle Puh i en halvtimme så jag fick ingen egentid alls den dagen. på tisdagen blev Linn sjuk så hon var hemma. jag tog Noah till dagis. vet inte riktigt vad som var fel med Linn dock, men hon skulle bäras på hela tiden och sen somnade hon PÅ mig i soffan i 2,5 timmar o jag hade så jävla ont . hon åt knappt nå't på hela dagen utan bara gnällde o ville bäras på. sen på onsdagen skulle jag o Dan till Uppsala på ett möte ang vårdbidraget. vi tog med oss skruttan då hon behövde en dag till att ta det lugnt fastän hon verkade kry i övrigt. vårdbidraget blir klart om 2-3 veckor iaf..hon på FK tog inte upp så värst mycket, bara lite info. efteråt gick vi o åt på Max, Linn ville bara äta pommes. gick sen o handlade lite grejer o åkte hem. på torsdagen lämnade jag en glad o pigg skrutta på dagis . hon fick ett diadem på morgonen så hon vägrade ha mössa på sig för hon skulle "vaja fin" och visa upp sig för "chlott" (Charlotte, en fröken) . sen hade vi sista utbildningsdagen på hab, ytterligare 3 timmar att sitta på en hård stol. efter det hämtade vi ungarna och då fick Linn öppna alla sina presenter. hon fick ju bl.a cykeln som hon sen då körde omkring med hela kvällen .

I fredags skulle jag hämta ut nya allergitabletter, men insåg att min läkare bara hade skrivit ut ett enda paket åt mig . så jag har mått jättedåligt o måste ringa vc imorgon. har så svårt att andas, är andfådd så fort jag är utanför dörren och så får jag allergiska utslag överallt pga saker jag äter. tål inte citrusfrukten, stenfrukter, äpple, päron, jordgubbar, räkor mm vad jag hittills har kommit på. fasiken va less jag är just nu . har fått fixat lite i lägenheten, men jag vill ha ordning nu lixom . min kropp vill dock inte samma sak som jag...

denna vecka blir det lite lugnare eftersom autismutbildningen är klar nu. känns faktiskt bra att ha gått den, nu förstår man sig på Noah's problem mycket mer, men även Dan. idag var jag över till Dan och han har väldiga problem med disk, städning och tvätt . han har möte på fredag med hab och jag sa till honom att han måste få hjälp med denna biten, att han kan säga till de att prata med mig om inte annat. han har lixom inga rena tallrikar, bestick eller glas, utan han diskar de få saker som behövs till varje måltid så ni kan ju tänka er hur det ser utKräks. och han har skurat en enda gång på 6 månader!! idag fick jag honom iaf till att köpa nya städartiklar så han kan städa ordentligt...inte för att det ger någon direkt garanti att han gör det, men sannolikheten är iaf större att han gör det

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)