x-girl: iaf frisörutbildningen i Gävle kostar såpass mycket, frågade en när jag var där o klippte mig en gång.
hoppas du fick gjort en del på renoveringen på egen hand då
jag känner som du, när båda barnen somnar på kvällen känns det faktiskt väldigt skönt
jag tycker som Ain att förskolelärarna nog inte kommer tycka det är något konstigt, men om det är några frågetecken efter att ni pratat med de så ring till bvc för de ska ju ha mer koll. jag tycker också matsituationen är jobbig här hemma så jag förstår dig. Linn äter alltid mycket mat så hon sitter ju iaf o äter tills hon ätit klart, då vägrar hon sitta kvar. men Noah kan snurra runt på stolen, elelr gå upp o ner på den o allt möjligt.
va bra att hon iaf börjat städa mer på dagis, då kanske det kommer hemma också. önsketänkande, eller hur

. Linn är en riktig slarvfia så jag tror hon kommer till att bli som Selma!!
Ain: aj blockering i nacken lät ju inte bra

hoppas du får bra hjälp!! ja det är väl mest rygg o bäcken jag också har problem med. men går du o tränar något??
hoppas ni hittar en bra au pair, tråkigt att Marie inte kunde stanna kvar.
jo ang Linn så har du säkert rätt. men ibland känns hon bara för mycket lixom, hon sitter nästan aldrig still o bara flänger omkring och vill göra allt på samma gång o blir hysterisk om det inte händer på en gång. så därför känns det kämpigt för Noah har ju också myror i kroppen o sitter sällan still mer än en minut så de triggar igång varandra så otroligt mycket. har inte bara ett barn som är hyperaktivt utan två så då blir det sällan någon lugn och ro här hemma. men på dagis tror jag att hon är lugnare, har inte alls samma temperament som här hemma. fast jag tror hon slåss lite om uppmärksamheten här då Noah kräver så mycket lixom. får hoppas det bara beror på att hon är så tidig av sig precis som du säger.
Jag tycker Benjamin låter ganska normal vad gäller utvecklingen, de ska väl inte kunna så många ord har jag för mig när de blir två år? det viktigaste är att han förstår vad ni säger, annars hade det nog varit mer orsak till oro. sen om han inte sätter igång med allt ordentligt innan han är 3 år, då kanske ni borde kolla upp det. han kanske inte har så bråttom helt enkelt

.
intressant att de franska barnen är uppe längre, hur länge då??
7 michelingodingar: visst är det irriterande, har hänt två gången för mig med
nää va jobbigt att han åkt på svinkoppor!!! då blir det ingen op?? för det kan vara ganska länge eller?? vilken dålig tajming
försökte skriva igår, men internet har varit lite struligt...
igår var jag astrött kan jag säga. Noah har precis kommit in i en dålig sömnperiod igen där han bara fäktar med armarna o mumlar i flera timmar. sen var det löningshelg så det var ett jäkla liv utanför restaurangen mitt emot

. 3 timmars sömn o sen kändes min kropp lite trasig. men jag o Dan hade bestämt oss för att gå på föreställning på biblioteket med barnen

. det gick faktiskt bra o barnen tyckte om det. sen åt barnen mjukglass för första gången i år, det var uppskattat.
idag sov Noah lite bättre, men det var ju ändå inte optimalt. fick flytta ut han till soffan för att han inte skulle störa Linn o där låg han vaken o höll på. jag fick väl iaf slumrat till imellanåt iaf...
känner mig helt slut och vi har ju fått bildschema o allt som man ska fixa 2ggr/dag, men jag vet ärligt talat inte hur man ska hinna med o orka fixa det under helgerna.. När man ska toaträna Noah ska vi ska ta fram en påse o läsa olika sagor, sjunga mm medan han sitter där. men Linn blir då avundsjuk så det blir alltid en stressig situation istället för trevlig stund som det skulle kunna vara. och Noah vill ju såklart inte vara med på upplägget alls för han vill helst göra sina behov i blöjan så är han nödig så vill han bara ha på blöjan o blir hysterisk annars. har ju också fått ett bildschema för hur man tvättar händerna, men det fungerar bara om man verkligen står med honom och påminner honom hela tiden om vad det säger. så man känner sig som en jäkla papegoja som säger "tvål nu Noah, ta på tvål på händerna, tvålen Noah" och efter 20 upprepningar så tar han pyttelite tvål på händerna...ingen skillnad mot förut mao. och Linn tränger sig före o älskar tvätta händerna, fixa tvål mm och det räcker att jag vänder blicken mot henne en sekund så smiter Noah undan o låtsas ha gjort allt så man får ta dit honom en gång till för att fixa allt ordentligt.
gud jag är så jäkla trött just nu, skulle vilja klona mig!!! en Sandra skulle kunna duka undan frukosten medan en annan Sandra har toalettstund,tvättstund, schemastund mm med Noah, medan en tredje Sandra tar hand om Linn under tiden. då hade nog schemat funkat. har så jäkla dåligt samvete för att man skaffade Linn, stackars unge kommer i skymundan för att Noah kräver så mycket tid och energi av mig

. och då kanske man någon gång hade kunnat känna sig annat än en skitkass mamma. för jag känner aldrig att man gör något framsteg med Noah hur man än anstränger sig. och så är det så jobbigt för habiliteringen kräver säkert att man gör framsteg med Noah annars kommer man bli utpekad som misslyckad.
märks det att jag har pms just nu eller?? alla jobbiga känslor snurrar runt i huvudet

. finns ju en tråd här på FL för såna med barn som har diagnos som Noah o värre, men alla där verkar ha så mycket mer energi och tålamod än vad jag någonsin kommer ha

. och Noah som då har en lättare autismdiagnos dessutom...men sen funderar man ju såklart på Linn. måtte ungen vara "normal" så iaf hon lugnar ner sig så småningom.
behövde nog bara skriva av mig lite, det känns lite tungt just nu.